Az új Rover 25
A fotók külön oldalon.

 Az új Rover 25 és az új Rover 45 bemutatásával kialakult a Rover-család egységes arculata. Mindkét modellen visszaköszön a Rover 75-nél debütált négylámpájú orr-rész, ugyanakkor megõrzik egyéni karakterüket is.

 Különösen nagy hangsúlyt fektettek a futómû fejlesztésére, ezáltal a vezetési élmény növelésére. A belsõn, a külsõn és a fõbb mûszaki egységekben végzett változtatásokban 40 %-ot tesz ki az új alkatrészek aránya.

 Nagyszerû kilátások az új Rover 25 számára

Az új Rover 25 stílusának kialakításakor a Rover formatervezõi az elõdmodell széles körben csodált formáját vették alapul. A mélyebbre került hûtõmaszkot Rover 75-stílusú fényszórók szegélyezik.

 A teljesen újraformált elsõ és hátsó lökhárítók extra ütközéselnyelõ képességgel rendelkeznek, a színre fújt, nagyobb külsõ visszapillantó tükrök jobb hátralátást nyújtanak. Klasszikus hatást kölcsönöz az új krómozott fogantyú az ötödik ajtón, a rendszámtábla felett.

Nagyobb és szélesebb kerekeket kapott az új 25-ös, új dísztárcsával és öt új formájú alumínium felnivel; "Honeycomb", "Coronet", "Octet" és "Fission" névvel 15 collos méretben, plusz egy 16 collos "Active" sportfelnit. A tizenegyféle fényezés közül négy szín új, mint például a divatos Sienna Gold gyöngyház, a Wedgwood Blue és az Alumina Green metálfényezések.

 Továbbfejlesztett belsõ

A Rover 75-nél bemutatott, a vevõk igényeihez alkalmazkodó szemléletet követve, a 25-höz öt különféle belsõ kárpitot kínálnak hat színben, ebbõl három sportos jellegû. Ezek a felszereltségi szintek jól visszatükrözõdnek a 25-ös újraformált belterében, melynél teljesen új, kiváló minõségû szövetek közül válogathatunk.

 Az utasok kényelmének növelése érdekében az elsõ üléseken megerõsítették az oldaltámaszokat, a speciális sportüléseket mélyre szabták a biztos üléspozíció érdekében. A hátsó utasok is élvezhetik az új ülésformából adódó nagyobb helyet a térdek számára, az új kárpitozási stílust, illetve a kihajtható központi könyöktámaszt és a hátsó fejtámlákat a magasabb felszereltségi változatoknál.

 A két sportos stílusú belsõ az új modell friss dizájnját hangsúlyozza, kettõs árnyalatú szövettel, illetve szövet/bõr kombinációval. Mindkettõ négyféle színváltozatban rendelhetõ. Négyféle belsõ opciós csomag közül lehet választani, beleértve a bõrüléseket is, ami egyébként minden modellváltozathoz rendelhetõ. Az új elsõ ajtóburkolatok mélyebb térképzsebeket rejtenek, és új szövetkárpitozást kaptak. A háromajtójú változatoknál új, sokkal elegánsabb, puha hátsó burkolatot találunk kárpitbetétekkel és az üléseket szegélyezõ tárolózsebekkel. 

Erõs motorok

Lényeges változások történtek a Rover 25 hajtásláncában is. A modell bemutatásakor az összes rendelhetõ motor megfelel a 2001-tõl érvényes szigorú EU3-as emissziós elõírásoknak. Ez magában foglalja a továbbfejlesztett motorvezérlõ rendszert a szekvenciális hajtóanyag-befecskendezéssel és közvetlen gyújtással a 16-szelepû K sorozatú motoroknál. 

 A VVC változat kivételével a benzinmotorok szervizintervalluma 25.000 km-re nõtt, csökkentve az üzemeltetési költségeket.

 A Rover L sorozatú, közvetlen befecskendezéses 'drive by wire' elektronikus vezérlésû 2.0 literes turbódízel motorjának új, 100 lóerõs változatát fejlesztették ki a 25 és a 45 számára. Az új, nagynyomású befecskendezõ rendszer segítségével a maximális nyomaték 30 Nm-rel, 240 Nm-re nõtt (14 %-os növekedés), ezzel egyidõben az átlagfogyasztás 5,6 l/100 km-tõl 5,1 l/100 km-re csökkent.

