Mazda MX Sport Runabout: a dinamikus kisautó

Új tanulmányautó világbemutatója a Genfi Autószalonon

Március 5-én a Genfi Autószalonon leplezi le a Mazda legújabb kisautóját az MX Sport Runabout-ot. Az újdonság természetesen magán viseli a márka tervezési filozófiájának legújabb jegyeit. Az MX Sport Runabout világpremierje jól reprezentálja a cég azon törekvéseit, hogy egy kisautóval  különleges életstílust fejezzen ki, és kategóriavezető vezetési élményekhez juttassa tulajdonosát.

A Mazda új irányelveinek megfelelően a megkapó külsejű MX Sport Runabout okosan egyesíti a feltűnő megjelenést a kivételes használhatósággal, a kimagasló teljesítménnyel és kezelhetőséggel. Ezek ugyanis azok az értékek, amelyek már megjelentek a sokat dicsért Mazda6-os szériában és meg fognak jelenni a jövőbeni típusokon is.

A kisautó új mércét állít fel a kategóriájában azzal, hogy pompásan egyesíti a sportos életstílust és a sok újdonságot hozó minőségi belső teret a jó rakodhatósággal, a dinamikus menetteljesítményekkel, a kategóriavezető kezelhetőséggel és nagyszerű úttartással.

A belső tér egyéni életstílust kifejező környezet olyan minőségben, amely kivételes ebben a piaci szegmensben. Okos helykihasználásának és ötletességének köszönhetően az ötajtós MX Sport Runabout az elérhető legnagyobb teret és variálhatóságot kínálja, úgy hogy közben méretei kompaktak, miközben kiemelkedően egyesíti a kényelmet a használhatósággal és a magas fokú biztonsággal.

Az MX Sport Runabout megalkotásával a Mazda megmutatta, hogy kielégíti, sőt meg is haladja a fogyasztói igényeket abban a tekintetben, hogy az autó egyszerre legyen jól használható és jól alakítható, ugyanakkor illeszkedjen az aktív életvitel követelményeihez.

Habár a kompakt karosszéria hossza csupán 3900 milliméter és szélessége 1720 milliméter, a 2500 milliméteres tengelytáv olyan utasteret és rakodóteret tesz lehetővé, amely a nagyobb autókéhoz hasonlítható. Ilyen méretekkel felnőtt utasok is teljes kényelemben utazhatnak a hátsó üléseken. Ezt a légies térérzetet csak tovább fokozza a nagy üvegfelület és a karosszéria 1550 milliméteres magassága.

A MX Sport Runabout tervezésénél a gyártó megjegyezte a Demio tulajdonosok sokat hangoztatott elismerő szavait, akik nagyra értékelték, hogy a hátsó ülések lehajtása után akár két hegyi-kerékpárt is el tudtak helyezni a csomagtartóban. Ennek hatására az utód-tanulmány hasonló képességekkel rendelkezik, köszönhetően a csomagtérbe nem benyúló hátsó felfüggesztésnek, az egy mozdulattal lehajtható hátsó üléstámláknak, a rakodótér alacsony peremének és a rengeteg, pakolást könnyítő megoldásnak.

Legújabb generációs benzinmotorjával az MX Sport Runabout nagyszerű elegyét adja a kiváló menetteljesítménynek, a gazdaságosságnak és ezek mellett jobban kíméli a környezetet. Az 1,5 literes soros négyhengeres DOHC S-VT motorhoz négysebességes automatikus nyomatékváltó kapcsolódik.

Moray Callum a Mazda tervezési vezetője a következőképpen magyarázza az új autó kvalitásait: „Az MX Sport Runabout külsejének megtervezésekor a legnagyobb kihívás az volt, hogy sikerüljön megtalálni az egyensúlyt a Mazda markáns stílusjegyei és a célként megfogalmazott világszínvonalú rakodhatóság, variálhatóság között.
Ezt úgy sikerült elérni, hogy markáns vonalakkal „kihangsúlyoztuk” az utasteret, ugyanakkor nem felejtettük el a Mazda tipikus külső formai jegyeit. Az eredmény egy olyan formavilág, amelyik nagyon hatékony, praktikus, mégis „tele van ízekkel”. A rövid túlnyúlások és a kiemelt kerék-karosszéria kapcsolatok kifejezik a Mazdáktól elvárt stabilitást.
A belső térben ugyanakkor olyan atmoszférát teremtettünk, ahol határozottan otthonosan érezhetik magukat az utasok. Az autóépítés jellegzetes formaelemeit felhasználva a hatékonyságot hangsúlyozzuk, ugyanakkor invitáló hangulatot és kényelmet sugárzunk. Ezt az érzetet a formák, anyagok, színek és mintázatok óvatos, kiegyensúlyozott, ízléses alkalmazásával sikerült elérni.
A belső minden olyan elvárt és megkövetelt funkcióval rendelkezik, amit egy mai családi autó nyújt, ugyanakkor ezeket annak kihangsúlyozásával építettük be, hogy az olyannak tűnjön mint az otthoni eszközök. Jó példa erre a középkonzolon elhelyezett modern audio-egység.”

A MX Sport Runabout-ról azonnal megállapítható, hogy a Mazda családhoz tartozik. Fő családi jellemvonásai az ötszögletű hűtőrács és az első fényszórók, amelyek a Mazda 6-ra emlékeztetnek.

Erőteljesen a sarkaira helyezett négy kerekével az MX Sport Runabout a stabilitás biztonságos érzetét kelti, ugyanakkor az újonnan kifejlesztett futómű és felfüggesztés precíz egyensúlyát adja a jó kezelhetőségnek és az utazási kényelemnek.

Azért, hogy még jobban kihangsúlyozzák a fokozott vezetési élményt, a tanulmányautót a gyár világos és összetéveszthetetlen yamabuki narancsszínűre fényezte. A kárpitozás és a belső burkolatok világos bézs színűek lettek, csokoládébarna kontrasztokkal, így hangsúlyozva a belső tér világos, nyitott jellegét.

Mark Fields a Mazda elnöke a kisautó kapcsán így fogalmazott: „Új, izgalmas utat mutattunk a Mazdának a Mazda6-os típus meglepő kialakítású családjával. Most a MX Sport Runabout-tal megmutatjuk, hogy egyéni külsőt, kiemelkedő használhatóságot és vezetési élményt tudunk nyújtani a kisautó szegmens vásárlói számára.

A Mazda 1996-ban, amikor bemutatta a Demio-t egy új példát állított a célszerűség és rakodhatóság terén. Most egyértelművé tesszük, hogy ahogyan a Mazda 6 esetében a középkategóriában, a MX Sport Runabout-tal a kiskategóriában nyitjuk fel a sorompót egy új modellünk előtt.”

· A Mazda új kisautójának fejlesztése jelen pillanatban előrehaladott állapotban van, és a cég az európai gyártás beindítását a következő év elejére tervezi a Spanyolországi Valenciában.

Bodor Csaba
marketing manager
Mazda Motor Hungary Kft.