.
 A SEAT a világban, a SEAT Magyarországon

A SEAT a világban: német minőség, mediterrán stlíus, díjnyertes formatervezés

A "SEAT auto emoción” szlogen egyesíti a sportos és stílusos, magabiztos és erőteljes karaktert. A SEAT ma már a fiatalos lendület képviselőjétől, az Arosa-tól egészen a családoknak szánt, tágas, ugyanakkor erős Alhambráig kínálja teljes palettáját .A mediterrán stílus a német minőséggel párosulva olyan egységet alkot, aminek eredménye nem más, mint a teljesen megújult spanyol autómárka. 

Minden SEAT a legfejlettebb technológiával készül: légzsákok, ESP, TCS és ABS gondoskodnak a teljes körű biztonságról. A SEAT azoknak készíti autóit, akik a mediterrán formavilág alkotta lendületes vonalak mellett döntenek, akik családjuknak sportos autót választanak, és akik a modern technika mögött az erős motorokat és a magasszintű biztonsági felszereléseket értik. A sportos menetteljesítmény, a hatékony technika és a vonzóan vagány megjelenés jellemző a márkacsalád összes képviselőjére és teszi a SEAT-ot oly különlegessé, egyedivé.

A SEAT az utóbbi években teljes arculatváltáson esett át, megújult az egész modellpaletta, az Arosatól az Alhambráig. A sportos vonalaknak és az emóciókra épülő kialakításnak köszönhetően a SEAT sikerei megalapozottak. A martorell-i fejlesztőközpontban mintegy 2000 dolgozó fáradozik a SEAT-ok jövőbemutató technikai megoldásain. 

A 2000. év különös jelentőséggel bírt a SEAT számára, hiszen ekkor ünnepelte fennállásának 50. évfordulóját. Az elmúlt évek a SEAT-nál egybeforrtak a modern megjelenéssel, az innovációval és a fejlett technológiával. Ezért jelentkezik a SEAT az „auto emoción” szlogennel, amely egyértelműen visszaadja a SEAT jellemző stílusjegyeit. A logóban lévő piros szín a szenvedélyt és sportosságot, míg az ezüst a technológiát és a minőséget szimbolizálja. A SEAT ma 62 országba exportálja Arosa, Ibiza, Cordoba, Leon, Toledo, Alhambra, és Inca modelljeit.

A SEAT modellpalettája a gyár történetében egyre szélesebb és kiforrottabb. Ennek bizonyítéka a Cupra sorozat, amely az Ibizánál, a Cordobánál, illetve a Leonnál az extravagáns sportosság záloga. A versenysportban szerzett tapasztalatokat ülteti át utcai versenyautókba a SEAT Motorsport részlege. 7000 m2-en, 125 dolgozó garantálja az első osztályú kidolgozást és az összetéveszthetetlenül sportos kialakítást. Az abszolút csúcsmodellnek a Cupra R márkajelzést viselő SEAT-ok számítanak. Az R betű az angol Racing (verseny) szó rövidítése. Az első lépés az Ibiza Cupra R volt, amelyet a Leon Cupra R koncepcióautó követett.

A SEAT-nál az eddig megjelent tanulmányutói közül a Bolero-t a Salsa követte, majd pedig a Salsa emoción lépett színre, amely egyesíti magában az öt természeti elem - a víz, a föld, a levegő és a tűz - összjátékát. A SEAT Salsa emoción egyedi kombinációja a tiszta vonalaknak, a légies designnak, a vízálló és ezáltal könnyen tisztítható belső térnek, a strapabíró alváznak és egy tüzes motornak. A 2001-es Frankfurti Autószalonon mutatkozott be a SEAT Tango koncepcióautó. A karosszéria kellő merevségéről a SEAT World Rally Car-ból átvett csővázas technológia (Safety Skeleton) gondoskodik, amely az erőteljes forma alatt bújik meg. A SEAT Tango tökéletes ötvözete a SEAT kreatív és innovatív képességeinek, nagyrészt a már sokszorosan kitüntetett, világhírű formatervező, Walter de’Silva keze munkája. A Salsa-t, de’Silva első a SEAT számára készített munkáját, az amerikai “Automotive News International” magazin a 2000-es év legjobb külső tervezésű autójává kiáltotta ki. A díj együtt járt a spanyol autómárka megújulásával és az új stílus újszerű, sportos jelleget kölcsönöz az autóknak. legutóbbi munkájának,  az új SEAT Arosa-nak tervezését a rangos “Autonis” díjjal honorálták.

