A MAZDA Genfben - 2005.

Mazda6 MPS - A vérbeli Zoom-Zoom szedán

A genfi reflektorfényben a Mazda6 sorozat új csúcsmodellje, az európai piacon idén ősszel megjelenő Mazda6 MPS (Mazda Performance Series) is szerepelt. Új fejlesztésű, közvetlen befecskendezésű, turbófeltöltésű 2,3 literes benzinmotorjával, új aktív nyomatékelosztású összkerékhajtási (Active Torque Split All-Wheel-Drive) rendszerével az új Mazda6 MPS valóban a vérbeli Zoom-Zoom szedán.

Új fejlesztésű MZR 2,3 DISI TURBO motorja a közvetlen befecskendezés és a szikragyújtás együttesének technikájával, illetve korszerű turbófeltöltőjével 191 kilowatt/260 lóerő legnagyobb teljesítményét 5500-as, míg 380 newtonméteres maximális forgatónyomatékát 3000-es percenkénti fordulatszámnál kínálja. 

Az új aktív nyomatékelosztású összkerékhajtási rendszernek köszönhetően három automatikus nyomatékelosztási üzemmód - normál, sportos és havas (síkos) - mindenkor lehetővé teszi, hogy valós idejű bemenő adatok felhasználásával a rendszer figyelje az útfelület és a menetkörülmények változásait és a hátsó differenciálmű elé szerelt aktív tengelykapcsoló elektronikus szabályzásával 100:0 és 50:50 arányok között változtatja az első és hátsó kerekek közötti nyomatékelosztást.

Az új Mazda6 MPS futóműve szintén speciális fejlesztéseken esett át: kettős keresztlengőkarú első és a multi-link rendszerű hátsó felfüggesztés, mindkettő megnövelt csillapítással és rugóállandóval, vastagabb stabilizátorokkak. A négy nagyméretű tárcsafék, a blokkolásgátló és a vészfékrásegítővel kiegészített dinamikus stabilitás-ellenőrző megbízható fékteljesítményről gondoskodik.

Az új Mazda6 MPS megerősített karosszériaszerkezete a nagyfokú ütközésbiztonság érdekében rendkívül merev vázszerkezettel készül. Az utascella belsejében frontális ütközés során a deformálódó biztonsági fékpedál segít a vezető lábsérülési kockázatának mérséklésében. Az elöl ülőket első és oldallégzsákok óvják, míg a függönylégzsákok az első és a hátsó utasokat egyaránt védik.