Az Opel új modellekkel és új motorokkal frissíti palettáját 

- Új Agila és Corsa felfrissített dizájnnal és innovatív technológiával 
- TWINPORT benzinmotorok 1.0 és 1.4 liter lökettérfogattal, 60 és 90 lóerős teljesítménnyel
- Új common rail turbódízelek: 1.3 CDTI (51 kW/70 LE) és 1.7 CDTI (74 kW/100 LE) 
- Az erős 3.0 V6 CDTI csúcsdízel mostantól kapható a Vectrához és a Vectra GTS-hez is
- Sportos "Daytona" és "Silverstone" csomagok az Astra Coupéhoz és az Astra Cabrióhoz
- Decembertől az akár 1850 literes rakterű kombi teszi teljessé a Vectra családot
- A kényelemre hangolt Tour-változat októbertől szélesíti a Vivaro-palettát
- Új csúcstechnika az opciós listán: Adaptív Fényszórórendszer és klimatizált MultiContour ülések
 

Az Opel a korábban már bizonyított modellek jelentősen felfrissített változataival, illetve az új fejlesztésű és nagyon hatékony működésű, az Euro IV-es környezetvédelmi szabvány előírásait is teljesítő ECOTEC benzines és dízelmotorokkal vág neki az új modellévnek. Az év második felében mutatja be az Opel Agila és a Corsa új verzióit. Mindkét modell vonzóbb és érettebb, mint valaha. Ezt a karosszéria első és hátsó részének módosítása, gazdagabb felszereltség, valamint új motorok biztosítják. 

A két újonnan kifejlesztett TWINPORT benzinmotor 1,0 és 1,4 liter lökettérfogattal (44 kW/60 LE, illetve 66 kW/90 LE), valamint az új 1,3 CDTI és 1,7 CDTI ECOTEC turbódízelek 51 kW/70 LE és 74 kW/100 LE teljesítménnyel sokkal csekélyebb fogyasztással üzemelnek, és a Corsában mutatkoznak be. 

Az 1,7 CDTI a jövőben a Merivába is bekerül; az 1,0 TWINPORT ECOTEC és az 1,3 CDTI ECOTEC pedig az Agila új verziójában is elérhető lesz. A világ legkisebb négyhengeres common rail dízelmotorja már bizonyította képességeit az Opel ECO-Speedsterben. Az 1,3 CDTI motor 112 lóerős változatával fölszerelve ez a tanulmányautó összesen 17 új nemzetközi csúcsot állított föl július végén (a FIA hitelesítése még nem érkezett meg).

Az új Opel Vectra kombi, amely a Frankfurti Autókiállításon (IAA) mutatkozik be, novembertől élénkíti meg a kombik piacát, többek között kategóriájának legjobban átrendezhető rakterével. 

A 3,0 literes V6-os dízelmotor (130 kW/177 LE), amelynek legnagyobb nyomatéka 370 Nm, s amely erőteljes gyorsítóképességével és gazdaságosságával már korábban is fölhívta magára a figyelmet az Opel Signumban, mostantól rendelhető a Vectra GTS-hez és a Vectra szedánhoz

A Vectra-családban azonban nem ez az egyetlen újdonság: új, innovatív felszereltséget kapott. 

Ősztől kezdve lesz rendelhető az innovatív adaptív fényszórórendszer (AFL) bi-xenon első fényszórókkal, valamint a minden változathoz rendelhető, összesen 18 helyzetbe állítható, klimatizált MultiContour vezetőülés, amely megkapta az AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.) jóváhagyását is: 

Az exkluzív "Daytona" és "Silverstone" felszereltségi szint és csomag az Astra Coupéhoz és az Astra Cabrióhoz számos sportos részletéről lesz felismerhető. A családi utazást és a szabadidős tevékenységeket előtérbe helyező Combo Tour a Corsához hasonlóan különleges dizájnnal tér vissza a porondra.

A vonzó felszereltségi szintek, az új opciók és az egész Opel-palettához kínált 16-18 collos, prémium-minőségű könnyűfém felnik széles választéka pedig további lehetőségeket teremt az autók egyéni kialakitására. 

