Autós újságírók (is) tesztelték a Logant

Logan nevet viselő autót viszonylag régen megtervezték. A végleges változathoz hasonló model már 1999 őszére elkészült. Kifejlesztését teljes egészében a Renault mérnökei végezték a Párizs-közelo Technocentre-ben. Mindnek előtt egy egyszerű felépítésű, lépcsőshátú autó volt a cél, öt teljes értékű ülőhellyel és nagy csomagtartóval. A Renault 2004 júniusában mutatta be a Logant-t, az X90-es program első gépjárművét, mely a piacon egyedülálló ár/helykínálat arányt nyújt.

Az új modell nagyvonalú méretei kiváló helykínálatot tesznek lehetővé. Hossza (4250 mm a Kia Rio Sedan 4215 mm-ével szemben), szélessége (1735 mm a Hyundai Accent 1670 mm-ével szemben) és magassága (1525 mm a Chevrolet/Daewoo Kalos Sedan 1495 mm-ével szemben) egyedülálló a B-Entry1 szegmens lépcsőshátú berline kategóriájában, és inkább a C szegmens normáinak felel meg. Belső méretei jelentik egyik ütkártyáját. A hátsó ülhelyeket aprólékos gonddal dolgozták ki.


Három nagytermetű  (1,90 méter magas) utas kényelmesen utazhat, és a fejük felett még mindig marad 25 mm. A lábtér is nagyvonalú: 420 mm. A "zord éghajlatú" országok ügyfelei kényelmesen elhelyezhetik méretes cipőiket. Az átlagos hely a térdeknél 185 mm, míg a Chevrolet/Daewoo Kalos-nál csupán 173. A hátsó ajtók közötti szélesség különösen figyelemre méltó 1420 mm-ével, mely érték megközelíti Vel Satis-ét, és jóval meghaladja a konkurenciáét (1342 mm a Chevrolet/Daewoo Kalos-nál). Végül, a beszállás is könnyű.

Az 510 literes csomagtartó térfogat kategóriájában egyedülálló. A Hyundai Accent 321, míg a Daewoo Lanos Sedan 395 litert kínál. Kialakításának köszönhetően igen különböző formájú tárgyak szállítására alkalmas.

A Logan-et 6 év átrozsdásodás elleni garanciával forgalmazzák. A lemezek védelmét az üregekbe fecskendezett viasszal, az utastér külső illesztéseinek vízállóságát tömítőmasszával oldották meg, az alvázat pedig megerősített kavicsfelverődés elleni védelemmel látták el.

A Logan a nehéz menetfeltételekhez is alkalmazkodik. Az alváz talajtól mért magasságát 20 mm-rel megnövelték (155 mm) a nyugat-európai használatra tervezett autókéhoz képest. Az autó így károsodás nélkül haladhat rossz utakon,
meredek emelkedkön, sőt, mérsékelt sebességgel földúton is. A mechanikai alkatrészeket, a klímaberendezést és a nyílászárókat is úgy alakították ki, hogy megfelelően működjenek tartósan poros környezetben is.




A motorválasztékot bevezetéskor két benzinmotor, az 1,4 l-es 75 LE-s és az 1,6 l-es 90 LE-s alkotja. A kínálatot 2005-tól egy 65 LE-s 1,5 dCi motor, valamint az 1.6-l-es, 16 szelepű, 107 LE-s K4M benzines változat gazdagítja. Irán számára pedig egy földgázüzemű változat forgalmazását is tervezik.

A motorok igen eltérő minőségű hajóanyagokkal is képesek működni. Bár 95-ös oktánszámú benzinre fejlesztették ki őket, 91-es és 87-es oktánszámú benzinnell is jóváhagyták működésüket. A különböző teszteléseknek köszönhetően pedig az erőforrások megfelelősége –30°-is indítózási hőmérsékletig garantált.

A kocsi első futóműve a Clio II-ból származó, háromszög alsólengőkaros, fél-McPherson-típusú felfüggesztés. A hátsó futómú tekercsrugókkal és függőleges lengéscsillapítókkal rendelkező, programozott karakterisztikájú, rugalmas
szilentblokkokal rögzített, H-alakú futómű. A felfüggesztés rugóútját megnövelték a nyugat-európai használatra szánt
gépkocsikhoz képest. Az első és hátsó rugók alapos tanulmányozásával csökkentették a karosszéria mozgását, különösen a dőlést, melynek értéke a Clio alapmodellével azonos. A drágább verzióknál az alváz első anyarstabilizátort kap, mely még nagyobb kényelmet biztosít. Ebben az esetben az autót hidraulikus szervokormánnyal, ABS-szel és 15 hüvelykes kerekekkel is ellátják.

A Logan elöl tárcsa-, hátul dobfékeket kapott. A Mégane II-ével azonos generációhoz tartozó ABS Bosch 8.0 rendszerrel szerelték fel, és EBV elektronikus fékerő-elosztóval is ellátták. A rendszer lehetővé teszi a hátsó futóm fékezési teljesítményének teljes kihasználását.

A Logan mechanikus kormányművet kap az alapmodelleknél, és szervokormányt a drágább változatoknál. A mechanikus kormányt továbbfejlesztették, annak érdekében, hogy a lehető legjobb kompromisszumot kínálja a kormányzás kényelme és precizitása között. Az első stabilizátorral kiegészített futóművel társított hidraulikus
szervokormány felsőfokú vezetési komfortot nyújt, és javítja a kezelhetőséget. A 10,50 m-es járdák közötti fordulási sugár a Mégane II-ével azonos.

Arészletes (24 oldalas pdf) ismertetője itt!