Világpremier a 74. Genfi Autószalonon

Opel TRIXX: Okos és sokoldalú városi tanulmányautó
 

Rendkívül sokoldalú és meglepően tágas:  ez az innovatív TRIXX kisautó-tanulmány, amelyet az Opel az idei Genfi Autószalonon (március 4 - 14.) mutat be. Az ultra-kompakt városi gépkocsiban akár három felnőtt és egy gyermek is elfér egyszerre, együléses járműként pedig terjedelmes rakományok szállítására alkalmas. A játszi könnyedségű beszállásról vagy rakodásról három elektromos mozgatású 'pantográf' ajtó gondoskodik, kettő az utas, és egy a vezető oldalán. A TRIXX számos további eredeti ötlettel is szolgál: felfújható hátsó ülés, összehajtogatható első utasülés, vagy a tetőnyílás, amely egyetlen gombnyomásra feltárul, lehetővé téve szélsőségesen hosszú tárgyak állítva történő szállítását. Hátul egy fiókként kihúzható rakodórekeszt találunk, amely ideális helyet nyújt a nehéz vagy piszkos tárgyak, csomagok szállítására. A TRIXX hajtásáról a Corsa és Agila modellekből már ismert, 51 kW (70 LE) teljesítményű 1.3 CDTI turbódízel motor gondoskodik.

Martin Smith, a formatervezésért felelős igazgató véleménye szerint "a TRIXX jelzi, hogyan képzelünk el egy innovatív ultra-kompakt autót a háromméteres kategóriában: formanyelve kifejező és izgalmas; míg ötletes és rendkívül sokoldalú belső kialakítása számtalan mobilitási szükségletet képes kielégíteni."

Jellegzetesen alakítható utasterével és kompakt külső méreteivel (hosszúság x szélesség x magasság: 3,04 x 1,66 x 1,57 méter) az elsőkerékhajtású TRIXX minden városlakó ideális járműve. A praktikus koncepciónak köszönhetően egyformán képes két felnőtt és csomagjaik, három felnőtt és egy gyermek, vagy akár csak a vezető szállítására. Az elülső utasülést lehajtva szokatlanul nagy, 890 literes (VDA) csomagteret kapunk. A raktér maximális hossza a műszerfaltól a beltér végéig mérve 1,53 méter, így a TRIXX-ben akár egy összeszerelt hegyikerékpár is elfér.

Az első utas különösen kényelmesen ülhet: az elülső ülést összehajtva és a szófa jellegű hátsó ülésen helyet foglalva páratlan lábtérnek örvendhet. Használaton kívül ez a hátsó ülés is elrejthető, majd szükség esetén a fedélzeti kompresszor segítségével másodpercek alatt felfújható. A TRIXX  tervezői a kisgyermekek biztonságos szállítására is gondoltak: a vezető ülése mögül gyermekülés hajtható le.

A nagy méretű csomagokat könnyedén berakodhatjuk az elektromos működtetésű, két irányba nyíló 'pantográf' ajtók mögött feltáruló tágas nyíláson át. Az ajtók támasztókarjuk révén az autó oldalával párhuzamosan nyithatóak, a jól ismert tolóajtókhoz hasonlóan. Épp ezért a TRIXX esetében feleslegesnek bizonyult a hagyományos csomagtérajtó, mindazonáltal a hátsó szélvédő leereszthető, így az utasok még könnyebben hozzáférhetnek a belső térhez. Ez a megoldás a napfénytetővel kombinálva (melynek hátsó fele előre csúsztatható) a pick-up teherautókéhoz mérhető rakodónyílást eredményez, amelyen át akár 960 milliméter hosszú, 430 mm mély és 1400 mm hosszú tárgyakat is bepakolhatunk a TRIXX-be.

A TRIXX merész vonalai, rövid túlnyúlásai és hangsúlyos kerékdob-peremei, valamint a motorháztetőt kettéosztó borda mind az Opel jellegzetes formanyelvét tolmácsolják. Az erőteljes ék alakú profil az új Astrához hasonlóan kihangsúlyozza a koncepcióautó dinamikus megjelenését.