 Automatikusan Steptronic

Erõátviteli oldalon jelentõs fejlõdés a Rover 25 szempontjából, hogy rendelhetõ a már bizonyított CVT fokozatmentes automatikus váltó legújabb Steptronic változata. Ez az 1.6 és az 1.8 literes K sorozatú motorokhoz kínált váltó a nyugodt kétpedálú városi vezetés és a hat 'fix' sebességfokozat közötti szekvenciális kézi váltás kombinációját nyújtja. A kettõ között egy 'sport' üzemmódot találunk, teljesen automatikus mûködéssel.

 Sportosabb futómû

A felfüggesztésen és a kormányzáson elvégzett fõbb változtatások nagyobb stabilitást és még inkább sportosabb, élvezetesebb karaktert kölcsönöznek a Rover 25-nek. Minden modell lényegesen jobb rugókat kapott, radikális változások történtek a rugózás karakterisztikájában is, egyéb futás-ellenõrzõ berendezések mellett. Szélesebbek lettek a gumik, és a VVC motoros Rover 25 sportmodellek 15 helyett 16 collos kerekeken gördülnek. Új gumispecifikációt választottak, hogy hasznot húzzanak az új futómû-beállításból. A teljesen új szervokormány fogasléc közvetlenebb áttételezésû, és nyomásszabályozó szelepei vannak, ami elsõrendû visszajelzést ad, és kitûnõ vezetési élményt nyújt. Végeredményként egy már élvezhetõ autóból egy olyat sikerült kialakítani, mely versenyre kel a világ legnagyobbra tartott kis sportlimuzinjaival és kupéival.

 Biztonsági fejlesztések

Az új elsõ lámpákon, a nagyobb külsõ visszapillantó tükrökön és a feszesebb kezelhetõségen túl a Rover 25 biztonságán is fejlesztettek, beleértve a nagyobb, 45 literes vezetõoldali légzsákot, az överõ-határolókat (a légzsákrendszerrel együtt) és a nagyobb nyúlást megengedõ különleges szövést a biztonsági övnél. A légzsákokat és az övelõfeszítõket a legmodernebb érzékelõ-berendezések és technológia vezérli.

 Az elsõ fejtámlákat újratervezték, hogy még kényelmesebbek legyenek. Újdonság, hogy hátsó fejtámlák is rendelhetõk. Minden 1.6 és 1.8 literes benzines modellhez alapáron jár az ABS blokkolásgátló fékrendszer. Elöl megerõsítették a karosszériát, hogy növeljék az ütközéselnyelõ képességet.

 Elektromos fejlesztések

A Rover 25 elektromos rendszerének számos fejlesztése a Rover 75 technológiáján alapul.

 A négy H1/H7 halogén fényszóró olyan jól világít, mint amilyen jól kinéz, és 60 %-kal nagyobb fényerõt generál a H1/H7 halogén technológiának köszönhetõen.

 A továbbfejlesztett elektromos rendszer magába foglalja a 75 stílusú biztosító-dobozt, és úgy tervezték, hogy magas hõmérsékletnek (50°C) is ellenálljanak. LCD kijelzõt építettek a mûszerfalba, mely méri a megtett/napi kilométert és adott esetben kijelzi a Steptronic üzemmód/sebességfokozatait. Azon modelleknél, ahol nem széria, elektromos hátsó ablakemelõ rendelhetõ az ötajtjú modellekhez.

 Az új Rover 25 - részletesen

 Strukturált választék a világ minden táján

A Rover úgy tervezte meg a Rover 25 kínálatát, hogy integrálódjon a világszerte alkalmazott teljesen új marketing megközelítésébe. Az új modell kifejlesztése során, melyben az alkatrészek 40 %-a új a Rover 200-hoz képest, arra törekedtek, hogy minél több ország piacán értékesítsék a típust, és hogy vonzóbbá tegyék, különösen a fiatalok körében.

 Minden piac a saját igényei szerint alakíthatja ki a saját Rover 25 változatát a termékparaméterek minden részletre kiterjedõ mátrixából válogatva. A mátrix megfelelõ változatának használata gondoskodik arról, hogy a vásárlók egyszerûen választhassák ki az igényeiknek és a vágyaiknak megfelelõ Rover 25-öt.

 A termékmátrix követi a Rover 75 által megkezdett utat, logikusan, lépésrõl lépésre állítható össze egy új autó, egyben nagyobb választási szabadságot is nyújt.
 

