Premier a Frankfurti Autószalonon

Új Opel Astra generáció: Dinamikus trónkövetelő a kompakt osztályban
 

  Az új ötajtójú változat lesz a harmadik generációs Astra első képviselője
•  Adaptív, elektronikus IDSPlus felfüggesztés folyamatos lengéscsillapító kontrollal
•  Közös nyomásterű dízelek 150 lóerőig, benzinmotorok 200 lóerőig

Izgalmas külsővel, a kompakt kategóriában új technikai megoldásokkal és dinamikus vezetési tulajdonságokkal jelentkezik az új Opel Astra, amelynek a Világpremi-erje a Frankfurti Nemzetközi Autószalonon lesz (szeptember 13-21). Az Opel új formanyel-ve - tiszta, világos vonalak, kiegyensúlyozott arányok, nemes felőletek és precíz kidolgo-zottság - jellemzi az harmadik generációs Astrát.

A műszaki megoldások közül érdemes kiemelni a harmadik generációs Astra adaptív fel-függesztési rendszerét, az  IDSPlus –t (Interactive Driving System) amelyet folyamatos len-géscsillapító szabályozás ( Continuous Damping Control – CDC) egészít ki. Az opcionális IDSPlus rendszer egy különleges Sport funkciót is tartalmaz, amely egyetlen gomb meg-nyomására megváltoztatja az autó viselkedését. További technikai újdonságok az  adaptív fényszóró rendszer (Adaptive Forward Lighting – AFL), amely ebben a kategóriában első-ként az Astrán mutatkozik be, az automatikus világításkapcsoló (amely sötétben bekap-csolja az autó fényeit) és az Astra új Twinport benzines- illetve közös nyomásterű dízel motorjai.

Az új ötajtjú Astra 2004. tavaszán kerül a piacra, ezt követi később a Caravan illetve a sportos háromajtójú. Eleinte öt benzines és három turbodízel motor alkotja a motorpalettát 1.4 literestől 2 literesig, 80-tól 200 lóerős teljesítményig. Valamennyi a legkorszerűbb négy-szelepű ECOTEC motorcsaládhoz tartozik és teljesíti az Euro 4-es károsanyag-kibocsájtási szabványt. Új a 150 lóerős 1.9 literes CDTI dízel (150 LE) illetve a 170 lovas kétliteres benzines turbo. E két motor, illetve a 200 lóerős benzines turbo alapként hatse-bességű manuális váltóval van kombinálva. Az Opel ugyancsak ajánl az új Astrához ötse-bességű kézi váltót, automatikusat, illetve egy továbbfejlesztett Easytronic-ot is.

Kiegyensúlyozott arányok jellemzik az autó külső megjelenését. A magas övvonal, a karak-teres formák, a markáns és kihangsúlyozott kerékívek és a tiszta ablak-elrendezés - mind szervesen hozzátartoznak az új Opel forma-nyelvhez. Az erőteljes orrész karakterét alap-vetően meghatározza a széles grill a viszintesen végigfutó díszitő elemmel és a két tiszta-üvegű háromdimenziójú fényszóró. Hogy mennyire figyelt az Opel a részletekre, azt a nagy hátsó lámpa kialakítása is jelzi, amelynél most először használtak egy úgynevezett „áttet-sző” (translucent) technológiát, amely szórt fényt bocsájt ki. Az ívelt tetővonal, a rövid első és hátsó túlnyúlások és a széles nyomtáv sportos, dinamikus megjelenést kölcsönöz az új Astrának. A sportosságot tovább lehet fokozni a 18 collos könnyűfém keréktárcsákkal, amelyet  most először találunk meg az Opel gyári kínálatában.

Az új Astra elődjénél nagyobb utasteret kínál, köszönhetően a megnövekedett külső mére-teknek is (14 centiméterrel hosszabb, kettővel szélesebb és négy centivel magasabb).

Kiemelkedően agilis vezetési tulajdonságok ötvözve a legmagasabb szintű aktív bizton-sággal - ezek voltak a meghatározó célok az új Astra interaktív (IDS) felfüggesztésének kialakításakor. A felfüggesztést elöl egy segédkerettel kombinált McPherson, hátul duplafa-lu, U-formájú torziós híd alkotja. Az új Astra korszerű hátsó futóműve nemcsak a torziós híd szokásos előnyeit - kis helyigény, kicsi tömeg - nyújtja, hanem pontosan lehet hangolni a különböző modelvariánsok eltérő igényeihez is.

Kiemelésre érdemes az új Astra opcionálisan rendelhető adaptív IDSPlus felfüggesztési rendszere, amely folyamatos lengéscsillapító controllal ( Continuous Damping Control – CDC) van kombinálva. Ennek az alapja egy új elektronikus struktúra, amelyet három CANBUS rendszer alkot (Controller Area Network). A CDC-nek köszönhetően a lengéscsil-lapítók valósidejűen reagálnak az útfelület vagy a vezetési stílus változásaira, és ezekhez hangolják magukat. Emellet az adaptív IDSPlus felfüggesztéssel az Astra vezetője egy gombnyomással átkapcsolhat Sport üzemmódra, amely sportosra váltja a rugózás és a lengéscsillapítás jellegét, a gázpedál reakció idejét és a szervokormány beállítását is. Ha az autó Easytronic vagy hagyományos automatikus váltóval van szerelve, akkor a Sport üzemmód ezek programozását is megváltoztatja.