Mercedes-Benz S-osztály Pullman:
fényűző reprezentációs limuzin páratlan menetkényelemmel és csúcstechnikával

• Az S-osztályét egy méterrel meghaladó tengelytáv
• Tágas hátsó traktus négy vagy öt egymással szembe fordított üléssel
• Tökéletes megmunkálás, gazdag felszereltség, válogatott anyagok
• Gyors internet-hozzáférést biztosító, újszerű AMG multimédia-rendszer 
• Nagy képernyők office-programok futtatására, internet, e-posta, TV- DVD lejátszás

A leginnovatívabb autótechnika, páratlan menetkényelem és kivételes luxus - az S-osztályos Mercedes Pullman modellváltozata minden kétséget kizáróan a szuperlatívuszok autója.

-----------

A sikeres S-osztályból kifejlesztett csúcsmodellel méltóképpen folytatja több mint 70 éves luxusautó-gyártó hagyományát a stuttgarti márka. A Mercedes-Benz S-osztály Pullman 8 és 12 hengerű motorral készült, és tengelytávja egy méterrel hosszabb, mint az S-osztályé. A megnövekedett helykínálatnak mindenek előtt a hátsó utasok látják hasznát - a lehető legkényelmesebb körülmények között utazhatnak az egymással szembe fordított üléseken.

A két hátsó üléssor 70 centiméterre van egymástól - ez 20 centiméterrel több, mint a korábbi S-osztályra (W 140) épülő Pullman-limuzin esetében. A leghátsó üléssor vagy egybefüggő ülés elektromosan állítható szélső ülőhelyekkel, vagy két, külön-külön mozgatható fotel, így a mindenkori elrendezéstől függően hat vagy hét személy szállítására alkalmas. Az alábbi táblázat a Mercedes-Benz S-osztály Pullman karosszériájának és futóművének legfontosabb adatait tartalmazza:
 

Pullman
S-osztály*
..Hossz
6.158
5.158
..Szélesség
1.855
1.855
..Magasság
1.462-
1.444
..Tengelytáv
4.085
3.085
..Nyomtáv elöl/hátul 
1.578/1.578
1.574/1.574
*Nyújtott változat

Pullman: a kényelem felsőfoka

A Pullman utónév már önmagában is az új reprezentációs limuzin nemes egyéniségére utal: a chicagói (Illinois állam, USA) származású George Mortimer Pullman a 19. század közepén vált híressé különösen fényűző kialakítású utazókocsijairól. Neve azóta a haladás legkényelmesebb módjával jelent egyet. Az alapműnek számító „Gépkocsivezető és gépkocsi” című könyv már 1928-ban olyan „nagy méretű, kényelmes utazó- és reprezentációs járműként” jellemezte a Pullman-limuzinokat, amelyekben „üveg választja el egymástól a vezetőülést az utastér többi részétől”.

Az Mercedes-Benz S-osztály Pullmanra a legapróbb részletekig ráillik ez a leírás. Újszerű műszaki megoldásainak köszönhetően egyúttal mércét állít az utazókényelem és a menetbiztonság terén. Minderről nem csak a hátsó traktus számára kifejlesztett többzónás klímaberendezés és a korszerű audiorendszer gondoskodik, hanem a hátsó utasok védelmét ellátó oldallégzsákok, fejlégzsákok, elektromosan állítható fejtámlák és hárompontos automata biztonsági övek is.
 

Gazdag alapfelszereltség, egyéni elképzelések megvalósítása

Az utastér első és hátsó részét elválasztó üvegfal épp úgy elektromosan mozgatható, mint a napfénytől és a kíváncsi tekintetektől védő ablakfüggönyök. Míg a Pullman sofőrje a COMAND rendszert, a műholdas navgálóberendezést, a sokfunkciós kormánykereket, az elektromosan állítható, deréktámasszal ellátott vezetőülést, a parametrikus kormányművet vagy xenonfényszórókat (S 600) tartalmazó gyári felszereltség előnyeit élvezi, a tulajdonos a kívánságának megfelelően berendezett utastérben élvezheti az utazás perceit. Nem csak az anyagok és a színek kiválasztásában érvényesítheti elképzeléseit, hanem azon műszaki berendezésekében is, amelyek még kényelmesebbé és élvezetesebbé teszik számára a reprezentációs limuzin fedélzetén való tartózkodást. Többek között az alábbi extrafelszerelésekkel tehető egyedivé az utastér:

• mikrofonos kihangosító a sofőrrel folytatott kommunikációhoz
• bárszekrény hűtött rekesszel az italok és a poharak számára
• munkaasztalok
• csúcsminőségű hifi-rendszer
• kiegészítő világítás
• médiakonzol beépített monitorokkal, DVD-lejátszóval és TV-egységgel
 

Jövőbe mutató multimédia-technika

A fentieken kívül kommunikációs és szórakoztatóelektronikai eszközök valóságos tárháza rendelhető a Pullman-limuzinhoz. A Mercedes-AMG korszerű irodai és multimédia-csomagot fejlesztett ki hozzá. Az AMG Advanced Mobile Media System olyan nagy teljesítményű, komplett rendszer, amely guruló irodát varázsol az autóból. Számítógépes programok, internet, e-mail, TV vagy DVD - a reprezentációs limuzinba épített multimédia-rendszer az egyes elemek eddig ismeretlen mértékű kombinálhatóságát biztosítja.