A SEAT Magyarországon

A SEAT 10 éve Magyarországon: minőség és dinamizmus
Idén 10 éve annak, hogy a Porsche Hungaria megkezdte a SEAT-ok importálását Magyarországra. A spanyol márka modern technológiát, sportosan egyedi arculatot és fiatalos lendületet hozott a magyar autópiacra. A márka dinamizmusa a magyar piacon is töretlen, hiszen az eladási számok folyamatos növekedést mutatnak. A SEAT az utóbbi években teljes arculatváltáson esett át. 

Márkakereskedői hálózat: 
Az új arculatot a márkakereskedések kialakítása is hűen tükrözi. 27 SEAT márkakereskedői egység ország nagyrészét lefedi és a minőségi szolgáltatás teljes spektrumával várja ügyfeleit. A SEAT új márkamegjelenésével párhuzamosan a bemutatótermek arculata is megváltozott: hatalmas üvegfelületek, krómozott acélszerkezetek és tartóoszlopok, ívelt és szögletes vonalak jellemzik az épületeket. A SEAT design (ezüst-fekete-piros) összetéveszthetetlen elemei vonzóvá teszik a SEAT központokat.

A SEAT piaci részesedése 2001-ben csaknem 3,2 százalék volt. 

SEAT Kiszállítás (db)  Piaci részesedés (%)
1992. 1331 3.03%
1993. 2100 2.45%
1994. 2596 2.54%
1995. 2214 2.73%
1996. 2051 2.38%
1997. 2328 2.44%
1998. 3008 2.36%
1999. 3870 2.49%
2000. 4703 2.95%
2001.  5120 3.19%
2002. ápr. 30.  1716 3.10%

A SEAT 2002. első harmadában 1716 darab autót adott el Magyarországon, ami csaknem 8 százalékkal (!) haladja meg az előző év hasonló időszakát. (1589 darab). 

Jellemző a SEAT magyarországi elismertségére, hogy a Magyar Olimpiai Bizottság is a SEAT mellett tette le a voksát, amikor hivatali autók beszerzéséről kellett dönteni. Mivel a sportosság a SEAT alapvető meghatározója, ezért több kajak-kenu világbajnokság után 2002-ben – immár hetedik alkalommal - támogatja a Streetball országos bajnokságot is.  Az Utolsó Tango című filmben pedig egy SEAT Toledo játszotta a főszerepet.

A SEAT modellpalettája

A Cuprák különleges utcai versenyautók, amelyek kialakításukkal és teljesítményükkel mély nyomot hagynak az autózás rajongóiban. A szemlélő megismerkedhet a SEAT egész modellkínálatával és nem utolsó sorban a rally futamokon szereplő  SEAT Cordoba WRC-vel.

A SEAT a frissesség, dinamizmus és a mediterrán könnyedség szimbólumává vált. A spanyol autógyár márkáinak formatervezése, vonalvezetése összetéveszthetetlenül kiemeli a márkát a versenytársak kínálatából.. A SEAT a sportosságra helyezi a hangsúlyt, tekintve Cupra járműsorozatát. A SEAT 2001-re megújult modellpalettával lépett a nagyközönség elé, hiszen tanulmányautóinak vonalvezetése mostanra már minden modelljén látványosan jelen van.

Arosa

A modellpaletta legkisebb járműve a SEAT Arosa. 1997. augusztusában mutatkozott be az új kategóriát teremtő városi kisautó a SEAT Arosa, mely biztonságával, felszereltségével, praktikusságával üde színfoltot jelent az autópiacon. Az Arosa 3,6 literes fogyasztása kategóriájában vezető pozíciójú márkák közé predesztinálja (1,4 PD TDi, 75 LE, országúti forgalomban 100 Km-en) . A SEAT dízel kompetenciája már régóta közismert. Az új Arosa feltűnő designját, a tiszta és sportos vonalvezetés határozza meg. Különösen az autó orr-része jelzi a közös spanyol gyökereket. Elölről vizsgálva rögtön az áttetsző üvegezésű ikerfényszóró tűnik fel. Az új tervezésű lökhárító az autó színére van fényezve. Hátul a nagy lámpatestek dominálnak, illetve a csomagteret is nyitó, nagy SEAT embléma. A Stella, Signo és Sport kivitelek minden vásárlói igényt kielégítenek. A típus csúcsmodelljeaz Arosa Racer, melyet a versenyautókat idéző belső tér, a 15 colos könnyűfém felnik és az 1,6 literes 16 szelepes 125 LE-s erőforrás jellemeznek. Az Arosa City Cruiser egy luxuskivitelű, városi változat. AZ Arosa legújabb generációja 2001 őszén mutatkozott be a nemzetközi porondon. 

