Megújult a Nissan X-Trail
Az európai piacon a harmadik legnépszerűbb terepjáró

- Megjelent az új 136 lóerős dízelmotor.
- Az autó új, opcióként kapható DVD-alapú navigációs rendszert kapott.
- Átalakult néhány külső- és belső stíluselem tovább emelve az X-Trail minőségét.

A Nissan X-Trail 2001-es bemutatása óta az európai piacon a harmadik legkelendőbb terepjáró. Eleganciája, kényelme, kiváló felszereltsége és kimagasló műszaki tulajdonságai révén egyre népszerűbb a vásárlók körében. A gyár mérnökei most először hajtottak végre néhány változtatást a 4x4-es terepjárón.

A Nissan apró, ám annál fontosabb változásokat hajtott végre az X-Trail-en.

Az új, 136 lóerős 2.2 literes közös nyomásterű dízelmotor nagyobb teljesítményt és nyomatékot kínál. A sokoldalú új, DVD alapú navigációs rendszer, a praktikus hátsó teherháló és a vadonatúj kesztyűtartó az utasok kényelmét szolgálja.

Az új dízelmotoron egyesítették a legújabb common rail technológiát nagynyomású hajtóanyag-befecskendezéssel, szabályozható turbófeltöltővel és a korábbinál nagyobb intercoolerrel. Ezeknek köszönhetően a 2.2-es dizelmotor teljesítményét a korábbi 114 lóerőről és 270 Nm nyomatékról 136 lóerőre és 314 Nm-re növelték.

Az X-Trail külső változásai közül a legfeltűnőbb az átalakított hűtőrács, de megújultak a lökhárítók és a hátsó lámpák is, illetve új krómozott kilincsekkel szerelték fel az autót. A lökhárítók megváltoztatásával a jármű teljes hossza 4510 mm-ről 4455 mm-re csökkent – ezzel egy sokkal mozgékonyabb külsőt kölcsönözve az X-Trail-nek.

Az utastérben megújult a belső kárpit az üléspárnákkal együtt. Modern hangelnyelő anyagokat alkalmaznak a műszerfal mögött a motorháztető és a padlólemez alatt. Ezekkel a változtatásokkal az X-Trail tovább növelte a benne utazók luxusérzetét. 

Az X-Trail, mely elsősorban a fiatal, aktív családok kedvence, megjelenésének és műszaki tulajdonságainak köszönhetően méltán került a kategória legjobbjai közé. Műszaki különlegességei közül kiemelkedik az elektronikusan vezérelt ALL-Mode 4x4-es rendszer, mely automatikusan vált két- és négykerékhajtás között, az út- és sebességviszonyok függvényében.

Az új X-Trailnek szinte megszámlálhatatlan a vezető munkáját segítő berendezése. Ilyenek például az ESP+, a legújabb stabilizációs egység, amely érzékelve a kerekek fordulatszámát, a csúszó vagy a kipörgő kerekek útját kiigazítja, hozzá szabályozza a fék működését. Az ESP+ összeköttetésben áll az elektromos gázpedállal, a differenciállal, az ABS-sel, az elektromos fékerő elosztóval (EBD), a Nissan Brake Assisst-tal (fékasszisztens), illetve a vontatás szabályzóval (TCS).