Az új Almera Tíno

A Nissan az 1999-es Genfi Autószalonon mutatja be az új egyterû Almera változat, a Tíno európai kivitelét. A minden tekintetben új Almera modell kiugróan új vonalat képvisel a különbözõ igényeknek megfelelõ adoptálhatóság tekintetében. Az új modellt két piacra fejlesztették ki, a japán változat már kapható, az európai igényeknek megfelelõen kialakított modell gyártásának elõkészítésén még dolgoznak a fejlesztõk.

Az európai Tíno kulcsfontosságú abban a 4 modellváltozatból álló új Almera sorozatban, melyet jövõre dobnak piacra Európában. Az új 5 ülésû modell belsõ terének kialakítása közel 3 éves intenzív kutatómunka eredménye. A tervezõk ennek alapján messzemenõkig figyelembe vették a variák („egyterû autók”) tipikus használóinak autózási és szállítási szokásait. Így például egyedülálló megoldásként 20 különálló és különféle méretû tároló helyet alakítottak ki az autó belsejében. A C kategóriába tartozó variák közül a Tíno büszkélkedhet a legnagyobb csomagtérrel.

A Barcelonában gyártandó új variáknál a belsõ kialakítás mellett a külsõre is nagy hangsúlyt fektettek. A tudatos külsõ design és az egyedülálló belsõ kialakítás együttese által a Nissan Almera Tíno bátran veheti fel a versenyt kategóriájának más modelljeivel – s ezen belül is a felsõ régióban elhelyezkedõkkel – szemben.

A spanyolországi Nissan Motor Iberica által gyártandó Almera Tíno a Nissan elsõ olyan európai gyártású autója lesz, amely a Nissan új egységesített padlólemezei közül az elsõre (az ún. MS - kis/közepes - méretûre) épül. A gyártás ésszerûsítésének jegyében a Nissan a 21. században 5 új, magas technikai színvonalat képviselõ padlóvázra építi világszerte új modelljeit.

A sokoldalú belsõ tér

A Tíno belsõ terének kialakításakor - melynek utolsó simításait jelenleg a Nissan európai (angliai és spanyolországi) fejlesztõ központjaiban végzik - elsõsorban az európai vásárlók igényeit célozták meg, figyelembe véve a legkülönfélébb kívánságokat, amelyek egy család utazása és autóhasználata során felmerülhetnek.

Az autó elõnyei közül érdemes néhányat kiemelni:

Az Almera Tíno kategóriájában a legnagyobb rakodótérrel rendelkezõ autó. Az 5 ülés kihasználásakor is 440 literes a hasznos csomagtér, amely az elõretolható hátsó üléseket elmozdítva 550 literre nõ. A hátsó ülések eltávolítása után 1030 liter nagyságú rakodótér alakítható ki az autó belsejében.

 A hátsó 3 ülés vízszintesen lehajtható, ezáltal kényelmes kétszemélyes ággyá alakíthatók, de a csomagtér növelése érdekében egészen elõre is hajthatók. A hátsó szélsõ ülések teljesen el is távolíthatók. A két hátsó szélsõ ülés legfeljebb 20 cm-rel elõrecsúsztatható. Az állítási lehetõség mellett az ülések helyzete ráadásul a padlón kialakított több rögzítési pont közül az adott célnak a leginkább megfelelõt kiválasztva is változtatható, így például kényelmes négyülésû autóvá alakítható a Tíno. A hátsó ülések helyzetét egyébként nem kevesebb, mint 24 féleképpen lehet alakítani.

Az ülések nagyon könnyûek, így egyszerû õket kivenni. A hátsó szélsõ üléseket a biztonsági gyermekülések rögzítésére alkalmas ISOFIX rögzítési pontokkal látták el. Különleges reteszelõ szerkezet eredményezi, hogy a hátsó ülések háttámláit a kivett ülés visszahelyezésekor mindaddig nem lehet visszaállítani, amíg az ülések nincsenek a pontos helyükre rögzítve.

A hátsó ülések alatt és a lábtérben a padlóba beépítve is találunk csomagteret. Ebben a tárolótérben elmozdítható kosarak találhatók, amelyek megkönnyítik a háziasszonyok dolgát bevásárláskor, vagy ebben helyezhetõk el a gyerekjátékok.

Az elsõ üléseknél is elegendõ csomagtér található, többek között az ülések alatt A/4 méretû tálcák vannak beépítve, amelyekben kiválóan tárolható a mobil telefon, napszemüveg, iratok stb. Nem maradt el természetesen a hagyományos pohártartó tálca, az újság- és térképtartó oldalzseb, illetve háló sem.

Három multifunkcionális térelválasztó is található az autóban. Ezek az elemek egyrészt védik a padlóburkolatot, rögzítik a csomagokat a padlóhoz, másrészt polccá is átalakíthatóak, amelyeken bármit tárolhatunk. A csomagteret fedõ, a belátást gátló fedél többszörösen összehajtható, így a hátsó ülésrõl is hozzá lehet férni a csomagtérhez, de az autóból kivéve a térelválasztó piknik-tálcaként is használható.

Külsõ design

Az európai és a japán formatervezõk közösen alakították ki a Tíno vonalvezetését. A törésvonalak, fény-árnyék hatások használata olyan külsõt eredményezett, amely által az autó sportos, ugyanakkor egyben szolid is. Az autó dinamizmusát hangsúlyozza az öv-vonal, az oldalablakok alatti bemélyítés, valamint a küszöb lendülete.

A nagy fényszórók, az álló helyzetû hátsó lámpák formavilága különleges megjelenést ad az autónak. A nagy, finoman formált elsõ összetett fényszórók formai egységet képeznek az elsõ sárvédõkkel, a motorházfedéllel, a hagyományos, repülõ szárnyat mintázó Nissan hûtõráccsal és a lökhárítóval. A magasra szerelt hátsó lámpáknak az érdekes megjelenésen túl az az elõnye, hogy jobban láthatóak, továbbá kevésbé vannak kitéve parkoláskor, koccanáskor a sérülés veszélyének.

Új padlólemez

Az új Almera Tíno a Nissan új, ésszerûsített és egységesített padlólemezeire épülõ modellsorozatának az elsõ európai gyártású tagja. A Nissan a jelenlegi 25-rõl 2005-ig 5-re csökkenti a különbözõ kategóriájú, és a világ különbözõ helyein - Japánban, az Egyesült Államokban és Európában - gyártandó modelljeinek alapját képezõ padlólemezek számát. Ezáltal a tervezés és a gyártás hatékonyságát és rugalmasságát növeli, s egyben csökkenti a költségeket.

A Tíno ugyanarra a padlólemezre épül, mint amely az angliai Sunderlandben 2000-tõl gyártandó új Almera alapjául is szolgál.

Az európai Almera Tínót kizárólag a Nissan barcelonai gyárában állítják elõ, ahol 70 milliárd pezeta (mintegy 110 milliárd forint) értékû beruházást végeznek az új modell kifejlesztése és gyártásának technológiai elõkészítése érdekében.