Ibiza

Az Ibiza bevezetése óta sikert sikerre halmoz. Az autó eleje egyedi megjelenést kölcsönöz, mediterrán vonalvezetéssel, letisztult farrésszel. A látványos hátsó és a lökhárítóba mélyesztett első ködlámpák vonzzák a tekintetet. Az autó nemcsak a nemzetközi porondon, hanem itthon is kategóriája legnépszerűbbjei között tartják számon. Az Ibiza versenyautó a FIA Rally Világbajnokságon a 2 literes F-2 kategóriában háromszor söpörte be az első helyet, amelynek országúti változatát minden Ibiza tulajdonos büszkén használja. Az Ibiza egy kompakt, sportos gépkocsi, egyedi stílussal és minden igényt kiegészítő komfort elemekkel. A benzinmotorok skálája az 1,0 literestől (50 LE) a 1,8 20 szelepes (156 LE)-ig terjed, míg a háromfajta 1,9 literes dízelmotor 68, 90 és 110 LE-t teljesít. A SEAT Ibiza számos törésteszt után megkapta az ADAC kitűnő minősítését. Természetesen a korszerű  autózáshoz kapcsolódó extrafelszerelések az Ibizába is rendelhetőek. Csemegének számít a 156 LE-s Ibiza Cupra és a 180 LE-s Cupra R, melyek a SEAT Motorsport részlegénél készülnek, kézi munkával. Az Ibiza Select, Stella, Signo, Sport és Cupra felszereltségi kivitelben készül. 2002. nyár elejétől kapható a legújabb Ibiza generáció Magyarországon.  

Cordoba

A megújult Cordoba alacsony, áramvonalas orrész összetéveszthetetlen megjelenést kölcsönöz az elegáns családi autónak. A Cordoba elegendő belső teret kínál a családnak, 5 felnőtt utas számára biztosít kényelmes feltételeket. Hű társ kirándulások alkalmával és üzleti megbeszélésekkor egyaránt.  A lökhárítók és az első köténylemez  kiemeli a karosszériaformát. A különleges hangszigetelő anyagok felhasználásával az utastérben a zajszint minimálisra csökkent. A SEAT Cordoba számos biztonságtechnikai megoldást már az alapfelszereltség részeként kínál (vezető és utasoldali légzsák, állítható magasságú biztonsági övek, övfeszítővel, ISOFIX-rendszer stb.) A gépkocsi hétféle benzinmotorral és háromféle dízelmotorral, elsőkerék-meghajtással kapható. A Cordoba a magyar vásárlók kedvenc modellje, amely létezik 156 LE-s Cupra változatban is. 

2001 őszétől a SEAT Ibiza és Cordoba modellek minden igényt kielégítő, magas felszereltséggel állnak rendelkezésre, mindezt kedvező árakon, így a vezető- és utasoldali légzsák, az elektromos ablakemelő, a rádiótávirányítású központizár, az ABS és a légkondícionáló berendezés egyaránt alapáron jár minden Ibizához és Cordobához.

Cordoba Vario

1999. őszén mutatkozott be Magyarországon a SEAT Cordoba Vario, mely elődjénél jóval komfortosabb, egyedibb és természetesen variálhatóbb. A Cordoba Vario egyedülállók, párok és családok számára egyaránt kényelmes és biztonságos, s még vezetni is élvezet, bárhová is tartson. A Cordoba Vario új értelmet ad a "változatos életmód" kifejezésének. Ez az autó kompakt, mint egy sportos négyajtós, miközben nagyvonalú térkínálatával a kombi összes praktikumával rendelkezik.

