.

        A Karl BENZ-féle Patent-Motorwagen – A VILÁG ELSŐ AUTÓJA
         

        1886-ban a közlekedés történetének új fejezete kezdődött el: az individuális mobilitásé.

        Katt!Katt!Katt!

        Karl Benz, a Karlsruhe-i születésű mérnök a folyamatos fejlesztések embere volt. Az első, általa kifejlesztett stacioner benzinmotor egy egycilinderű – kétütemű motor volt, amely 1879. szilveszterének éjszakáján futott először. 
        Ezzel a motorral Benz olyannyira sikeressé vált, hogy egyre többet tudott álmainak szentelni, azaz, hogy egy könnyű, benzinmotor által hajtott autót építsen, melyben a futómű és a motor egy egységet képeznek. 

        Az 1885. évi Antwerpenben megrendezett világkiállításon tiszteletdíjat kapott az 1-10 lőerő teljesítményű Benz-motorért.
        Amikor egy évvel később, 1886. január 29-én Benz gázmotorhajtású járművét a Szabadalmi Hivatalnál bejelentette, valószínűleg maga sem gondolta, hogy a DRP 37435 számú szabadalmi okirattal tulajdonképpen az automobil születési bizonyítványát tartja a kezében. 

        A világ első automobiljából, illetve annak továbbfejlesztett változatából kereken 25 példányt értékesítettek 1886 és 1894 között.

        Katt!Katt!Katt!Katt!

        A minden automobilok anyjának tekinthető, 290 kg tömegű kocsit már egy négyütemű, 984 cm3 térfogatú, egycilinderes, belsőégésű motor hajtotta, a 0,9 lóerő pedig óránként 15 km megtételére tette képessé. 
        Ugyanezen év júliusában a Benz-féle háromkerekű „Patent-Motorwagen“ megtette első hivatalos útját. 
        A városi napilap óriási dolognak tartotta Benz találmányát, és nagy jövőt jósolt a járműnek, mondván, megfelelő sebesség esetén, ez lehet az üzletemberek és a turisták majdani legolcsóbb szállítóeszköze. Sajnos a helyi rendőrség kevésbé volt megértő a feltaláló törekvését illetően, és bár Mannheim városában utazhatott járművével, a városfalon kívül ez tilos volt számára. Persze egyéb oldalról is érték kritikák – és hogy lelkesedése nem lankadt, abban nagy szerepe volt felesége kezdeményezésének is.

        Katt!

        Egy javított kiadású járművel Bertha asszony fiai, Eugen (15) és Richard (14) társaságában, 1888-ban egy augusztusi napon – férje tudta nélkül – megteszi az autózás történetének első távolsági útját, mintegy 180 kilométert. Kissé porosan, de épségben és rengeteg tapasztalattal gazdagodva tér haza –az egész világ előtt bebizonyítván a motorhajtású autók létjogosultságát. Benz új lendülettel vetette bele magát a munkába, melynek eredménye egy négykerekű, tengelykormányzású automobil lett.

        Ha nem is ennyire régi autókkal, de ennél hosszabb távot, hasonló rátermettséggel és lelkesedéssel kellett teljesíteniük a magyarországi Classic Csillagtúra résztvevőinek. 2003. márciusában ugyanis – a Mercedes-Benz Classics Magyarország Egyesület megalakulásának köszönhetően - újjáéledt a klasszikus autók hagyománya, valamint megrendezésre került a márka első, klasszikus modelljeit felvonultató túrája is, mely a nagy sikerre tekintettel idén is várja a gyönyörű klasszikus autók szenvedélyes rajongóit.