Opel Astra OPC: a kompakt sportautó új kiadása

177 kW/240 LE teljesítményű kétliteres turbómotor 320 Nm nyomatékkal, IDSPlus futómű elektronikus CDC csillapítás-szabályozással, gyorsulás 0 - 100 km/órára 6,4 másodperc alatt, csúcssebesség 244 km/óra

"Astra High Performance Concept" volt a neve annak a nagy figyelmet kel-tett tanulmánytervnek, amellyel a 2004-es Párizsi Autószalonon mutatta meg az Opel, milyen lehetne a háromajtójú Astra GTC alapján épített OPC-változat - és fél év múlva, a 2005-ös Genfi Szalon alkalmával már debütált is a sportos csúcsmodell szériaváltozata.

A dinamikus, háromajtójú kocsi 177 kW/240 LE teljesítményű kétliteres turbómotorját hatfokozatú sebességváltóval kombinálták. 320 Nm maximális nyomatéka kis fordulatszámon is nagy vonóerőt garantál. Nulláról százra 6,4 másodperc alatt gyorsul az autó, hogy aztán 244 km/óra csúcssebességet érjen el. Az MVEG szabvány szerint mért 9,2 l/100 km fogyasztás ugyanakkor a hajtómű kiváló hatásfokáról tanúskodik.

A legkorszerűbb technikát képviseli az Astra OPC futóműve is, az Astra GTC-hez képest 15 milliméterrel leültetve, feszesebb rugókkal és csillapítással. Az elektrohidraulikus szervokormányt az OPC-re jellemző optimális útkapcsolatra és precíz visszajelzésekre hangol-ták. Elismerésre méltó lassulásról, nagyfokú állóképességről és jó adagolhatóságról nagyteljesítményű, 17 colos fékberendezés gondoskodik. Mindehhez járul az opcióként rendelhető adaptív IDSPlus futómű-szabályozás, elektronikus CDC (Continuous Damping Control) lengéscsillapító-állítással és a menetdinamikai rendszerek hálózatba kapcsolásával.

Rendelkezésre áll a "SportSwitch" funkció is, amely nem csupán a csillapítást változtatja meg, hanem direktebbé teszi az autó reakcióit is a kormányzásra és a gázadásra.

Szemre is sportos a határozott formanyelvet beszélő Astra OPC, amelyet a mélyre lenyúló első kötény nagy légbeömlője, a középen kivezetett kipufogó, a kidomborodó küszöb és a nagyformátumú, ötküllőjű, exkluzív OPC-kerekeken (gumiméret 225/40 R18 Y) átsejlő kék féknyergek különböztetnek meg az alapmodelltől. Belül bőr-szövet huzatú Recaro-sportülések, különleges grafikájú műszerek, háromküllőjű sportkormány, OPC-emblémás küszöblécek és alumíniumpedálok gyönyörködtetik a szemet.

Gazdag a biztonsági felszerelés is, az Astra OPC-hez alapárért jár a frontlégzsák, öv-előfeszítő és erőhatároló, aktív első fejtámla, PRS (Pedal Release System) biztonsági pedálrendszer és ISOFIX gyermekülés-csat a hátsó ülésen.