Leon

A SEAT Leon igazi sikermodellnek bizonyult sportos megjelenésével, erőteljes motorjaival, és kiváló menetteljesítményével. A Leon kiszállításának köszönhetően kiemelkedően jó helyet foglalt el a magyar piacon. Igaz tehát a szlogen: "Olyan erős, amilyennek látszik". A Leon nemcsak négy erős és gazdaságos dízelmotorral kapható, melyek teljesítménye akár a 150 LE-t is elérheti, hanem a benzinmotorok széles választékával is, egészen 204 LE-ig. Azoknak, akik szeretnék tudni, hogy a sportosság mit jelent: a SEAT Leon állandó négykerékmeghajtással is felszerelhető. Kapható Stella, Signo, Sport és Cupra felszereltséggel. A 204 lóerős, 2,8 literes V6-os motorral szerelt Leon Cupra egyedülálló vezetési élményt nyújt. A biztonságos száguldást a sportfutómű, a megerősített fékek, az ehhez kapcsolódó ABS, EDS, TCS és ESP, valamint az intelligens állandó összkerékhajtás garantálják. A Leon 210 LE-s Cupra R tanulmányváltozatot a Párizsi Autószalonon mutatták be, amely a tervek szerint kereskedelmi forgalomban is kapható lesz.
 

Cupra

„A legjobb a versenyt a visszapillantó tükörből nézni.”

A Cupra, a „Cup” és a „Racing” szó kombinációja, több mint egy márkajelzés az autókon. A Cupra egy életérzés, a gyors, erőteljes és egyedülálló autók szimbóluma. Mindegy, hogy egy Ibizát, Cordobát, vagy egy Leont választ az ember, vagy ha szerencsés, a kizárólag versenyzésre termett Ibiza Cupra R-t, az élmény ugyanaz, a SEAT Sport felejthetetlen hangulata és a vezetés határtalan élménye.
A hihetetlen teljesítményre képes motorok, a 180 LE-s 1.8-as Ibiza Cupra R erőművétől a 204 LE-s 2.8-as  Leon Cupra V6-on keresztül a 210 LE-s Leon Cupra R-ig mind a legkorszerűbb technikával készültek és egy biztos: e hihetetlen teljesítményű gépek kézbentartásának a vezető az egyedüli nyertese.
 

SEAT Leon Cupra

Új távlatok a vezetés örömében.

Lehetetlen küldetés írásban visszaadni az élményt, melyet egy Total Traction 4, állandó összkerékhajtású SEAT Leon Cupra vezetése jelent.
Aki már egyszer beszorult a Recaro sportülésekbe, amint éppen 7.3 másodperc választja el a 100-as tempótól, aki minden ízében érezheti az autó igazi erejét, az tudja csak igazán, milyen érzés a 2001-ben megjelent SEAT Cupra család csúcsmodelljében ülni. A gyorsuláshoz és csúcstechnikához a  tudatosan megtervezett „SEAT Sound” ad méltó zenei aláfestést, melyet az erőtől duzzadó motorhang a sportkipufogó-rendszeren keresztül hallat.
A luxus belső, a dinamikus külső megjelenéssel párosulva egy rendkívüli, ugyanakkor megnyerő párost alkot. A magas biztonsági felszereltség (légzsákok, ESP, TCS, ABS) csak növeli a gyönyörű design és dinamikus menettulajdonságok által már kialakult lebilincselő összképet.
 

Ibiza és Cordoba Cupra

Két fiatalos, energikus autó, saját személyiséggel és győzelmi vággyal. Mindkettő speciális küldetéssel rendelkezik: azoknak az embereknek készültek, akik érzelmeket fűznek autóikhoz és akik élvezni akarják azok vezetését.
Az Ibiza és a Cordoba Cupra minden körülmények között nagyszerű kezelhetőséget és irányíthatóságot biztosít, a jól kidolgozott futóműnek és az elektronikus stabilizálóprogramnak (ESP) köszönhetően, és teszi ezáltal - a biztonság terén is - egyedülállóvá a két „tüzes” autót kategóriájában.
A sportos modellek szíve az 1.8 literes, 20 szelepes négyhengeres turbómotor, mely mindkét autónál 156 LE-t teljesít és majd 220 km/h-s sebesség elérését teszi lehetővé.
 

