Az új, 2016. modellévi Lexus GS négy kivitelből álló modellcsaládként kerül forgalomba Európában: a kontinens összes országában elérhető, két full hybrid típuson - a GS 300h, valamint a zászlóshajó GS 450h modellen – kívül egyes nemzeti piacokon most először megjelenik a GS 200t típus, továbbá a GS 350 AWD verzió. 

A Lexus egyedülálló L-finesse formai filozófiájának továbbgondolásaként az új GS friss, erőteljes, dinamikus külső megjelenést kapott, az eddiginél agresszívabb orrkialakítással, amit a márka jellegzetes, orsó alakú hűtőmaszkja, valamint a sportos, három fényforrásból álló fényszórók határoznak meg.
A továbbfejlesztett Remote Touch kezelőfelület (RTI) egy 12,3 colos képátlójú Electro Multi Vision (EMV) multimédia monitorhoz csatlakozik, amelyet igen hasznos, teljes képernyős megjelenítés funkcióval vérteztek fel. Az eddiginél nagyobb fényerejű, egyértelműbben leolvasható head-up kijelző (HUD) a korábbinál többféle adatot képes megjeleníteni a vezető látómezejében, beleértve a Lexus Safety System + rendszer helyzetjelentéseit is.
A GS háromzónás, 'nano' légtisztító technológiával felszerelt S-Flow klímaberendezése új funkcióként a befúvás testre szabhatóságát kínálja, amely a Drive Mode Select üzemmód-beállító rendszerből szabályozható. A kiváló audiorendszerek gazdag kínálatában megtalálható a 17 hangszórós Mark Levinson® prémium audiorendszer.

254 kW/345 LE rendszerteljesítményével a nagyteljesítményű GS 450h zászlóshajó álló helyzetből 5,9 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet, végsebessége 250 km/óra. Ugyanakkor a modell átlagos üzemanyag-fogyasztása csupán 5,9l*/100 km, míg a CO2-kibocsátás mindössze 137 g*/km.
A GS 300h kombinált rendszerteljesítménye 164kW/223 LE; az átlagos üzemanyag-fogyasztás 4,7l*/100km, míg a CO2-kibocsátás nem több mint 109g*/km. 
A nagy teljesítményt említésre méltóan kedvező üzemanyag-fogyasztással kombináló, 180 kW/245 LE teljesítményű 2,0 literes turbómotor 7,2 másodperc alatt gyorsítja 100 km/óra sebességre a GS 200t modellt. A végsebesség 230 km/h, az átlagos üzemanyag-fogyasztás 7,9 l/100 km, a CO2-kibocsátás pedig 183 g/km. A motorhoz nyolcfokozatú SPDS (Sport Direct Shift) sebességváltó csatlakozik.

A GS 450h F SPORT és GS 350 AWD F SPORT kivitelek megkapták a Lexus Dynamic Handling (LDH) rendszert, amely a sportlimuzin dinamikus hátsókerék-kormányzási rendszerét (Dynamic Rear Steering, DRS), változó áttételű kormányművét (Variable Gear Ratio Steering, VGRS) és elektromos szervokormányát (EPS) integrálva az első- és hátsókerék-kormányzás minden aspektusát képes befolyásolni, és ezzel dinamikus, precíz és magabiztos vezethetőséget ér el, ezáltal közvetlenebb módon reagál a vezető parancsaira.

Az egyes Comfort, valamint az összes Luxury és F Sport kivitelű modelleken alapfelszerelésként kínált, újonnan kifejlesztett aktív biztonsági csomag olyan funkciókat foglal magába, mint az ütközés előtti biztonsági rendszer (PCS) a minden sebességtartományban üzemelő, aktív sebességtartó automata, a csóválásra figyelmeztető rendszerrel kiegészített, fejlett sávtartó asszisztens (A-LKA); a jelzőtábla-felismerő rendszer (RSA) és az automatikus távolságifény-vezérlés (AHS).

Előbbi modelleken, a Lexus Safety System + csomag mellett a keresztirányú forgalomfelügyelettel (RCTA) kiegészített holttérfigyelő rendszer (BSM) is széria, míg az abroncsnyomás-felügyeleti rendszer (TPSW) az új GS modellcsalád minden változatában az alapfelszerelés részét képezi.

Az új, keskenyebb és sportosabb kialakítású fényszóró egyedi módon három fényforrást tartalmaz. Az egyidejűleg világító, három lámpatestből álló fényszóró minden egyes elemében tompított és távolsági LED-ek is helyet kaptak, ezek magukba foglalják a Lexus jellegzetes, L alakú tompított világítását is.
 
 

NÉZZÜNK MEG EGY FILMECSKÉT IS