A Rover 25 mátrix összességében a következõ elemekbõl áll:

  • Öt motorváltozat 
  • 5 fokozatú kézi és 6 fokozatú CVT Steptronic sebességváltó 
  • Ötféle felszereltségi szint - ebbõl kettõ sportos 
  • Hatféle színû belsõ kárpitozás 
  • Tizenegyféle színû külsõ fényezés, ebbõl négy szín új a modellnél 
  • Tizennyolc kiegészítõ felszerelés 
  • Négy opciós csomag 
  • Rengeteg gyári tartozék, ebbõl 17 új cikk (pl. PDC parkolás-segítõ rendszer)
Az új Rover 25 - Dizájn

 Az új Rover 25 külsõ formaterve

Szembetûnõ a rokonság az új 25 és a számos díjat nyert, kritikusok által is elismert nagyobb testvér, a Rover 75 között az új orrkiképzés formája révén, a mélyebbre helyezett hûtõmaszkkal és a jellegzetes négyfényszórójú megoldással. Ez az új Rover "arc" markánsabbá és könnyebben megkülönböztethetõvé teszi a 25-öt, ugyanakkor hangsúlyozza az új modell életerejét és sportos természetét.

 A teljesen újraformált, ütközésnek jobban ellenálló elsõ és hátsó lökhárítókat kapott az autó széles sarokvédõ elemekkel, elöl ügyesen integrált irányjelzõkkel. Az ötödik ajtón az új, krómozott fogantyút találunk minden modellen, ami egyben a rendszámtábla világítást is magában foglalja. Ez jobban kézre esik, és egyben klasszikus hatást kölcsönöz az autónak hátulról. A színre fújt, nagyobb külsõ visszapillantó tükrök jobb hátralátást engednek meg.

 Öt új alumínium keréktárcsa

Négy új formájú 15 collos alumínium felnit is bemutatnak az új Rover 25-höz "Honeycomb", "Coronet", "Octet" és "Fission" néven, míg az új 16 collos "Active" alufelni az új VVC motoros 25-ös sportcsomagjának része.

 A Rover 25-höz rendelhetõ tizenegyféle külsõ fényezés közül négy szín új, a Midnight Blue és a Wedgwood Blue metálfényezések a Rover 75-tõl származnak, az Alumina Green metál és a divatos Sienna Gold gyöngyházfényezések tovább bõvítik a kínálatot.

 Továbbfejlesztett beltér

A Rover 25 új külsõ dizájnját kiegészíti a jelentõsen újraformált beltér az új ülésekkel és kárpitváltozatokkal. A Rover 75-nél bemutatott filozófiát folytatva széles beltérváltozatot kínálnak négy hagyományos felszereltségi szinttel és három "Sport" változattal, köztük a VVC motoros 25-tel. Számos extra, opciós csomag és kiegészítõ közül válogathat a vásárló.

Nagy figyelmet szenteltek az utasok kényelmének növelésére az új ülésdizájnnal. A hagyományos ülések ülõlapjai nagyobb oldalirányú párnázást kaptak, a támlák oldaltámaszait megerõsítették a jobb oldaltartás érdekében. A VVC motoros 25-ösöknél ezt még tovább fokozták az új, mélyre szabott elsõ sportülésekkel.

 Az újratervezett elsõ fejtámlák függõleges irányban jobban beállíthatók, az elsõ üléstámlák hátulját módosították, így nagyobb hely jut hátul a térdeknek.

 A hátsó utasok kényelme érdekében megváltoztatták az ülés pozícióját és formáját, a komfortot növeli a kihajtható hátsó központi könyöktámasz és a hátsó fejtámlák. Most elõször elektromos hátsó ablakemelõ is rendelhetõ az ötajtójú modellekhez.

Új kárpitanyagok

Teljesen új, kiváló minõségû szövetkárpit-választékot és új mintákat kínálnak a Rover 25-höz.

 Az induló (Classic) felszereltségi szintnél egy "Wiggle" nevû, kéttónusú, átlósan hullámmintás szövetkárpitot találunk az ülõfelületeken, míg az ülés többi részét egy "Chelsea" nevû sima köpper szövésû kárpit borítja. Egy új, "Chequers" nevû körkörös kötött kárpitot használnak a magasabb (Club) felszereltségi szintnél, amit a "Super Ariel" puha kötött kárpit egészít ki.