Lelke az ún. AMG In-Car PC, azaz az autóba telepített számítógép, amely kimondottan gépkocsiban való felhasználásra készült. HSCSD- (High Speed Circuit Switched Data) vagy GPRS-(General Packet Radio Service) modemje révén rendkívül gyors internet-hozzáférést tesz lehetővé, így az utasok menet közben barangolhatnak a világhálón ill. küldhetnek vagy fogadhatnak e-maileket. A 43.000 kbit/s adatátviteli sebesség a Word Wide Web gyors elérését garantálja. Legyen szó akár tőzsdei árfolyamok lekéréséről vagy nagyobb adatmennyiség letöltéséről, e kompakt számítógépnek köszönhetően gyakorlatilag semmilyen különbség nem érzékelhető az irodai internet-hozzáféréshez képest.

Ugyancsak az internet-használatot könnyítik meg a nagy méretű, 10,4 colos sík képcsövű monitorok, amelyek gombnyomásra emelkednek ki a médiakonzolból. Mindegyikhez külön billentyűzet tartozik: ezeket elegáns módon az ülések előtti Pompadour-zsebben bújnak meg menet közben, ha pedig szükség van rájuk, fel lehet tenni őket a munkaasztalokra. A képernyőkön TV-programok vagy DVD-ről lejátszott mozifilmek megtekintésére nyílik mód. A lapos monitorok legkorszerűbb, nagy felbontású ábrázolásmódjának köszönhetően még kedvezőtlen fényviszonyok esetén is éles, élvezetes kép szórakoztatja az utasokat.
 

Rendkívül egyszerű kezelhetőség az érintőképernyőnek köszönhetően

Rengeteg hasznos funkciója ellenére igen egyszerűen kezelhető a multimédia-rendszer. Az utasok távirányítással vagy közvetlenül a képernyőn megjelenő gombok segítségével működtethetik a számítógépet, a TV-t vagy a DVD-lejátszót. A sokféleképpen állítható motoros hátsó ülések közé épített multimédia-konzolon külön gomb szolgál az autón belüli számítógép be- és kikapcsolására, két karral szabályozható a hangerő, és vannak rajta fülhallgató-bemenetek is.

A konzol nem csak a képernyőket, a laptopokat és a munkaasztalokat, hanem a külön áramforrásról működő AMG Car-PC-t is magában foglalja. Akár 30 percen keresztül működhet a teljes multimédia-rendszer a nagy teljesítményű akkumulátorról anélkül, hogy járna a motor. Minél kevesebb berendezés működik egyszerre, annál hosszabb ez az időtartam. A Sony-laptopok, a monitorok, a különböző végkészülékek és a számítógép közötti adatkommunikációt különösen gyors, új fejlesztésű vezérlőberendezés biztosítja. A multimédia-rendszer valamennyi részegysége megfelel a Mercedes-Benz szigorú biztonsági előírásainak. Az Affalterbachban működő Mercedes-AMG GmbH által kifejlesztett reprezentációs limuzin funkcionalitása, ergonómiája és megmunkálási minősége ugyancsak teljesíti a legmagasabb szintű elvárásokat.
 

Az alapok: megerősített váz és átalakított futómű

A Pulmann-limuzin a középen és hátul enyhén megemelt derékvonalnak, az új formájú oldalszegélyeknek és az új tetőnek köszönheti harmonikus megjelenését. Hosszabb tengelytávja és magasabb felépítése ellenére az S-osztály valamennyi külső ismertetőjegyét felvonultatja.

A mérnökök amellett, hogy számos ponton megerősítették a limuzin vázát, háromrészes új kardántengelyt, egyedi kipufogórendszert és erősebb futóművet fejlesztettek ki hozzá. A karosszéria középső részei ajtókként működnek, és néhány mozdulattal kinyithatók szervizeléskor. Ezeknek köszönhetően könnyebben hozzá lehet férni a hátsó műszaki egységekhez.
 

Műszaki háttér: V8-as vagy V12-es motor, légrugózás gyárilag

Igénytől függően az S 500 225 kW/306 LE teljesítményű V8-as motorja vagy az S 600 csúcsmodern, 270 kW-os/367 LE-s hajtóműve került a Pullman-limuzin motorházteteje alá. A gyár S 500 Pullmanhoz a V12-es változatban alapáron kínálta az automatikus hengerkikapcsolás-funkciót. 

A Mercedes-Benz S-osztály Pullman mindkét modellváltozata AIRMATIC légrugózással, elektronikus stabilitásfelügyelő rendszerrel (ESP), ötfokozatú automata váltóval és 8 J x 18 méretű tetszetős könnyűfém felnikkel készült.

A Mercedes-Benz a Mercedes-AMG GmbH-val közösen fejlesztette ki az S 500 Pullmant és az S 600 Pullmant. Olyan integrált gyártási eljárást alkalmaztak, amely már az összeszerelés kezdetén, előre figyelembe vesz minden fontos kívánalmat. Ennek köszönhetően maradéktalanul kiaknázhatók az utólagos átalakítással szemben élvezett előnyök (korrózióvédelem, karosszéria-merevség, gyártási minőség). Mivel a reprezentációs limuzinok csaknem manufakturális keretek között, kis darabszámban készültek a Mercedes-Benz sindelfingeni gyárában, esetükben is garantált a márka autóira jellemző kimagasló minőség