Agila: új változat, frissebb megjelenés és új, gazdaságosabb motorok 

Az új Opel Agila, amely műszakilag és optikailag egyaránt megújult, az ősz kezdetétől lesz rendelhető. Ebben a kategóriában ehhez a kis egyterűhöz lesz kapható az első dízelmotor: az új, nagyon gazdaságos,  az üzemanyag-fogyasztást csökkentő TWINPORT-technológiával is felszerelt1,3 CDTI ECOTEC (51 kW/70 LE motor. Ez a technika a benzinmotoroknál is megtalálható: az 1,0 literes ECOTEC 44 kW/60 lóerő teljesítményű. Mindkét motor - hasonlóan a népszerű 1,2 literes ECOTEC-hez (55 kW/75 LE) - megfelel az Euro IV-es környezetvédelmi szabvány előírásainak. 

Kívülről befelé haladva a fölfrissített Agilán először a nagyobb hűtőmaszk és a hangsúlyosabb krómozás, valamint a villámos Opel-embléma tűnik föl, majd pedig a színre fújt első és hátsó lökhárítók. A belső térben többek között a sportos háromküllős volán és az új, színes kárpitozás és biztonsági övek jelentik az újdonságot.

A többi fontos változás nem látható azonnal, hiszen a motortérben bújnak meg. Ilyen például az üzemanyag-fogyasztást jelentős mértékben mérséklő TWINPORT-technológiával fölszerelt új, háromhengeres benzines alapmotor. Ezzel a géppel az Agila 1.0 TWINPORT (44 kW/60 LE) átlagfogyasztása csupán 5,8 liter 100 kilométerre, azaz két deciliterrel kevesebb, mint az előző egyliteres alapmodellé, miközben nőtt a nyomaték és javult a teljesítmény. A gazdaságosság az egyik legnagyobb erénye az új 1,3 literes CDTI ECOTEC turbódízel motornak is. Ez a különlegesen kompakt építésű 1,3 CDTI ECOTEC-motor (51 kW/70 LE) jelenleg a világ legkisebb négyhengeres common rail dízelmotorja, ami a befecskendezési technikának köszönhetően az Agilában beéri mindössze 5,2 literes átlagfogyasztással 100 kilométeren. A motor más kimagasló tulajdonságai között említhetjük a lenyűgöző gyorsítóképességet, valamint a kellemes zajkomfortot - s nem szabad elfelejteni, hogy a motor teljesíti az Euro IV-es környezetvédelmi szabvány előírásait. 

Az Agila modellsorozat felszereltsége is megújult. Része az alapmodell, valamint két további felszereltségi szint - "Njoy" és "Njoy Design-Edition" - , ez utóbbi tetszetős kéttónusú színvilággal kapható, így aztán minden vásárló megtalálja a kedvére való Agilát. Aki szeretné igazán egyénivé tenni Agiláját, nem lesz nehéz dolga, hiszen 13 külső fényezés, számos extra és tartozék, valamint öt vonzó, számtalan választási lehetőséget fölkínáló felszereltségi szint áll a rendelkezésére. 

Az új Corsa: különleges dizájn és innovatív hajtási technológia

A 2004-es Corsa az Opelekre jellemző, trapéz alakú új hűtőmaszkot, valamint 3D ellipszoid fényszórókat kapott. Utóbbiakban három henger alakú lámpa szolgáltatja a tompított, az országúti világítás, valamint az irányjelzők fényét. Mind az első, mind pedig a hátsó lökhárítókat a karosszéria színére fényezettek, s a kisebb ütközések okozta sérülések minimalizálása érdekében koptatócsík van rajtuk. 

A felfrissített Corsa dinamikus dizájnja mellett újdonság még az új, gazdaságos motorpaletta is: az 1,0 literes TWINPORT ECOTEC benzines és az 1,3 literes CDTI ECOTEC dízelmotor, amelyeket az Agilához is kínálunk. Új még a nagy nyomatékú 1,7 literes common rail turbódízel is, amelynek teljesítménye 74 kW/100 LE, valamint az 1,4 literes benzines TWINPORT ECOTEC.  Ez a motor a Corsában 66 kW/90 LE teljesítményt ad le, s a hozzá kapcsolt váltómű fajtájától függően akár 23 százalékkal kevesebb üzemanyaggal is beéri, mint az előző Corsa hasonló lökettérfogatú és teljesítményű erőforrása. Az Easytronic automatizált manuális váltómű mostantól minden benzinmotorohoz rendelhető lesz 1,4 liter lökettérfogatig, valamint kapható az 1,3 literes CDTI-hez is. A nagyon gazdaságos motorok mellett a rugalmas szervizesedékesség kijelző is növeli a Corsa hatékonyságát. 

A futómű és az elektromos, sebességfüggő szervokormány új hangolást kapott, így javultak az úttartás és az irányíthatóság jellemzői. A friss kárpitozás és az új színek pedig kellemes belső hangulatot teremtenek. 

