.
         
         Új Mercedes-Benz-autóbuszok, 2003.

        •    A „Busworld 2003” kiállításon ünnepli premierjét az akár 38 személy szállítására alkalmas, közepes méretű új Mercedes-Benz Tourino
        •    Egyre nagyobb az igény a közepes méretű városi és turistabuszokra
        •    Igazi alternatíva - a földgázhajtású buszok kímélik a környezetet
        •    Mercedes-Benz OC 500 buszalváz-család - világszerte jól hasznosítható, minőségi alap a felépítménygyártók számára

        Katt!Katt!2003-ban egész sor új terméket, technológiát és szolgáltatást - köztük két új modellt, egy távolsági és egy  turistabuszt az európai személyfuvarozók körében egyre népszerűbb ún. „köztes méretű” buszok kategóriájában - mutatott be az Evobus GmbH Mercedes-Benz-autóbuszok-üzletága. A 13,01 m hosszú Citaro MÜ távolsági buszról és a Mercedes-Benz Travego M turistabuszról van szó. Utóbbi 12,82 méter hosszú, maximálisan 16 üléssorral és 53 fős személyszállító kapacitással rendelkező, WC-vel felszerelt háromcsillagos változata ideálisan kitölti a 12 méteres modell (15 üléssor) és a 13,85 méter hosszú, háromtengelyű kivitel (17 üléssor) közötti űrt. A belgiumi Kortrijkben megrendezendő „Busworld” kiállítás (2003. október 17-22.) előtt most első ízben mutatkozik be nemzetközi szakmai közönség előtt a Travego M.

        Katt!Katt!És ez még nem minden: ugyancsak Kortrijkben ünnepli világpremierjét a Mercedes-Benz vadonatúj modellje, a 9,35 méter hosszú Tourino, amely teljes értékű turistabuszként lép színre egy új mérettartományban. Új fejlesztésű, önálló koncepciója rendkívül kedvező és gazdaságos ár/érték-aránnyal párosul. A maximálisan 38 személy (plusz a vezető és az utaskísérő) szállítására alkalmas, teljes felszereltségű jármű menet- és utazókényelme semmiben sem marad el a Mercedes-Benz egyéb kis és nagy méretű buszaiétól. Mindezen felül számos műszaki újdonságot kínál: új fejlesztésű első futóműve független felfüggesztésekre épül, és a farába van beépítve a motor. Ennek a kategóriában mindezidáig egyedülálló elrendezésnek köszönhető, hogy számottevően csökkent az utastér zajszintje.

        Katt!A zsúfolt forgalmú belvárosok közlekedésében egyre fontosabb szerephez jutnak az alternatív hajtású járművek. A Mercedes-Benz alacsony padlójú, nagy méretű Citaro és kis méretű Sprinter városi buszainak kínálatában már évek óta vannak fölgázzal hajtott modellek. A Citarókba beépített, lambda-szondával és oxidációs katalizátorral felszerelt gázüzemű M 447 hLAG motor már most teljesíti az Euro 4 károsanyag-kibocsátási szabvány előírásait. Az, hogy a Citaro tavaly megkapta az EEV-tanúsítványt (EEV = Enhaced Enviromentallyfriedly Vehicles, azaz különösen környezetkímélő járművek) és a „Kék Angyal” környezetvédelmi védjegyet, egyértelműen bizonyítja a fölgázhajtás jövőbeni létjogosultságát, valamint azokat a környezetkímélő termelési eljárásokat, amelyeket buszai gyártása során alkalmaz a Mercedes-Benz.

        Katt!A Mercedes-Benz új fejlesztésű, moduláris OC 500 buszalvázai ideális alapot kínálnak a különböző felépítménygyártók számára. A turista-, távolsági és városi buszokhoz kifejlesztett alépítmények gazdag kínálatából könnyen kiválaszthatók az európai és tengeren túli országok sajátos követelményeinek megfelelő változatok, amelyek egyúttal magukban hordozzák a világ legnagyobb buszgyártójának több évtizedes tapasztalatkincsét. 18-25 tonna megengedett össztömegű járművek alakíthatók ki a két- vagy háromtengelyes alvázakból, amelyek az Evobus GmbH sámanói (Spanyolország) buszösszeszerelő üzemében készülnek az európai és egyes tengeren túli piacokra.