A MAZDA Genfben - 2005.

Mazda5 - akár hét személyre

A belső tér a kategóriában elsőként kínált nagyméretű tolóajtókon keresztül is elérhető, amelyek 700 milliméteres ajtónyílást szabaddá téve alacsony és széles lépcsőkkel segítik a beszállást és az átjárhatóságot. 

Belül három sor ülés. Ez kényelmes mozgást tesz lehetővé a második és a harmadik üléssor között, s ez ideális családi autóvá avatja. Rendkívül funkcionális és praktikus az egyedi Karakuri ülés- és tárolóhely-rendszer, amely a második sor bal oldali tagja alól kihajtva akár egy hetedik ülőhelyet is kínál, ám ha inkább pakolni szeretnénk, a jobb oldali ülés párnája alól egy Karakuri rakodórekesz hajtható ki. A második és a harmadik üléssor közel sík padlózatot eredményezve, s a terjedelmes tárgyak szállítását is lehetővé téve egyszerűen, a fejtámlák kiszerelése nélkül lehajtható. Összesen 45 különböző rakodóhely található az utastérben, az első sor üléseinek támláiról lehajtható asztalokkal, s az utazást még élvezetesebbé varázsoló korszerű fedélzeti szórakoztató rendszerekkel. Ezek között szerepel az akár 3000 önálló zeneszámot is tárolni tudó merevlemezes audio-rendszer, a drótnélküli távirányítóval kiegészített hátsó szórakoztató berendezés és a mennyezetbe épített DVD-lejátszó és hétcolos LCD-képernyő.

A Mazda5 a továbbfejlesztett MZR-CD 2,0 literes turbófeltöltésű common-rail dízelmotorjának két változatával is megjelenik majd. A motor két teljesítményváltozatban készül: a Standard Power 81 kilowatt/110 lóerő legnagyobb teljesítményét 3500-as, míg 310 newtonméteres maximális forgatónyomatékát csupán 2000-es percenkénti fordulatszámnál, adja le. A High Power verzió 105 kilowatt/143 lóerő legnagyobb teljesítményét 3500-as, míg masszív 360 newtonméteres maximális forgatónyomatékát 2000-es percenkénti fordulatszámnál produkálja. Mindkét változat új fejlesztésű hatfokozatú manuális sebességváltóhoz csatlakozik.

A Mazda5 motorkínálatát két MZR 16-szelepű DOHC benzines erőforrás egészíti ki, köztük az 1,8 literes, 85 kilowatt/116 lóerő legnagyobb teljesítményét 5300-as, míg 165 newtonméteres maximális forgatónyomatékát 4000-es percenkénti fordulatszámnál produkáló, illetve a 2,0 literes, 107 kilowatt/145 lóerő legnagyobb teljesítményét 6000-es, míg 185 newtonméteres maximális forgatónyomatékát 4500-as percenkénti fordulatszámnál leadó MZR erőforrásokkal.

Elöl MacPherson rugóstagok, hátul multi-link rendszerű felfüggesztés. A Mazda elektrohidraulikus rásegítésű szervokormánya (EHPAS) nagy sebességeknél érzékeny visszajelzésekkel szolgál az útfelület irányából, illetve könnyű kezelhetőséget biztosít a szűk parkolási manőverek során. Az aktív biztonság rendszerei között szerepel a nagyméretű belső szellőzésű első és a tömör hátsó tárcsafékek, elektronikus fékerő-elosztóval (EBD) kiegészített négycsatornás blokkolásgátló (ABS) és a dinamikus stabilitás-ellenőrző rendszer (DSC). A mechanikus vészfékrásegítő szintén rendelkezésre áll, amely a vészhelyzetek gondoskodik során a teljes fékerő aktiválásáról. A vezetőt és az első utast első és oldallégzsákok óvják, miközben a függönylégzsákok kellően nagyok mindhárom üléssor utasainak védelmére is. A deformálódó biztonsági fékpedál szintén rendelkezésre áll, akárcsak az összes üléshely hárompontos biztonsági övei, amelyek a vezető és az első utas esetében előfeszítővel és erőhatárolóval egészülnek ki. Energiaelnyelő kárpitozást alkalmaztak a tető oldalsó élei mentén, a második sor külső üléseihez a gyerekülés biztonságos és egyszerű elhelyezésére ISOFIX rögzítési pontokat és felső hevedereket építettek be..