Astra Coupé és Astra Cabrio: 
exkluzív "Silverstone" és "Daytona" modellek/csomagok

Az Opel Astra Coupé "Silverstone" és "Daytona" felszereltségi szintjei számos sportos részletet tartalmaznak, s gazdag felszereltséget kínálnak kedvező áron. Az új modellek bőr-szövet kombinációjú, szürke-antracit (Silverstone) vagy plüss bézs-antracit (Daytona) üléshuzatot kapnak. Hogy a két új hangulathoz jobban illeszkedjenek, a biztonsági övek szürkék (Silverstone) vagy feketék (Daytona) lehetnek, a Turbo csúcsmodellbe pedig szürke vagy bézsszínű plüss szőnyegek kerülnek "Turbo" jelöléssel. E felszereltségi szintekhez tartozik még formatervezett alumínium váltógomb, a fekete, részben perforált bőrrel bevont háromküllős volán, a fehér számlapú műszerek matt krómgyűrűkkel, valamint a matt krómbetétekkel diszített középkonzol. Az Astra Cabrióhoz e tetszetős felszereltségi tételek csomagban rendelhetők. 

A Coupé- és a Cabrio-program új elemei még a szemet gyönyörködtető "napkelte  narancs" és "Szardínia kék" metálfényezések. 

Meriva: új az 1,7 literes CDTI ECOTEC dízel, valamint az Easytronic váltó már az 1,8 literes benzinmotorhoz is rendelhető

Eredeti és ötletes FlexSpace koncepciójával az Opel Meriva új mércét állított föl a kompakt egyterűek mezőnyében. A Zafira kistestvére most új motorválasztékkal kapható; például a 74 kW (100 LE) teljesítményű 1,7 literes CDTI ECOTEC turbódízellel, amely a felfrissített Corsába is rendelhető. A common rail közvetlen befecskendezéssel működő motor különlegesen gazdaságos, mégis nagyszerű a gyorsítóképessége. A Merivában csupán 5,3 l/100 km az átlagfogyasztása, s a motor megfelel a szigorú Euro IV-es környezetvédelmi szabvány előírásainak is. Az 1,7 literes CDTI motorral szerelt Meriva végsebessége 178 km/óra, s 80-ról 120 km/órára ötödik fokozatban mindössze 13,4 másodperrc alatt képes fölgyorsulni. Az Easytronic automatizált, ötfokozatú manuális sebességváltó mostantól az 1,8 literes ECOTEC benzinmotorhoz ( 92 kW/125 LE) is rendelhető, s így a váltás lehet akár sportos, akár kényelmes, s a fogyasztás is csökken. A Meriva eddig is gazdag felszereltségét most további tételek teszik teljessé, mint például a kiegészítő fűtés, amely akár távirányítóval is működtethető. 
 

A Vectra család: a kombi teljessé teszi a sorozatot, a 3.0 V6 CDTI minden modellhez rendelhető

A Vectra család az új kombival válik teljessé. E modell decemberben érkezik a piacra, de hivatalos bemutatkozására már a Frankfurti Autókiállításon (IAA), szeptemberben sor kerül. 2,83 méteres tengelytávjának köszönhetően a Vectra kombi hatalmas teret kínál hátul (a raktér 530-ról 1850 literesre bővíthető). A hátsó üléstámla egyrészt egyharmad/kétharmad arányban osztva dönthető előre, másrészt a hosszabb tárgyak szállításakor hasznos nyílást is kialakítottak rajta. A raktér hossza az első ülések háttámlájáig több mint két méter (2046 mm), az opcionális, lehajtható első utasüléssel pedig három méternél hosszabb tárgyak is szállíthatók. 

A Vectra szedán is megújult kissé. Megváltoztak a hátsó lámpatestek és az oldalsó irányjelzők, a harmadik féklámpa pedig mostantól fehér. A belső térben a műszereket krómgyűrűk veszik körül, a fémbetéttel diszített volán és műszerfal pedig szintén a frissebb megjelenést szolgálja. 

