..................................
 .
A MINI GYÁR OXFORDBAN

Kattintson a fotóra!
.
A BMW Csoport oxfordi gyárában megkezdték az új MINI karosszériagyártó műhelyének és a gyártósornak az összeszerelését. Az elmúlt nyolc hétben a Rover 75-ös gyártósort teljesen szétszerelték és átköltöztették a Phoenix Konzorcium longbridge-i gyárába. Az új Mini gyártásához szükséges berendezéseket pedig Longbridgeből Oxfordba szállították. Így sikeresen lezárult az első fele annak a kivételes logisztikai kihívásnak, hogy a két gyár termelését átcseréljék

Az elmúlt években mintegy 280 millió fontot fektetett a BMW az oxfordi gyár modernizálásába, amely magában foglalta egy teljesen új fényező műhely létrehozását 80 millió fontért, valamint a karosszéria összeállító műhely és a gyártósor felújítását. A további fejlesztések között egy Integrált Logisztikai Központ és egy Minőségi Központ is az elkészült autók számára. A fejlesztések kivitelezésében kulcsfontosságú szerepet játszottak a brit beszállítók.2001 kora nyarán beindul az új Mini gyártása, és a BMW addig további 230 millió fontot fektet be gépekbe és infrastruktúrába.

Évente 100,000 db Mini fog készülni Oxfordban, ezzel mintegy 2500 embernek adva munkát. A gyár infrastruktúráját úgy alakítják ki, hogy el tudja látni akár a gyártókapacitás megduplázódását, vagyis évi 200,000 Mini gyártását is.

Az oxfordi gyár felépítése meg fog felelni a BMW termelési stratégiájának, aminek a lényege az, hogy a gyártást a BMW Csoport más termékeire is át tudják állítani. Ez a rugalmasság lényeges szerepet játszik a BMW gyárak nagyfokú termelékenységében.

„A Minit Oxfordban a legújabb BMW-s technológia, valamint a BMW szigorú minőségi és gyártási szabványai alapján fogjuk gyártani”, nyilatkozta Dr. Herbert Diess, az oxfordi gyár vezetője. „Munkásaink már a Rover 75-össel bebizonyították, hogy képesek a BMW minőség szállítására.”