Toledo

A Toledo a SEAT zászlóshajója és egyben a precíz részletek összessége. A kocsi 500 literes csomagtartója kategóriájában a legnagyobbak közé számít. A Toledo markáns designjával, könnyed vonalvezetésével, sportos arculatával kivívta a magyar közönség tetszését. A SEAT Toledo redelkezik mindennel, amivel a jövő autójának rendelkeznie kell. Egy elegánsan sportos limuzinról beszélhetünk, amely kielégíti úgy a család, mint az üzletemberek céljait. Passzív és aktív védelmi rendszerének köszönhetően az ADAC töréstesztjeiben kitűnő minősítést szerzett. Az ABS, ESP, TCS mind a biztonság záloga. A benzinmotorok kínálata 1,6 literestől (105 LE) a 2,3 literes V5-ig terjed (170 LE), míg a háromféle 1,9 literes dízelmotor 90 LE, 110 LE és 150 LE a nyomaték szerelmeseinek nyújt felüdülést. A SEAT 1992-ben a Barcelonai Olimpiával egy időben a korábbi Toledo bevezetésével lépett a siker útjára Magyarországon, utódja is hasonló sikereket könyvelhet el. Temperamentum, megbízhatóság, kényelem, ezek jellemzik a legnagyobb SEAT-ot.

Alhambra

Magyarország piacvezető modellje az MPV kategóriában: a SEAT Alhambra. Egy autó, amely legalább olyan izgalmas, mint amilyen hatalmas helyet kínál. Az Alhambra a mobilitás és a szabadság megtestesítője. A variálható belső tér 7 személy részére biztosít könnyed utazást. Az autó, méretéből adódóan biztonságérzetet kölcsönöz használójának. Ennek több oka is van: egyrészt az alapfelszereltség részét képező vezető - és utasoldali légzsák, a 4 csatornás, ABS-szel szerelt fékrendszer, másrészt a többletfelszereltségként választható EDS, TCS, ESP és állandó 4 négykerék-meghajtás. Akinek a sportosság és a tágasság a két fő szempontja választhatja az Alhambrát akár 204 LE-s motorral is. A hatfokozatú kézi váltó mellett egyes motorokhoz négyfokozatú automata, vagy ötfokozatú Tiptronic váltó rendelhető. Az Alhambra új távlatokat nyit meg a magyar vásárlók számára, mivel megújult karosszériája hűen tükrözi a SEAT család sportos megjelenését. Egy innovatív, meglepő modell, amely méltán népszerűségre számíthat az egész család körében, mivel rendelkezik mindazzal a kényelemmel és csúcstechnológiával, amelyek az utazást élménnyé varázsolják. A tetszetős és praktikus megoldások egyéniséggel, modern, kifejező formavilággal párosulnak. Kiemelkedő a belső tér kidolgozási minősége, ahol minden apró részlet jól átgondolt tervezőmunka eredménye és az utasok kényelmét szolgálja. Az extra nagy lökhárítókhoz, a kiszélesített kerékjárati dobokhoz, a sportos külsőhöz dinamikus motorok társulnak.  

Inca

A SEAT kisáruszállítója kategóriája leghasznosabb tagja: alacsony üzemeltetési költségek és kedvező ár-érték arány jellemzik. Az Inca hű és megbízható társ a mindennapok során, hiszen kiválóan alkalmas árufuvarozásra. A raktér tetszés szerint az adott cél érdekében alakítható. A SEAT Inca a dolgos emberek autója (vállalkozóké, fuvarozóké stb.), akiknél a teljesítmény mellett a sportos megjelenés is számít. A SEAT Inca a személyautók kényelmét ötvözi a haszongépjárművek praktikumával. Az Inca választásánál lényeges szempont, hogy az autó teherbírása 625 kg és a raktér térfogata  közel 3 köbméter. Rakterének ajtaja aszimmetrikusan nyílik, így szűk helyen sem gond a rakodás. A SEAT Inca sokoldalúsága figyelemre méltó, hiszen rendelhető családi autóként, a szabadidő eltöltésére (SEAT Inca Kombi), illetve kisáruszállítóként, ahol a hátsó rakodóteret válaszfal választja el az utastértől (SEAT Inca Cargo). A kétféle erőforrással szerelt autóból (1,4 MPI és 1,9 D) 1996 óta közel 2000 db talált gazdára. 
 

SEAT aktualitások

A 2002-es év legelején került a piacra az új SEAT Arosa. 2002 őszén új SEAT Cordoba bemutatójára kerül sor. Még az idén nyáron bemutatkozik itthon a 210 lóerős Leon Cupra R modell is.