VISSZA:Vissza a Volkswagen menübe
        .
        .
        A Nissan bemutatta az Altima Hybrid prototípusát
         

        A napokban San Franciscoban a Nissan bemutatta a 2007-es Altima Hybrid prototípusát. A hibrid jármű a középkategóriás Altima szedánon alapul és várhatóan 2006-ban kerül az amerikai piacra.

        A Nissan 4 hengerű benzinesének és a Toyota új hibrid rendszerének egyedi párosítása olyan járművet kínál, amely egy V6-os gyorsulását kombinálja egy kompakt autó fogyasztásával és hatékonyságával. 

        A ma kapható hibrid járművek többségének meglehetősen gyenge a motorja, mert tervezőik elsősorban a környezetbarát üzemelésre koncentrálnak és a szempontok sorrendjében csak azt követi a teljesítmény. Az Altima Hybrid ebből a szempontból forradalmi modell, amely teljesen új vezetési élményt nyújt, dinamikus gyorsulási képességgel ruházza fel a gépkocsit mialatt minimális a környezetre gyakorolt hatása.
        2002. szeptemberében a Nissan és a Toyota alapszintű együttműködési megállapodást kötött arról, hogy öt év alatt a Nissan 100.000 db hibrid járművet gyárt. Ezekhez a gépkocsikhoz a Toyota szállítja a hibrid rendszert, (erőátvitel, inverter, akkumulátor és vezérlőegység) a Nissan pedig fejleszti a motort és dolgozza ki  az egységek illesztését. 

        A napokban bemutatott prototípus az első, melyet a megállapodás keretében terveztek. A Nissan és a Toyota együttműködése különösen jól halad, ez tette lehetővé a prototípus elkészültét kevesebb, mint 2 évvel az egyezmény aláírása után. A Nissan tervei szerint a prototípus további finomítása után 2006-ban elkezdődik a 2007-es Altima Hybrid sorozatgyártása. 

        Az autó legfontosabb előnyei környezetvédelmi vonatkozásában a csekély széndioxid-kibocsátás és a tisztább kipufogógázok A Nissan tovább folytatja a hibrid járművek fejlesztését nemcsak a környezetvédelmi előírások betartása érdekében, hanem elsősorban ezt a kulcs technológiát, mint valódi új értéket kívánja nyújtani vásárlói részére.

        A Nissan dízel motorokat fejleszt főleg Európai piacra és ezzel párhuzamosan folytatja az tüzelőanyagcellás járművek fejlesztését is a jövő érdekében.