Vissza a Rover címoldalára
 
Bemutatkoznak az új MG modellek

2001 õszén az MG Rover Csoport nem kevesebb, mint három új MG modellsorozattal frissíti a termékpalettát. Ezek a vérbeli sportlimuzinok a Rover 25, 45 és 75-ös modellcsaládokra épülnek majd a csoport Longbridge-i gyárában. A modellsorozatok ma még csak belsõ kódok alatt futnak - MG X10, MG X20 és MG X30.

Az MG Rover Csoport jelenleg gyártott platformjaira épülõ MG „X”-modellek külsõ formatervének és technikai alapjainak kialakításánál a tervezõk célja az volt, hogy a Rover vezetési élményétõl és image-étõl teljesen különbözõt alkossanak. Míg „az alapul vett” Rover modellek legfõbb tulajdonságai a nyugodt menettulajdonságok és az elegáns megjelenés, addig az MG modellek agresszív kialakítása valódi sportkocsikról tanúskodik. 

„Az új MG modellek kompromisszum nélküli sportautós élményt nyújtanak: errõl tanúskodik a direkt kormányzás, az alacsonyra ültetett karosszéria, a rövid váltóutak, a széles kerekek alatt lapuló versenyfékek, az erõtõl duzzadó motorok, a ígéretes hanghatásokat produkáló sportkipufogó, a sportülések oldaltartása pedig még a gyors kanyarokban is az ülésbe szorít” - jellemezte az õsszel megjelenõ „X-sorozatot” az MG Rover termékfejlesztési igazgatója, Rob Oldaker.

Az „X10” projekt

Az új MG modellsorozat csúcsán a Rover 75 padlólemezére épülõ X10-es áll, amely agresszív külsejével, egyedülállóan sportos karakterrel hódíthat a luxusautók kategóriájában. Az alapmodellt a jelenleg futó 2,5 literes V6-os továbbfejlesztett, 195 lóerõs változatával szállítják majd.

Az alváz minden olyan részletét, ami a kezelhetõségben szerepet játszik, átalakították: a segédkeret rögzítõ elemeitõl, a rugózáson és a lengéscsillapítón át a felfüggesztési perselyeken keresztül a kanyarstabilizátorig. Ezek mindegyikét az igénybevételhez igazodva erõsítették meg, így némelyik alkatrészt akár 100%-kal is.

Az X10-es egyedi, MG stílusú könnyûfém keréktárcsákon gurul, mely az alacsony felfüggesztéssel együtt biztosítja, hogy a kocsi még jobban tapadjon az útra. A hatalmas kerekekre már csak azért is szükség van, hogy helyet biztosítsanak a 325mm átmérõjû versenyfékeknek, megfelelõ hatást biztosítva így a megnövelt teljesítmény kordában tartására.

A hátsó légterelõ és az elsõ spoiler a hatalmas légbeömlõvel a kocsi légellenállását hivatott csökkenteni, de utóbbi a megnövelt teljesítménnyel járó megnövekedett hûtésigényt is szolgálja. A kocsi külsõ stílusjegyeire jellemzõ még a színre fújt hûtõrács-keret, krómozott rácsozat és az üvegfelületeket szegélyezõ fekete szegélylécek. A hátsó lökhárítóba jól illeszkedõ dupla sportkipufogót körülvevõ aluminiumkeret nem csupán látványos optikai eszköz, de a hõtõl is védi a karosszériát.

A kocsi belsõ kialakítása jól illeszkedik külsejéhez: a különlegesen kialakított sportülések kitûnõ oldaltartást adnak, a kényelmes fogású sportkormány biztos kezelhetõséget ad, a sportos váltókar, és a rövid, pontos váltóutak elõsegítik a gyors váltást, az MG stílusú mûszerek és a belsõ kialkítás pedig a versenyautók hangulatát idézik. 

Az X10-es modellsorozat legizgalmasabb tagja a 260 lóerõs V8-as motorral szerelt verzió lesz, de a gyár tervezi egy igazán brutális modell piaci megjelenését is, 375 LE (!) teljesítménnyel. A vékonyabb pénztárcájúaknak készülne egy optikailag azonos, de visszafogottabb, 160 lóerõs V6-os motorral szerelt verzió is. 

Az „X20” projekt

A Rover 45-ös alapjaira épülõ MG X20, a piaci követelményektõl függõen, 4 és 5 ajtós változatban fog készülni. Az új erõforrások egyike a Rover 75 jelenlegi legnagyobb, 177 lóerõs 2,5 literes V6-os motorja lesz, ami figyelembe véve a kocsi súlyát és méreteit igen komoly menetteljesítményeket biztosít majd. A sokat sejtetõ, 17” kerekeken gördülõ kocsi futómûvének, hajtásláncának, fékrendszerének és külsejének átalakításában ugyanazok a szempontok játszottak szerepet, amelyek az X10 esetében.

Az X20-as elsõ-, hátsó-, és küszöb-spoilereinek formája a szélcsatornában elvégzett kísérletsorozat eredménye, és ha lehet, még agresszívebb hatást kelt, mint az X10-es hasonló elemei. 

Az MG X20 az említett 2,5 literes verzió mellett sportosan hangolt 1,6 és 1,8 literes benzinmotorokkal és egy 2 literes turbódízel erõforrással is kapható lesz. Ebbõl is készül majd „Ultimate” verzió, amely a brit TOCA túraautó-bajnokságon induló MG versenyautó utcai változata lesz.

Az „X30” projekt

Az MG X30, az alapjait képezõ Rover 25-öshöz hasonlóan, 3- és 5 ajtós változatban kerül a piacra. A középmodell motorja az MGF Trophy-ban debütált 1,8 literes, változó szelepvezérlésû, 160 lóerõs erõforrás.

A másik két X-es modellhez hasonlóan a legkisebb MG alvázát is megerõsítették, 17 collos kerekeket kapott, és persze a spoilerek sem hiányozhatnak róla. 

Az X30-as „Ultimate” változatának fontos szerepet szánnak az MG autósportos terveiben, mivel szerepelni fog az idén induló F3 SUPER1600-as osztályban a Rallye Világbajnokságon és rajthoz áll a Brit Bajnokságon is. Az utcai modell az elõbbi autó építési technikái szerint készül majd. A kedvezõ ár kialakításánál azt is figyelembe vették, hogy csapatfüggetlen versenyzõk számára is elérhetõ legyen.

Az MG X30 a tervek szerint 1,4 és 1,8 literes benzinmotorokkal, illetve 2,0 literes turbódízel erõforrással is kapható lesz.