 A bõrülések a Crown felszereltségnél a széria részét képezik, és extraként rendelhetõk minden 25-höz. A VVC motoros 25-hez alapáron jár a bõr/szövet kombináció kárpitozás; ez extraként rendelhetõ az új, kéttónusú szövetkárpitozású sportmodellekhez. Az üléskárpit négyféle árnyalatban - Lapis Blue, Tartan Red, Chartreuse Green és Sports Black - rendelhetõ a két sportváltozatnál, és kétféle színárnyalatban - Sandstone Beige vagy Ash Grey (Black a bõrkárpitnál) - minden más modellen.

 Az új ajtóburkolatok nagyobb térképzsebeket rejtenek elöl, a háromajtójú változatoknál új, sokkal elegánsabb, puha hátsó burkolatot találunk új kárpitbetétekkel és az üléseket szegélyezõ tárolózsebekkel. Az új stílusú ajtófogantyú az új ajtóburkolat-dizájn részét képezi, a magasabb felszereltségi változatoknál a mûszerfal faborításával harmonizáló berakásokkal.

 Azoknál a modelleknél, melyek utasoldali légzsák nélkül készülnek, egy új tárolópolcot találunk a mûszerfalon csúszásgátló gumival az alján.

 Az új Rover 25 - Hajtáslánc

 Tiszta erõ

A Rover 75 által felállított magas környezetvédelmi szintet követve az új Rover 25 bemutatásakor az összes rendelhetõ motor megfelel a 2001-tõl érvényes szigorú EU3-as emissziós elõírásoknak. Ezek a K sorozat 1.4, 1.6, és 1.8 literes 16-szelepû benzinmotorjai, köztük a sokat javult 1.8 VVC ( Variable Valve Control - változtatható szelepvezérlésû) motorral, illetve L sorozat 2.0 literes, közvetlen befecskendezéses 'drive by wire' elektronikus vezérlésû turbódízel motor egy jelentõsen átdolgozott változata.

 Minden 16-szelepû motort szekvenciális hajtóanyag-befecskendezõvel szerelnek, új "célzott" befecskendezõkkel a hatékony égés érdekében. Az továbbfejlesztett ECU motorvezérlõ rendszer, ami MEMS 3-ként ismert, extra adatfeldolgozó képességgel és továbbfejlesztett szenzorokkal rendelkezik, köztük az új vezérmûtengely helyzetét figyelõ szenzorral. Az indításkori károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében egy gyújtás-katalizátort szereltek közvetlenül a kipufogócsonk mögé az 1.4, 1.6 és az 1.8 literes modelleknél.

 Az összes 16-szelepû motorban a 1.8 VVC motorban bemutatkozott könnyített hidraulikus szelepemelõket használnak, hogy csökkentsék a szelepvezérlés alternáló alkatrészeinek tömegerejét, így a motor belsõ veszteségét. Már szintén szériaszerelvény az elosztónélküli közvetlen gyújtás, amihez hosszú élettartamú (96.000 km) platina gyújtógyertyát használnak. Az új automatikus vezérmûszíj feszítõ kifinomult járásról és a szíj 120.000 km-re kitolt hosszú élettartamáról gondoskodik.

A VVC változat kivételével a benzinmotorok szervizintervalluma a Rover 75-höz hasonlóan 25.000 km-re nõtt, csökkentve az üzemeltetési költségeket a vásárlók legnagyobb megelégedésére.

Nagy nyomatékú dízel

A Rover mérnökök kifejlesztették az elektronikus vezérlésû L sorozatú dízelmotorjuk egy új, EU3 elõírásoknak megfelelõ 100 lóerõs változatát, amihez egy új Bosch VP30 nagynyomású gázolaj-befecskendezõ pumpát és átdolgozott szíjhajtást használtak, és egyidejûleg a maximális nyomatékot is megnövelték 14 %-kal, ami így 240 Nm lett. A korábbi dízelmodellekkel ellentétben az új Rover 25 dízelek a könnyû, erõlködés nélküli gyorsítás és a jóval kisebb hajtóanyag-fogyasztás figyelemre méltó kombinációját kínálják. Az L sorozaton végrehajtott módosítások magukba foglalják az új EGR (kipufogógáz visszavezetés) hûtést és egy továbbfejlesztett olajhûtõt.

