Világpremier a 74. Genfi Autószalonon

Új Opel Tigra TwinTop: kabrió és kupé két személyre

- Sportos élményautó elektrohidraulikus acéltetővel és csomagtérfedéllel
- Maximális variálhatóság és a kategóriában legnagyobb csomagtartó

A 74-ik Genfi Autószalonon (2004. március 4. és 14. között) bemutatandó új Tigra Twin Top révén az Opel lesz az első olyan német tömeggyártó, amely sportos kétülésest kínál elektrohidraulikus mozgatású, hátrahajtható, gombnyomásra automatikusan nyíló és záródó acéltetővel - így a dinamikus vonalvezetésű és nagyon praktikus új Tigra ugyanúgy lehet nyitott kabrió, mint acéltetős kupé. Akár így, akár úgy, a Tigrának jól használható, öblös csomagtartója van, amely az ötletes, a karosszériában szinte függőleges helyzetben rejtőző tetőmechanizmusnak köszönhetően akár 440 literes is lehet. Az ülések mögött további 70 literes rekesz van, így a rakodóhelyek teljes befogadóképessége meghaladja az 500 litert.  A Tigra csomagtartófedele szintén gombnyomásra, elektrohidraulikus úton nyílik és csukódik.

Az Opel 1,4 literes, hajtóanyagtakarékos, innovatív TWINPORT ECOTEC benzinmotorjának teljesítménye a Tigrában 66 kW/90 lóerő. Ez az erőforrás - akárcsak az erősebb, 92 kW/125 lóerő teljesítményű 1.8 ECOTEC motor - teljesíti az Euro-4 károsanyag-kibocsátási normát. Az ötfokozatú manuális váltómű szériaszerelvény, az 1.4 TWINPORT motor pedig ezen fölül az Easytronic automatizált kézi váltóval is rendelhető lesz. 

Carl-Peter Forster, az Adam Opel AG elnöke és vezérigazgatója a következőket mondta az autóról: "A Tigra TwinTop tetszeni fog azoknak, akik koruk szerint vagy szívükben fiatalok, s akik sportos és izgalmas autóra vágynak. A Tigra modelloffenzívánkban is fontos szerepet játszik, hiszen tükrözi, merre is haladunk új termékportfóliónkkal, amelynek 20 százaléka rétegmodell lesz."

Az innovatív, elektrohidraulikus tetőmechanizmus az Opel Tigra TwinTop legérdekesebb eleme. A két részből álló acéltető automatikusan nyílik és záródik. Gombnyomásra a keménytető majdnem függőleges helyzetbe kerül, és tökéletesen elfér a csomagtartó és az utaskabin közötti rekeszben. Amikor a tető nyitva van, a Tigra raktere 250 literes - azaz akár italosrekeszt is szállíthatnunk vele. Felhúzott tetővel a csomagtartó mérete 440 literre nő, s az utastérből elérhető, az ülések mögött kialakított 70 literes rekesszel együtt már több mint fél köbméteres. A fűthető hátsó szélvédő karcmentes üvegből készül. 

Kívülről nézve az új Opel Tigra kompakt, arányos kétüléses jármű, szemet gyönyörködtető részletekkel. A Tigra dinamikus stílusa az Opel formai nyelvének új értelmezése. Elöl az Opelre jellemző, trapéz alakú hűtőmaszk látható vízszintes, matt króm csíkkal, illetve meghatározó elemek a motorházfedélbe nyomott bordák, a lökhárítóban kiképzett nagyméretű légbeömlők és a háromdimenziós, ellipszoid fényszórók hengeres fényforrásaikkal. A Tigra sziluettjét a rövid túlnyúlások és a lapos szélvédő határozzák meg;  a lényegre törő ékalak övvonala a hirtelen levágott far felé folyamatosan emelkedik, a küszöbborítások hangsúlyosak. A részletek gondos kidolgozását a az első sárvédőkben elhelyezett légbeömlőkön, a beléjük integrált oldalsó irányjelzőkön és a tető jellegzetes vonalán figyelhetjük meg. A tető hátsó része a még jobb vizuális hatás kedvéért a karosszériától eltérő színben is megrendelhető. Hátul a nagyméretű lámpák, illetve a lökhárítóban elhelyezett elegáns matt krómbetét javítja a dinamikus megjelenést.

A Tigra utasterében a kéttónusú sportülések a szériafelszereléshez tartoznak, de a krómgyűrűvel keretezett műszerek és a számos alumíniumbetét is a sportos hangulatot erősítik. A középkonzolt és a váltóalagutat összekötő két aluszínű betét különleges hatást kelt. A szokatlan formájú, aerodinamikus kialakítású alumínium bukókeret szintén egyedi dizájnelem.

Az új Opel Tigra TwinTop-ot a neves kabrióépítő, a Groupe Henri Heuliez S.A. gyártja a franciaországi Cerizay-ben. Az értékesítés várhatóan 2004 nyarának végén kezdődik.