VISSZA:.
        Az új Saab 9-2X világpremierje decemberben, Los Angelesben lesz
        --

        Az új Saab 9-2X - ez a teljesen friss, összkerékhajtású, ötajtójú modell - újabb lendületet ad majd a Saab értékesítésének, hiszen új szegmensben képviseli a márkát. A modell bemutatója különleges rendezvény keretében, decemberben lesz majd, a Los Angeles-i autószalonon.

        A sportos Saab 9-2X folytatja a svéd márka lendületes, és eddigi legnagyobb termékoffenzíváját, hiszen új szegmensben képviseli majd a Saab által megtestesített filozófiát, az élvezetes menetteljesítmények és az átgondolt célszerűség egyedi ötvözetét. 

        A Saab palettáján a 9-3 Sport Sedan alatt elhelyezkedő 9-2X az első Saab, amelynek állandó összkerékhajtása van, ugyanakkor erénye a turbómotorokra jellemző kirobbanó teljesítmény, a nagyszerű dinamikai jellemzők és - ötajtójú karosszériája révén - a nagyfokú variálhatóság is.
        Mindkét változat esetében széria lesz az összkerékhajtás és az ötajtójú karosszéria. Az alapmodellt 2,5 literes szívómotorral, míg az Aeró-t 227 lóerős, 2,0 literes turbómotorral szerelik majd. 

        Ma a Tokiói Autószalonon a Saab Automobile AB elnök-vezérigazgatója Peter Augustsson bejelentette, hogy a 9-2X világpremierje az Egyesült Államokban, a Los Angelesi Autókiállításon, idén decemberben lesz.

        "Úgy látjuk, hogy az Egyesült Államokban egyre nagyobb az igény a Saab 9-3 Sport Sedan alá pozícionált, prémiumminőségű kompakt autók iránt, s igyekszünk ebben a kategóriában az elsők között lenni," mondta Augustsson.  "A 9-2X révén a Saab-ot egy fiatalabb vevőkör számára is ismertté tehetjük."

        A General Motors globális erőforrásait kihasználva a Saab Automobile AB a Fuji Heavy Industries autós leányvállalatával, a Subaruval együttműködve alkotta meg a Saab 9-2X modellt.

         "A Saab 9-2X két hasonlóan gondolkodó vállalat közös munkájának gyümölcse. Mindkét márkának különleges repülős hagyományai, sikeres ralimúltja van, s mind a Saab, mind a Subaru autói dinamizmusukról, biztonságukról és az általuk nyújtott nagy vezetési élményről váltak híressé. Szinte magától értetődő tehát, ha összefogunk, és egy olyan Saab modellt alkotunk, amellyel gyorsan a piac egyik főszereplőjévé válhatunk."

        A Saab 9-2X értékesítése a tervek szerint jövő nyáron kezdődik az Egyesült Államokban és Kanadában, a többi piacról még nem született végleges döntés. A 9-2X újabb jelentős lépés a Saab történetének eddigi legátfogóbb modelloffenzívájában és fejlesztési programjában. Az elmúlt két évben a Saab bemutatta a 9-3 Sport Sedan-t, a 9-3 Cabriolet-et, valamint három tanulmányautót: a "négydimenziójú" 9-X-t, a 9-3X "Cross-over" Coupe-t, valamint a 9-3 Sport-Hatch koncepciót, amelyből sorozatban gyártott modell is születik majd.

        A Saab Automobile AB a General Motors tulajdonában van. A GM birtokolja a Fuji Heavy Industries részvényeinek 20 %-át is. Így a Saab 9-2X program mindkét márka számára lehetővé teszi, hogy a GM globális erőforrásait minél hatékonyabban használják föl.

        Bob Lutz, a GM termékfejlesztési alelnöke ezt mondta:  "A Saab és a Subaru egyaránt különleges márkák. Logikus és magától értetődő, hogy a két cég szakembereinek tehetsége és szakértelme ötvöződjön az első nagy teljesítményű és összkerékhajtású Saab-ban, a magával ragadóan lendületes és nagyszerűen vezethető 9-2X-ben."

        Az új Saab 9-2X gyártása Japánban, a Fuji Heavy Industries üzemében zajlik majd 2004 tavaszától kezdve.