A BRABUS koncepció autó szemlélteti a smart forfourban rejlő lehetőséget

        Az esseni Motor Show kiállításon  mutatták be első alkalommal a nagyközönségnek a smart forfour BRABUS koncepció autót.  

        A technológiai éllovas koncepció autók fejlesztése során nyert tapasztalatok folyamatosan kerülnek át a szériagyártásba. Ez nem jelenti azonban, hogy a piacon belátható időn belül találkozhatunk a smart forfour versenyautó változatával. Bizonyos azonban, hogy a szériajárműveknél alkalmazott részleteket kimerítően tesztelték és tökéletesen érettek a mindennapi használatra.

        Katt!Katt!Katt!

        A smart forfour koncepció autó turbómotorja 154 kW (210 LE)teljesítményű, maximális nyomatéka 300 Nm fölött van, legnagyobb sebessége több mint 235 kilométer óránként. Összehasonlításképp: a már magában erős motorizáltságot képviselő smart forfour BRABUS teljesítménye 130 kW (177 LE), nyomatéka pedig akár 230 Nm.
        Ilyen motorteljesítmény mellett a lehető legjobb vonóerő elérésére a smart-BRABUS fejlesztői a jármű váltóját differenciálzárral szerelték fel. A koncepció autót ezen kívül új fejlesztésű főfékhengerrel működtetett versenyfékekkel, valamint 17 coll méretű keréktárcsákkal szerelték. 

        A jármű futóművén végrehajtott számos változtatás mellett a koncepció autó optikailag is különbözik a smart forfour BRABUS-tól: a hátsó tetőszárny és az első szpoiler még nagyobb leszorító erőről gondoskodik, az alumíniumezüst fényezés magas fényű lakkréteget kapott. A jármű sportos karakterét hangsúlyozzák a carbon-design alkotóelemek és keréktárcsák is. A fenékborítás, beleértve a hátsó diffúzort, alumíniumból készült. Szembeötlő a motorháztetőn a turbólevegő visszahűtő légvezetéséhez használt levegőnyílás.

        A bukókeret és az ötpontos biztonsági övvel szerelt sportülések mellett a belső tér is megváltozott: hiányzik a hátsó üléspad és a belső borítás, a komfort mint olyan szinte teljesen eltűnik. Kivételt képez ez alól a műszerfal és a középkonzol Alcantara borítása. A fehér háttér-világítású kombiműszer, új mutatók és számlapok is az újdonságokhoz részét képezik. 

        Műszaki adatok

        Motor
        Típus: benzin motor
        Hengerek száma /-elhelyezése: 4 soros
        Szelepek száma: hengerenként négy, 
        Lökettérfogat (cm3): 1.468
        Furat x löket (mm): 75,5 x 82
        Névleges teljesítmény (kW/LE): 154/210 6.100/min-nél
        Max. nyomaték (Nm): 300 2.500 – 4.500/min között
        Sűrítési arány:  9,0 : 1

        Erőátvitel
        Tengelykapcsoló: egytárcsás száraz-tengelykapcsoló
        Váltó: ötfokozatú mechanikus váltó differenciálzárral és kapcsolásiút-rövidítéssel

        Futómű

        Fék:
        elsőtengely: 305 x 28 mm, belső szellőzésű,  4 dugattyús merev féknyereg
        hátsó tengely: 281 x 20 mm, belső szellőzésű, 1 dugattyús féknyereg

        Kormányzás: Fogasléces kormánygép lekapcsolható szervórásegítéssel

        Abroncsok elöl:  205/40 ZR 17 7J x 17, hátul:  215/40 ZR 17 8 J x 17

        Menetteljesítmény:

        Gyorsulás  6,5 alatt (számított) 0-100 km/h (s)
        Legnagyobb sebesség: 235 km/h (számított)