A hivatalos átlagfogyasztás 5,6 l/100 km-rõl 5,1 l/100 km-re csökkent, miközben a teljesítmény adatok alapján ez a második legjobban gyorsuló autó a 25-ök között. Kétszer akkora nyomatékkal rendelkezik, mint sok más konkurens modell ebben a kategóriában, ami nagyarányú versenyelõnyt biztosít mind a teljesítmény, mind a gazdaságosság terén.
 

Új Steptronic sebességváltó

Azon Rover 25 vásárlók akik kétpedálú vezetést szeretnének sportos ízzel, azok a K sorozat 1.6 és 1.8 literes 16-szelepû motorjait rendelhetik meg a CVT fokozatmentes automatikus váltó legújabb 'Steptronic' változatával. Mint ahogy azt az MGF sportautó nemrég bemutatott legújabb változatában láthattuk, a Steptronic váltó választási lehetõséget kínál két teljesen automatikus üzemmód ('Normál' és 'Sport', ahol a váltó fokozatmentesen vált sebességet), vagy a Steptronic kézi üzemmód között, ahol a vezetõ fokozatosan hat sebességfokozat közül választhat.

Normál automatikus üzemmódban, mikor a váltókar 'D' állásban van, a legnyugodtabban és leggazdaságosabban autózhatunk. A 'Sport' üzemmód választásához el kell tolni a váltókart jobbra, a 'Manual/Sport' pozícióba, ekkor nagyobb sebességet érthetünk el gyorsításkor, és jobban érezhetõ "visszaváltás" effektust tapasztalhatunk.

Ha a váltókar a 'Manual/Sport' állásban van, a kézi üzemmód a váltókar elõre vagy hátrafelé való elmozdításával aktiválható. A váltó az adott pillanatban legmegfelelõbb fix sebességfokozatot fogja választani, és a vezetõ a váltókar elõre való elmozdításával felfelé, hátra való elmozdításával fokozatosan visszafelé kapcsolhat.

A Steptronic mindkét váltási mód legjavát nyújtja, a stresszmentes városi vezetését biztosító automatikus váltást kombinálva a sportos, 6-sebességû kéziváltó feletti "uralkodás" élményével.

Az 1.4 és az 1.6 literes Rover 25-ket az R65 5-sebességû kéziváltóval szerelik, míg a dízel modellekbe a PG1 5-sebességû kéziváltót építenek be. A PG1 váltót "hátrameneti fokozat fék" mechanizmussal látták el, ami lehetõvé teszi, hogy reccsenés nélkül kapcsoljuk a hátramenetet. Az 1.8 literes VVC-be csak automatikus váltót szerelnek.

Az új Rover 25 - Futómû Tuning

Már az elõzõ 200-as sorozat futómû-beállítása is nagyon élvezetesre sikerült. Az új Rover 25 kifejlesztésekor az egyik fõ cél az volt, hogy kialakítsák ezt a sportos varázst, mialatt a futómû általános adottságain is javítanak. Az elõzõ modellek kezelhetõségérõl, kormányzásáról, fékjeirõl és futásjellemzõirõl szóló korábbi újságcikkek és vásárlói visszajelzések elemzése jó kiindulópontként szolgált a Rover 25 futómû tuning projektjénél. 

Feszes és határozott

A fejlesztési munka eredménye egy magas szintû vezetési precizitás és élmény minden Rover 25 modellen. Mindezt a fõ futómû elemeken - rugó és lengéscsillapító választás, úttartás, kormányzási karakterisztika és kerék/gumi specifikáció - végzett átfogó munkaprogram révén érték el.

Megnövelték a rugók erõsségét - az elsõ rugók erõssége most már minden modellben 25 N/mm (összehasonlításképpen ez 23,5 N/mm volt a 200vi-nél és 21,4 N/mm a többi 200-as modellben). Hátul, a korábban csak a 200vi-nél alkalmazott 21 N/mm-es rugót alkalmazzák mindenütt, az elõzõ modellek 18 N/mm-es rugója helyett. Ehhez hasonlóan a 200vi 25 mm átmérõjû elsõ kanyarstabilizátorát szerelik minden Rover 25 modellbe. A VVC motoros Rover 25-ös modellekbe a jobb úttartás érdekében még egy 16,5 N/mm-es elsõ kirugózás gátló csillapítást is beépítettek az elsõ McPherson rugólábba, és a karosszériát 20 mm-rel leültették.

