Megérkezett az MG ZT V8-as változata 

Az MG Rover Csoport bemutatta a V8-as motorral szerelt MG ZT 260 V8 jelzésű autóját. A hátsókerékhajtású ZT-t, amely mind limuzin, mind kombiváltozatban elérhető, 260 lóerős, 4,6 literes V8-as motor hajt. A motor kategóriájában egyedülálló módon, 410 Nm nyomaték leadására képes. Az MG ZT ezzel az erőforrással 6,2 másodperc alatt teljesíti a 100-as sprintet, a végsebességet elektronika limitálja 250 km/h-ban. Az autó rugalmassága is igazán kiváló: 80 km/h-ról 120 km/h-ra, 4-es sebességi fokozatban 5,5 másodperc alatt gyorsul.

Az MG ZT V8-as változata a nemes és karakteres autók iránti elkötelezettségünket tükrözi. Ezt az autót élvezet vezetni - mondta Rob Oldaker, az MG Rover Csoport fejlesztésért felelős igazgatója, majd hozzátette: Döntésünket az erős, nagy nyomatékú motor mellett igazolva látjuk ebben a gyors és mozgékony autóban, amely kiválóan alkalmas hosszú túrákra. Az ember minél többet vezeti, annál inkább érzi az autó egyedülállóan energikus karakterét.

Az MG ZT 260 V8 a korábbi, elsőkerékhajtású ZT műszakilag teljesen átdolgozott változata. A szintén a Rover 75-ös alapjaira épülő autó építése során sikerült elérni, hogy a nagyobb teljesítményű motor és az új elosztású átvitel ellenére a robosztus karosszérián ne történjen látható változás.

A ZT-t a Ford által biztosított és Észak-Amerikában nagy népszerűségnek örvendő 4,6 literes V8-as erőforrás hajtja, amelyet a legendás Ford Mustangban használnak. Az erőátvitel és a hajtáslánc ugyanakkor a brit mérnökök munkáját dicséri, csakúgy mint a szigetelések és a kipufogó, amelyek az alacsony zajszintért "felelősek". A V8-as okra jellemző egyedi hang ezért csak kívülről hallható, az utastér, a brit autóktól elvárható módon, csöndes marad.

Az Észak-Amerikából importált ötsebességes Tremec váltót az MG kérésére és útmutatásai alapján hangolták újra, hogy az leginkább megfeleljen az európai vezetési stílusnak. Sőt, az MG mérnökei a könnyebb és pontosabb váltás érdekében hidraulikus kuplunggal szerelték fel az új autót.

A hátsó felfüggesztés is teljesen újra lett építve, míg elől maradt a MacPherson-féle, de új rugókkal és lengéscsillapítókkal. A biztos útfekvésért ezen felül egy teljesen új kanyarstabilizátor felel, így a nagyobb tömeg, a másfajta súlyeloszlás, illetve a nagyobb sebesség sem foghat ki az MG ZT V8-ason.

Az utasok maximális kényelme érdekében a fűtő-hűtő rendszert is átdolgozták, és minden típusban alapfelszereltség az automatikus hőmérsékletszabályozó, a többi ZT-n már jól bevált szabályozópanellel.

A belső térben csak a fém V8-as felirat árulkodik arról, hogy nem egy "sima" ZT-ben ülünk, az utastér többi eleme nagyjából megegyezik a már futó ZT modellekkel.

A V8-as MG limuzin és kombi változatban, kétféle felszereltséggel kerül forgalomba. Az alapváltozatot csak a legnépszerűbb felszerelésekkel látták el: természetesen van benne légkondicionáló, elektromos ablakemelők elöl, ködlámpák, ABS, első- és oldallégzsákok, illetve CD lejátszó. Az igényesebbek számára a ZT260 SE az ideális választás: fekete bőrkárpit, műholdas navigációs rendszer, teletexttel ellátott televízió, esőérzékelős ablaktörlő, CD váltó és parkolóradar gondoskodik a teljes kényelemről.

A közelmúltban az MG ZT kombiváltozatával, a ZT-T egy speciálisan előkészített V8-as változatával egy USA-beli gyorsasági fesztiválon értek el rekordsebességet, és a cég fel is terjesztetette az eredményt a Guiness rekordok bizottságához, mint a világ leggyorsabb kombija, hiszen a ZT-T 360,9 km/órás sebességért el.

A V8-as változat bevezetésével az MG 80 éves történelmének legszélesebb palettáját kínálja.