Sima járású, új háromhengerű turbómotor

• 85 kW/115 LE teljesítményű, 1.0-literes turbó
• Az új, kis lökettérfogatú, közvetlen befecskendezéses motorcsalád első tagja az Opel ADAM-ban debütál
• Nyomatéka 1800/percnél 166 Nm
• Hengerfejbe integrált kipufogócsonk
• Új, könnyű, hatfokozatú sebességváltó 

A 85 kW/115 LE teljesítményű kismotor 166 Nm-t fejt ki 1,800 és 4,700/perc között. Az 1.0 SIDI Turbo (Spark Ignition Direct Injection) az egész működési tartományában nyomatékosabb az ugyanilyen teljesítményű, nagyobb lökettérfogatú motoroknál, miközben fogyasztása 20 százalékkal szerényebb az Opel jelenlegi 1.6-literes szívómotorjáénál.

               

A jövőre az ADAM kisautóban, új, hatfokozatú sebességváltóval debütáló 12-szelepű 1.0 turbó egy három- és négyhengeresűekből álló, 1.0 - 1.4 literes motorcsalád első tagja.  Közvetlen befecskendezés, változó vezérlés, könnyű alumíniumblokk. Jóval 100 g/km alatti CO2 emisszió.

Az alumínium présöntvény blokk csökkenti a zajkisugárzást és a testhangot, valamint a tömeget. A nagynyomású üzemanyagcsövek és porlasztók szerkezetileg el vannak különítve a hengerfejtől. Fontos szerepet játszik az olajteknőben elhelyezett kiegyensúlyozó tengely is. Csendes, invertált fogazású lánc hajtja a főtengellyel azonos fordulatszámon, de ellenirányban.

További akusztikai jellemző a felső és az első motorburkolat, a szívócső és a vezértengely-ház optimalizálása, a főtengely szigetelése öntöttvas csapágyfedél-betétekkel, a sziszegésmentes turbófeltöltő és az acél olajteknő.

A kis tehetetlenségű, vízhűtéses turbóval összecsavarozott kipufogócsonk az alumínium hengerfejben található. 

A hatfuratos porlasztók a hatékony égés érdekében a dugattyúk középvonalában állnak, a motor lélegzését változó vezérlés segíti. Változó szállítású olajszivattyú és kikapcsolható vízpumpa járul még hozzá a kedvező fogyasztáshoz.

Az 1.0 SIDI Turbóhoz társított vadonatúj, hatfokozatú manuális sebességváltót közepes nyomatékokra méretezték. Mindössze 37 kilogramm a száraz súlya. Nagyon könnyen, rövid mozdulatokkal kapcsolható. Széles, aszimmetrikus fogprofilokat kapott, az első és a második fokozat háromszoros-, a harmadik és a negyedik dupla szinkronizálású, de szinkronizált a hátramenet is.
Az új váltót több kis- és szub-kompakt Opel típusban használják majd, 220 Nm nyomatékig. 12-féle áttételskála és hétféle főáttétel közül enged meg választást.