A korábbi modelleknél a hátsó kanyarstabilizáló hatás az egyes modelleken eltérõen kialakított futómû elemek geometriájával érték el. A benzines modelleknél ez mindössze azt jelentette, hogy a hátsó futómû H-keretének torziós merevsége volt a kanyar-stabilizátor. A dízel modellek ezenkívül hátul egy 16 mm átmérõjû kanyar-stabilizátort, a 200vi modellek egy 18 mm átmérõjû kanyar-stabilizátor rudat kaptak.

Azáltal, hogy megnövelték a hátsó felfüggesztés H-keretén a kereszttag méretét 5 mm-rõl 6,8 mm-re, az összes modellváltozat hátsó torziós merevsége megegyezik a 200vi-jével, anélkül, hogy bármiféle kiegészítõ kanyar-stabilizátorra lenne szükség. Ezen új úttartást javító intézkedések és az erõsebb rugók extra torziós ellenállásának kombinációja révén a Rover 25 modelleket feszesebbnek érezzük, precízen kormányozhatóak, és nagyobb vezetési élményt nyújtanak.

Új rugózási specifikációk

Radikális változtatásokat hajtottak végre a Rover 25 rugózási stratégiájában is, három új elsõ rugózási beállítással - attól függõen, hogy hagyományos benzinmotoros, dízel vagy VVC motoros modellról van szó -, és két új hátsó rugózási beállítással a hagyományos, vagy a VVC motoros sport felfüggesztés számára.

Minden esetben degresszív (nem lineáris) rugó elemeket alkalmaztak, minek révén a rugózási karakterisztika megfelelõ menetkomforttal párosul. Általában véve meredekebb a rugózási görbe az alacsonyabb sebességtartományokban a jobb úttartás miatt.

Módosított kerekek és gumik

Minden Rover 25 modellen módosították a kerék és gumi méreteket az elõzõ modellekhez képest. Minden 14 collos kerék 5 coll helyett 5,5 collos abroncsokat kap. A VVC motoros 25-ös új 16 collos alufelniket kapott 6,5 collos abronccsal és 205/45 ZR gumikkal (a 185/55 VR gumikkal szerelt 15 x 5,5 kerekek helyett).

Közvetlenebb és jobb kormányzás

Jelentõs változtatásokat végeztek a Rover 25 szervokormányán is. Új, 11 %-kal csökkentett áttételû kormánymûvet szerelnek (18,9:1 helyett 17,0:1), amely gyorsabb, közvetlenebb kormányzást eredményez, és kevesebb fordulat szükséges ütközéstõl ütközésig. Ráadásul egy új nyomászsabályozó szelepet alkalmazva (6-féle karakterisztika, mint a Rover 75-nél, a korábbi 4-féle helyett) finomabb és folyamatosan uralható kormányzást eredményez. A megnövelt rugózási merevség és a felülvizsgált felfüggesztési geometria kombinációjával az új rendszer teljesen megváltoztatja a kormányzás minõségét.

Lényegesen határozottabb a kormány a középsõ állás körül, sokkal precízebben és kiszámíthatóbban válaszol az autó a kormánymozdulatokra. A dízel modellekben egy új vibrációcsökkentõ betétet is szerelnek a kormányoszlopra, hogy kifinomultabb legyen, mikor üresen jár a motor.

Továbbfejlesztett fékrendszer

Minden Rover 25 modell új fõfékhengert kap, amit a korlátozott példányszámú Rover 200 BRM-bõl fejlesztettek ki az erõteljesebb fékezés érdekében. A Bosch 4-csatornás blokkolásgátló rendszerének legújabb, 5.3-as verziója szériaszerelvény minden 1.6 és 1.8 Steptronic és 1.8 VVC modellen, a többihez rendelhetõ.

Az 1.8 Steptronic és VVC modellek tárcsafékeket kaptak hátul is.

Az új Rover 25 - Biztonság

Az új Rover 25 új, és továbbfejlesztett technológiákat magába foglaló mindenre kiterjedõ biztonsági csomaggal rendelkezik.

Nõtt a passzív biztonság, azáltal, hogy a továbbfejlesztett felfüggesztés és kormányzás következtében javult az autó kezelhetõsége és kontrollálhatósága. Az új, Rover 75 stílusú ikerfényszórók optimális megvilágításának köszönhetõen jelentõsen javult az éjszakai látás, a nagyobb külsõ visszapillantó tükrök jobb hátralátásról gondoskodnak.