Az Opel Signumban már bemutatkozott, 3,0 literes V6-os common rail turbódízel (177 lóerős teljesítménnyel) mostantól rendelhető a Vectra szedánhoz és a Vectra GTS-hez. A kifinomult hathengeres, háromliteres erőforrás 1,900-as percenkénti fordulatszámon 370 newtonméter nyomatékot produkál, s ezáltal lenyűgöző a menetdinamikája. A 226 km/órás végsebesség és az álló helyzetből 100 km/órás tempóra mindössze 9,3 másodpercig tartó sprint nagyon gyors és kényelmes utazóautóvá avatja a Vectra szedánt és a Vectra GTS 3.0 V6 CDTI-t. A pazar menetteljesítmények ellenére a fogyasztás szerény: átlagosan csupán 7,0 liter gázolaj szükséges 100 kilométerre. Az erőátvitel első eleme az új fejlesztésű hatfokozatú manuális váltómű. Az Opel a csúcsdízelhez kínálja az ötfokozatú automatikus váltóművet is - "ActiveSelect"  funkcióval. 

A Vectra, a Vectra GTS és a Signum különleges felszerelései közé tartozik az ortopédiailag optimalizált, 18 módon állítható, klimatizált MultiContour vezetőülés, amely az AGR  (Aktion Gesunder Rücken e.V.) bizonyítványt is megkapta, valamint az adaptív első fényszórórendszer (AFL) a bi-xenon fényszórókkal. Ez az innovatív Opel világítási technológia első ízben kombinálja a dinamikus kanyarmegvilágítást a kereszteződésekben és szűk fordulókban előnyös statikus oldalfényszóróval. A Signumban első ízben bemutatott Travel Assistant a Twin Audio-egységgel - amely lehetővé teszi, hogy az első és a hátsó ülésen ülők különböző audioműsort hallgassanak -, mostantól rendelhető a Vectra szedánhoz és a Vectra GTS-hez. Az Opel a sportos könnyűfém felnik szerelmeseinek is vonzó készletet kínál: a Vectra szedán és a Vectra GTS, valamint a Signum egyaránt fölszerelhető a 7? J x 18 collos alumínium felnivel, amely lehet keresztküllős vagy sokküllős. Mindkét felnire 225/45 R18 méretű gumik szerelhetők, s kombinálhatók a széria sportfutóművel is a még lendületesebb megjelenés és közvetlenebb kormányzás érdekében.

Combo: új dizájn a "Tour"-változathoz 

Az Opel Combo Tour modellen is megtalálhatók az új modellévben a Corsán bevezetett változtatások. A Corsához hasonlóan ez a kis családi egyterű is új orr-kiképzést, lendületesen megrajzolt lökhárítókat, trapéz alakú hűtőrácsot és nagy, átlátszó burájú fényszórókat kap. Az Opel gazdagabbá tette a felszereltséget is, hiszen opcióként bekerült az oldallégzsák az első utasok számára, a teljesen előredönthető támla az első utasülésen, valamint az első ülések háttámlájára szerelt asztalkák. Ezek az új extrák később bekerülnek a dobozos Combo és a Combo Combi felszereltségi listájába is. A két kis áruszállító például fölszerelhető lesz elektromosan mozgatható és fűthető külső visszapillantó tükrökkel is. A Combihoz, hasonlóan a Tourhoz,  felárért lesz rendelhető az oldallégzsák az első két utasnak, valamint az előredönthető támla az első utasülésen. 
 

Vivaro Tour: kényelmes, nagyméretű egyterű akár nyolc személy részére is

Az új Vivaro Tour német premierje 2003 szeptemberében, a Frankfurti Autókiállításon lesz. A kényelmes és jól fölszerelt nagy egyterű sok kellemes részletmegoldást kínál utasainak: könyöklő minden üléshez, plüss üléshuzatok, szőnyegek és oldalkárpitok, elektromosan állítható külső visszapillantó tükrök, elektromos ablakok, CAR 2002 sztereo kazettásmagnó rádióval, fedélzeti komputer és távirányítóval is működtethető központi zár. Összesen nyolc légzsák található az utastérben (teljes méretű első légzsákok és oldallégzsákok a két első utasnak, valamint mindhárom üléssor számára függönylégzsákok), ezen felül minden üléshez jár hárompontos biztonsági öv és állítható magasságú fejtámla. Az ABS fékrendszer optimális biztonságot garantál vészfékezés esetén. A fényezett lökhárítók és a tetszetős dísztárcsák kihangsúlyozzák az Opel nagy egyterűjének minőségét. A Vivaro Tour a gyárból különálló első ülésekkel érkezik, míg a második sorban kétüléses, a harmadikban pedig háromüléses pad található. A vevők kívánságára háromüléses pad is szerelhető középre. Nagyon praktikus megoldás, hogy a csomagteret egyszerűen meg lehet nagyobbítani: hasonlóan a Combi modellhez, csupán néhány dolgon kell változtatni, és már le is hajtható a harmadik üléssor.