Nissan újdonságok a Párizsi Autószalonon
Az új Micra lesz a kiállítás egyik sztárja
A kapuit hamarosan megnyitó Párizsi Autószalonon – a Mondial de L’Automobile 2002- n – a Nissan olyan újdonságokkal jelenik meg, amelyek minden bizonnyal elnyerik majd a szakma és a nagyközönség elismerését egyaránt. A márka standján lesz látható többek között az új Micra, a C+C koncepció autó, az új erőforrással felszerelt X-Trail, illetve a francia fővárosban debütál a megújult Almera.

Az új Micra teljes mértékben a Nissan két éve tartó Megújulási Programjának jegyében született. Ennek fontos alapelve a mutatós, egyéni design, a céltudatos, világszínvonalú technológia. A márka új kisautóját Carlos Ghosn, a Nissan Motor Co. elnöke mutatja be Párizsban. Egy éven belül a Micra lesz a cég harmadik, teljesen új elvek alapján fejlesztett autója. A gyártó reményei szerint ez lesz az a kisautó, amelyet az általa ajánlott járművek közül a legnagyobb darabszámban sikerül majd értékesítenie Európában. A mindenki által elismert Primera, és a kedvező értékesítési adatokat elkönyvelő X-Trail mellett, minden bizonnyal a Micra lesz az az autó, melyet szívükbe zárnak a kontinens vásárlói. A Nissan új kisautója harmonikusan ötvözi a hódítóan új külsőt és leleményes designt, az egyszerű, mindenki által jól használható intelligens technológiával. Feltételezhető, hogy Párizsban a Micra kerül majd az érdeklődés középpontjába, ám nem ez a kedves és minden bizonnyal rendkívül népszerű kisautó lesz az egyetlen, amely felkelti a Nissan stand látogatóinak figyelmét.

 A Nissan Micra, melyet párhuzamosan terveztek Japánban és Európában, a cég sunderlandi (Anglia) gyárában készül majd. Shiro Nakamura úr, a Nissan designért felelős Elnökhelyettese úgy véli, hogy az új Micra olyan forradalmi fejlődésen ment keresztül, amely alapján az új Micra ismét méltán pályázhat Az Év autója címre ( 1993-ban a Micra volt az első japán autó, mely Európában ezt a kitüntető címet elnyerte.). A kisautó legjellemzőbb tulajdonsága, hogy megtartva eddigi barátságos, bájos küllemét, az imázsát meghatározó tereket és íveket, újdonságként megjelent arculatában az erő, a dinamizmus is. Az ívdesign magában foglalja a jellegzetes vállvonalat, mely harmonikusan megismétlődik a Micra lekerekített tető részében. Az autó arculata egyedi, más típusoktól teljesen különbözik. Jellegzetesek, sajátosak elliptikus fényszórói, melyek magukban foglalják a parkolást megkönnyítő (wing-top singhts) világító rendszert is. A Micra méretei elődjéhez képest- az utas- és csomagtér kényelmesebbé tétele érdekében- valamelyest megnövekedtek, ám a jármű még így is kiváló megállási esélyeket kínál napjaink nagyvárosainak parkoló- éhes környezetében. 72 milliméterrel megnövelt tengelytávja kategóriájának egyik legtágasabb járműjévé tette. Az utastér tágasabbá tételét szolgálják a csúsztatható hátsó ülések, melyek rugalmasságuk révén vetekszenek a magasabb kategóriába tartozó járművek hátsó üléseinek lábtér- és csomagtér méreteivel. A Micra kitűnő technikai- és praktikus adottságaival bizonyára elnyeri majd az autósok tetszését, hiszen funkciói egyszerűen használhatók, ám a mindennapi közlekedés kényelmét szolgálják. Ilyenek például az automata ablaktörlő és klímaberendezés. 

Az autó különlegessége továbbá az intelligens kulcs, amely lehetővé teszi az ajtók nyitását, zárását, illetve a motor indítását anélkül, hogy a vezetőnek kulcsot, vagy kártyát kellene használnia. Az ötletes rendszer – az intelligens kulccsal legalább 80 centiméterre megközelítve az autót – a jármű vezetőjének, a kilincsen található gomb segítségével teszi lehetővé az ajtónyitását és zárását. A motor elindítása hasonló módon egy indítógomb segítségével történik, a Micra még egyszer ellenőrzi a kulcs jelenlétét miután a vezető beült a gépkocsiba. Bevásárlás után például nem kell letenni a csomagokat, zsebben kotorászni a kulcs után, mert az autó vezetője közeledésére magától kinyitja az ajtót. Az új Micrára jellemző a praktikum, a kiváló menettulajdonságok. Új arculatú karosszériája mellett figyelemre méltók új erőforrásai is, valamint a 9 méteren belüli forduló kör, mely kategóriájában a legjobb.
A gyár meglepetésnek szánja, a Micra alapokra épülő C+C (Coupe+Convertible) autót, melyet olyan vezetők számára terveztek, akik amellett, hogy szeretik kifejezni saját egyéniségüket, kedvelik a kabriók vezetési élményét, de igénylik a keménytetős kupék biztonságát, komfortját és eleganciáját is.

Az új Micra mellett más újdonságokkal is előrukkol Párizsban a Nissan. Bemutatja az X-Trail új, 2,5 literes benzin erőforrással gyártott változatát, amely teljesítményével, technológiai újításaival, elektronikus vezérlésű ALL MODE 4x4 rendszerével kategóriájának csúcsára tör. A francia fővárosban debütál továbbá az alapos ráncfelvarráson átesett Nissan Almera is. Teljesen megváltozott az autó orr- és hátsó része, vadonatúj lámpákat kapott, továbbá sportosan elegáns alufelniket. Utastere is előnyére változott: új színek és anyagok gazdagítják. Az új Primerában bemutatott úgynevezett N-Form rendszert az Almerában is alkalmazzák. A műszerfal közepén elhelyezett hét hüvelykes monitor köré telepítették a jármű kényelmi és a Nissan szórakoztató elektronikai rendszerének működtetésére szolgáló gombokat. Itt vannak a DVD-alapú navigációs rendszer, a teljes mértékben automatikus vezérlésű klíma berendezés, a telefonintegráció, a beépített hi-fi rendszer és más kezelőegységek vezérlő gombjai. Az új Almera forgalmazását ez év októberében kezdik Európában.
Valamennyi új modellnél jól látható a Nissan törekvése, mely szerint az izgalmas, egyéni és vonzó külsőt a rendkívül magas színvonalú intelligens technológiával ötvözi.

Kattintás a kis képre, majd
kattintás a nagy képre