A Genfi Autószalonon ünnepli világpremierjét 
az új Mercedes-Benz CLK Cabriolet

-----Élvezetes és kényelmes kabrió négy személy részére
-----• Kimagaslóan jó légellenállási tényező, példásan csendes működés és tágas csomagtartó
-----• Erős nyolchengerű hajtóművek és közvetlen befecskendezéses, új négyhengerű motor
-----• Akár 27 LE-vel nagyobb teljesítmény és 15 százalékkal kisebb fogyasztás

Tökéletes műszaki kivitel, lenyűgöző külső és élményteli autózás négy személy részére - ezek a 2003. tavaszán bemutatkozó új CLK kabrió legfőbb ismérvei. Méltóképpen folytatja a Mercedes-Benz sikeres négyüléses kabrióinak hagyományát.

Az új CLK Cabriolet kimagaslóan jó légellenállási tényezővel (cW érték= 0,30), példásan csendes működéssel és tágas csomagtartóval (390 liter) dicsekedhet. Utasvédelmét rendkívül merev karosszéria, fej-/oldallégzsákok, adaptív vezető- és utasoldali légzsák, továbbá valamennyi ülőhelyen övfeszítő emeli új szintre. Szintén csak elismeréssel lehet szólni a Mercedes-kabrió menetkényelméről, amely többek között tágasabb utastérben jut kifejezésre. A többrétegű új ponyvatető optimális hangszigetelést és kezelhetőséget biztosít, az utastérben elhelyezett gombbal vagy távirányító segítségével lehet kinyitni és bezárni. A modellhez rendelhető hat benzinmotor közül öt új fejlesztés. 120 kW-tól/163 LE-től 270 kW-ig/367 LE-ig terjed a négy-, hat- és nyolchengeres hajtóművek teljesítménye, fogyasztásuk pedig típustól függően akár 15 százalékkal alacsonyabb, mint korábban.

A sikeres kupé formavilágát idéző látványos vonalvezetés a CLK kabrió önálló egyéniségére hívja fel a figyelmet. Lendületesen elegáns karosszériája és ízléses utastere minden részletéből exkluzivitás árad.

A CLK-betűhármas 1998 óta a kabriózás legélvezetesebb módjával jelent egyet. Az új CLK Cabriolet műszaki újdonságai és tetszetős külseje kiváló feltételeket teremt ahhoz, hogy legalább olyan sikeres legyen, mint elődje, amelyből összesen több mint 110.000 darab kelt el gyártásának ideje alatt.

Távirányítással nyitható és zárható tetőszerkezet

A fekete, kék és szürke színben rendelhető vászontető új fejlesztés. Teljesen automatikusan működik - távirányítással is-, és pár másodperc alatt eltűnik a számára kialakított rekeszt borító markáns fedél alatt, így a teljesen leereszthető oldalablakokkal együtt a nyitott autózás legszebb formájával ajándékozza meg utasait. Bezárásakor sincs szükség kézi beavatkozásra, a hidraulikus mozgatószerkezet ugyanis még a reteszek oldását és zárását is maga végzi el.

Többrétegű bélésének köszönhetően nem csak kiválóan hőszigetel, hanem a menet- és a szélzajt is hatékonyan távol tartja az utastértől a vászontető. A keskeny C-oszlopok, valamint a nagy méretű oldalablakok és hátsó szélvédő jóvoltából csukott tető esetén is akadálytalanul kilát hátrafelé a vezető. Zaj- és hangszigetelését, továbbá a vezetőülésből élvezett szabad kilátást tekintve kategóriája legjobbja a CLK Cabriolet.

Csomagtartója 40 literrel nagyobb (390 liter), mint az előző modellé - ez szintén kimagaslóan jó értéknek számít a négyüléses kabriók világában. A csomagtérfedél a tetőhöz hasonlóan távirányítással nyitható.