Az aktív biztonságot is magasabb szintre emelték. A minden modellen széria vezetõoldali légzsák térfogatát 30-rõl 45 literre növelték, fokozva ezzel a védelmet olyan rézsútirányú, vagy félig frontális ütközésekkor, amikor a vezetõ "röppályája" nem középre, hanem kissé ferdén esik. Új överõ-határolókat szerelnek az elsõ üléseknél, az utasoldali légzsák szintén széria. A biztonsági övek hevedere a legmodernebb nagyobb nyúlóképességû (12 %) anyagból készült, hogy progresszív fékezõ karakterisztikáról gondoskodjon.

A légzsákok és az öv-elõfeszítõk vezérlésére a Rover 25-ben a legújabb generációs elektronikus rendszereket és ütközésérzékelõ technológiát alkalmazzák, hogy biztosítsák ezen utasvédelmi eszközök legpontosabb és leghatékonyabb mûködését. Az új elsõ fejtámlák vertikálisan szabadabban beállíthatók, és kissé még elõbbre kerültek, hogy optimális védelmet nyújtsanak a különbözõ méretû utasoknak.

A Rover 25 karosszériáján végzett módosítások szerkezeti megerõsítéseket is magukba foglalnak az újratervezett elsõ részen, hogy növeljék az ütközéselnyelõ képességet, különösen a félig oldalirányú ütközések esetén. Az ajtózáraknál alkalmazott új 'L-alakú' zárakasztók, akár a Rover 75-nél, és a módosított oldalmerevítõk az ajtókban növelik a deformációs merevséget, és ütközés után megkönnyítik az ajtók nyitását.

Az új elsõ lökhárítók szerkezetileg a legújabb és legrugalmasabb kompozit anyagokból készülnek, hogy kis sebességnél jobban ellenálljanak a sérüléseknek, és könnyebben javíthatók legyenek.

Az új Rover 25 - Elektromos Rendszerek

Elõrelátó elektromos fejlesztések

A Rover 25 átdolgozott elektromos rendszere több szempontból is a Rover 75 technológiáján alapul. Legszembeötlõbb, hogy átvették a négyfényszórjú rendszert, mely számítógép-tervezte reflektorokat használ az egymástól független táv- és tompítottfény-rendszerekhez. A halogén technológia legújabb fejlesztését, a H7 izzókat használják a tompított fényszóróknál, ami 30 %-kal nagyobb fényerõsséget szolgáltat. A távfénynél elért jóval nagyobb, 60 %-os fejlõdés az új H1 izzóknak köszönhetõ, ráadásul a távfény bekapcsolásakor a tompított is égve marad tökéletes megvilágítást szolgáltatva az autó orrától a messzi távolba.

A Rover 75-bõl származik az új biztosító-doboz is, mint azon elektromos rendszer minõségi továbbfejlesztésének része, mely egyrészt gondoskodik az új modell sokkal kifinomultabb motorvezérlésérõl, másrészt megfelel az új, melegebb klímájú (50°C) piacok igényeinek.

Javítottak a mûszeregyüttesen is a jobban olvasható skálázással és egy új LCD-kijelzõvel is, mely egyrészt digitális kilométer-számlálóként mûködik, másrészt a Steptronic CVT váltós modellekben az aktuális sebességfokozat és üzemmód kijelzésére is szolgál.

A Rover 25 továbbfejlesztett mivoltát jelzi, hogy a magasabb (Club és Crown) felszereltségi változatokat elektromos hátsó ablakemelõvel szerelik (5-ajtójú modellek), ami a többi 5-ajtójú változatnál extraként rendelhetõ.

A Rover 25-nél a legújabb, megnövelt élettartamú Yuasa kalcium akkumulátor-technológiát alkalmazzák, mely nagyobb fokú megbízhatóságot és hosszú élettartamot eredményez. Ezek teljesen zárt, gondozást nem igénylõ akkumulátorok rendkívül alacsony kisülési aránnyal, és jól tûrik a magas külsõ hõmérsékletet. A tesztek azt mutatják, hogy ezek valamivel több mint négyszer akkora hatótávolságúak, mint a korábbi akkumulátorok, és több hónappal tovább megõrzik mûködõképességüket, ha nem használják az autót.