Mazda Motor Hungary .... Vissza a MAZDA címoldalra
Mazda XEDOS - már Magyarországon is

* * * * * * Kattintson a fotóra! * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Kifinomult, stílusos, magas minõségi szintet képviselõ sportlimuzin, kiváló menettulajdonságokkal
A Mazda nagy népszerûségnek örvendõ Xedos 9 típusának új változata Magyarországon 2001. február 1-tõl már kapható.

Az egyedi stílusú Xedos 9 legfrissebb változata a Mazda márkafilozófiájának - "új ötletek melyek érzelmeket ébresztenek" - jegyében fogant. A Xedos 9 az egész világon elismert elsõ osztályú limuzinként.

A Mazda, tervezõmunkájában a vásárlói visszajelzések felhasználásával fejlesztette tovább a Xedos 9 típust, még magasabbra helyezve a színvonal mércéjét.

A Mazda család tagjaira immár általánosan jellemzõ ötszögletû hûtõrácstól kezdve a Mazda márka egyéni jegyei tükrözõdnek a motorháztetõ vonalvezetésében és egyedülálló alakjában, valamint a multi-reflektoros, projektoros lámpatestekben is. Ötküllõs, új formájú keréktárcsák határozzák meg a külsõ megjelenést, amely elegáns összhangban áll a karosszéria alakjával.

A Mazda szakértelme a belsõ tér kialakításában is egyértelmûen megmutatkozik, ahol a tovább finomított, nagy térérzetet nyújtó, világos, kéttónusú színvilág a meghatározó. A kezelõelemek és mûszerek minõségi megmunkálásának magasabb szintje csupán egy példa a részleteknek és a könnyû kezelhetõségnek szentelt figyelemre.

Az új Xedos 9 utasterének megfelelõ kialakítása, mint például a kisméretû tárgyak elhelyezésére szolgáló tárolórekeszek, a vásárlói ötletek és igények messzemenõ figyelembevételérõl tanúskodnak. Ennek egyik megtestesítõje a teljesen áttervezett középkonzol, új, nagyméretû italtartókkal. A komfortos utazást segíti a szériaként beépített automatikus klímaberendezés pollenszûrõvel és aldehid-megkötõ funkciókkal.

A Xedos 9 a Mazda új audio-koncepciójának egyes elemeit tartalmazza már szériában, lehetõvé téve a vásárlók számára a rendszer Mazda audio-modulokkal történõ késõbbi továbbfejlesztését (CD-lejátszó és váltó, MD-lejátszó, kazettás magnó). E rendszer a késõbbiek során megjelenõ digitális audiomédia elemeit is képes a meglévõ korábbi elemekkel közösen mûködtetni.

Az extraként rendelhetõ navigációs rendszer, az AVN (audiovizuális navigáció) az 5.8 colos LCD képernyõ mellett rádiót, kazettás magnót és CD-lejátszót is tartalmaz. A Xedos 9 precíz navigációs rendszere egy könnyebben kezelhetõ üzemmód segítségével teszi lehetõvé kezdõk számára is a rendszer kezelését, illetve a késõbbiek során szolgáltatásainak megismerését és teljes kihasználását.

A Xedos 9 tágas belsõ terérõl közismert. A hosszú tengelytáv az elsõ és a hátsó ülésen utazók számára egyaránt egy felsõkategóriás limuzin helykínálatát és kényelmét biztosítja, míg a csomagtartó 417 liter (VDA-szabvány) ûrtartalmú.

A Mazda márkafilozófiájának jellemzõi - a "kivételes funkcionalitás", "kiváló kezelhetõség és teljesítmény", "a jármû és vezetõje egysége", valamint "a vezetés tiszta örömének élménye" - fejezõdik ki a Xedos 9 esetében is. A jármû dinamikus vezethetõsége érdekében a Mazda megerõsített karosszériát, javított futómû- és kormányzási karakterisztikát, valamint kiváló úttartást és fékteljesítményt kínál vezetõje és utasai számára.

E koncepció az új Xedos 9 esetében az iránytartás és a stabilitás javításában testesül meg, a karosszéria több helyen történõ megerõsítésével, a Mazda tripla-H konstrukciója segítségével.

A kiváló menetstabilitás, a kanyarodási és fékezési tulajdonságok alapja az elöl/hátul alkalmazott igényes, több lengõkaros független felfüggesztés. A kiváló menetkényelem pedig még inkább a Xedos 9 elsõ osztályú karakterét hangsúlyozza. 

Az elsõ felfüggesztések új, könnyûfém ötvözetû keresztlengõkarokat tartalmaznak megerõsített felfüggesztési pontokkal, a kereszttartók pedig szintén megerõsített zártszelvénybõl készülnek. Az elsõhöz hasonlóan a hátsó futómûben is megerõsített elemek és felfüggesztések biztosítják a kiváló menetstabilitást.

A Mazda mérnökeinek "puhább", mégis közvetlenebb kormányzási karakterisztikát sikerült megvalósítani, a kormányoszlop és a szervórendszer módosítása révén.

Az elsõ féktárcsák növelésével, valamint a fékrásegítõ módosítása révén a fékpedál enyhe lenyomásakor is jól érzékelhetõ és adagolható fékhatás elérésével a fékrendszer vonatkozásában is jelentõs fejlõdés tapasztalható. Az elektronikus fékerõszabályzónak (EBD) köszönhetõen alig érzékelhetõ különbség a teljesen terhelt és a részterhelésû jármû fékezési tulajdonságai között.

E változtatások eredményeképpen az új Xedos 9 még közvetlenebb és biztosabb kezelhetõséget kínál a sportos és élvezetes vezetés élménye mellett.

Az elsõkerék-hajtású Xedos 9-ben keresztben elhelyezett kompakt, kis tömegû alumínium, V6-os, 2,5 literes erõforrás dolgozik. A KL-ZE V6 2500 jelû motor 120 kW névleges teljesítményt kínál 6000 ford/percnél, míg 212 Nm maximális nyomatékot produkál 5000 ford/percnél.

A Mazda mérnökei nemcsak az aktív biztonságra figyeltek az elektronikus fékerõszabályzó és más egyéb jelenlegi csúcstechnikák alkalmazásával a Xedos 9 esetében, hanem nagy súlyt fektettek a passzív biztonságra is. A széria négy -két elsõ és két oldalsó- SRS-légzsákon túlmenõen a B oszlop nagyszilárdságú habanyagaival és más különbözõ karosszériaelemek korszerû fejlesztésével járultak hozzá a magas szintû ütközési biztonság eléréséhez.