Biztonság: nagy méretű légzsákok és automatikus bukókeret

Az új CLK kabrió további műszaki különlegességei közé tartozik a szenzorvezérlésű bukókeret, amely vész esetén a másodperc tört része alatt előugrik a helyéről, valamint az első ülések háttámlájába épített fej-/oldallégzsákok. A biztonsági alapfelszereltség ezen túlmenően valamennyi ülőhelyen övfeszítőt és överőhatárolót, elöl övcsatot előrenyújtó automatikát és adaptív első légzsákokat tartalmaz. A rendszer az utasoldali légzsák helyzetfüggő felfúvódása érdekében figyelembe veszi a jobb első ülésen ülő személy testsúlyát. Mostantól hátra is rendelhetők oldallégzsákok.

A példás menetbiztonság és -kényelem alapját a merev karosszéria teremti meg. Csaknem 40 százalékban olyan nagy merevségű acélötvözetből készül, amely kis tömege ellenére is messzemenő biztonságot és masszivitást garantál. Alkalmazásának köszönhetően nagyban javult a karosszéria csavarodási merevsége - a menettulajdonságok és -kényelem egyik fontos fokmérője -, mintegy tizenkét százalékkal haladja meg a korábbi modellét.

Légellenállását tekintve is kimagaslik mezőnyéből az új CLK Cabriolet. Igen csekély, mindössze 0,30-as légellenállási tényezője (cw-érték) példásan nagy első és hátsó leszorító erővel párosul. Áramvonalas alakja magas szintű stabilitást, szélzajmentességet és kedvező fogyasztást eredményez.

Kényelem: nagyobb mozgásszabadság valamennyi ülőhelyen

A fejlesztők az új CLK kabrió esetében még következetesebben valósították meg azt az elvárást, miszerint a lehető legnagyobb kényelemben egyszerre négy utas élvezhesse a nyitott autózás felejthetetlen pillanatait. A minden méretében megnövekedett karosszériának (71 mm-rel hosszabb) és a nagyobb tengelytávnak (+25 mm) köszönhetően elöl-hátul tágasabb a hely. Elöl 23 milliméterrel nagyobb a belmagasság, hátul 30 milliméterrel szélesebb az utastér, és csaknem 44 milliméterrel nagyobb hely jut a hátul ülők lábainak.

Az első ülések továbbfejlesztett easy-entry-rendszere könnyebben hozzáférhetővé teszi a hátsó traktust, ahol két kényelmes, különálló ülés várja az utasokat. Mindkettő beépített biztonsági övvel és állítható magasságú fejtámlával van felszerelve, utóbbiak tolatáskor teljesen lesüllyeszthetők a műszerfalon lévő gomb segítségével.

Felszereltség: automata klímaberendezés és rádió-magnó gyárilag

A CLK Cabriolet gyári felszereltsége a fentieken kívül számos egyéb olyan elemet tartalmaz, amelyek nagyban hozzájárulnak a menetkényelemhez, és megkönnyítik az autó használatát. Ilyen a hátsó ülőhelyek külön szellőzését biztosító automata klímaberendezés, az automatikusan felkapcsolódó világítás, az esőérzékelő ablaktörlő, a SPEEDTRONIC-funkciós tempomat, a rádió-magnó, az állítható magasságú és távolságú, megvilágított gombokkal felszerelt sokfunkciós kormánykerék, valamint az egyéni beállítások lehetőségét kínáló központi kijelző.

A CLK kabriót kategóriája guruló hightech-nagykövetévé teszik a Mercedes-Benz csúcsmodelljeiből ismert műszaki újdonságok. A hozzá kínált extrák sorában többek között megtalálható a követésitávolság-tartó automatika, a DISTRONIC, a kulcs nélküli ajtónyitást és indítást biztosító KEYLESS-GO rendszer, a COMAND APS kezelő- és kijelzőrendszer, a telefon, a rádió és a műholdas navigálóberendezés működtetésére szolgáló LINGUATRONIC hangvezérlés, a napfényérzékelő automata komfortklíma, a THERMOTRONIC és az erős fényt adó bi-xenonfényszórók.

A kupéhoz hasonlóan a CLK Cabriolet is különböző formai és felszereltségbeli elvárásoknak megfelelő ELEGANCE és AVANTGARDE modellváltozatban készül. 

Motorok: hat benzines 163-367 LE teljesítménnyel

A Mercedes-Benztől megszokott módon igen gazdag a CLK kabrióhoz kínált motorok választéka: összesen hatféle korszerű benzines erőforrás közül választhatnak a megrendelők. Ezek jóval erősebbek és nyomatékosabbak, továbbá sokkal takarékosabbak, mint a korábbi modell hajtóművei.

A kínálat csúcsán két, sportmotornak is beillő nyolchengerű  hajtómű foglal helyet. Az új CLK 500-é 225 kW/306 LE-t ad le, és 6,2 másodperc alatt gyorsítja fel a kabriót 0 km/h-ról 100 km/h-ra. Ez a modell így 20 kW-tal/27 LE-vel erősebb és 1,2 másodperccel fürgébb, mint elődje, a CLK 430. A CLK 500 Cabriolet nagyobb teljesítménye ellenére is öt százalékkal kevesebb üzemanyagot igényel. A CLK 55 AMG-ben a Mercedes-AMG által felkészített 270 kW/367 LE teljesítményű hajtómű dolgozik, ez 15 kW-tal/20 LE-vel izmosabb, mint a korábbi csúcsmodell motorja. Segítségével 5,4 másodperc alatt szökken fel 100 km/h-ra a kabrió (előd: 6,2 másodperc).

Újdonság a hathengeresek között a 2,6 literes 125 kW/170 LE teljesítményű erőforrás, a CLK 320 Cabriolet már ismert V6-os hajtóműve (160 kW/218 LE) pedig továbbra is a kínálat része marad.

Az egyedülálló TWINPULSE-rendszerrel felszerelt négyhengerű motoroknak köszönhetően mind teljesítmény- és nyomatékleadását, járásfinomságát, mind fogyasztását tekintve nagyot lépett előre a CLK kabrió. A TWINPULSE különböző műszaki megoldásokat egyesít, úgy mint kompresszoros feltöltés, kiegyensúlyozó tengelyek, töltőlevegő-hűtő, változó szelepvezérlés, valamint hengerenként négy szelep.

Az ezzel a csúcstechnikával felvértezett CLK 200 KOMPRESSOR olyan finoman jár, akár a hathengeresek, 120 kW-ot/163 LE-t ad le, és mindössze 8,8 litert hajtóanyagot igényel száz kilométerenként - ez csaknem hét százalékkal kevesebb, mint az azonos teljesítményű előd fogyasztása volt.

A 2003. második felére tervezett CLK 200 CGI-nél közvetlen benzinbefecskendezés fogja kiegészíteni a TWINPULSE-rendszert, ami további üzemanyag-megtakarítást vetít előre. Az új négyhengeres motor 125 kW/170 LE teljesítménye ellenére is mindössze 8,1 litert fogyaszt átlagban, és ezzel 15 százalékkal takarékosabb, mint négyhengeres elődje.

Futómű: új fejlesztések a dinamikus haladásért

Számos pontján megújított ill. új fejlesztésű futómű teszi teljessé a CLK kabrióban megtapasztalható menetdinamikai élményt. Háromlengőkaros új első tengelyének, pontosan működő fogasléces kormányművének és módosított térlengőkaros hátsó tengelyének köszönhetően maximális menetbiztonság, kiváló irányíthatóság és páratlan menetkényelem ideális elegyét nyújtja. Opcióként keményebb rugókkal és lengéscsillapítókkal felszerelt, megültető sportfutóművel is kérhető a CLK Cabriolet.

Elöl-hátul 16 colos könnyűfém felnik és eltérő méretű gumiabroncsok (205/55 R 16 ill. 225/60 R 16) teszik még hangsúlyosabbá az új Mercedes-kabrió sportos egyéniségét. A V8-as motorral hajtott CLK 500 17, a CLK 55 AMG csúcsmodel pedig 18 colos kerekeken gurul.