A Mazda Frankfurtban

A Mazda3, a Kusabi designtanulmány, a felfrissített MPV és két új generációs "tiszta" motor a Mazdától

A 60. Frankfurti Autókiállítás ad otthont az új Mazda3 premierjének, amely immár a negyedik új generációs Mazda modell pontosan 18 hónap alatt. A Mazda3 elődjei legjobb tulajdonságait egyesíti magában, s fejlesztésekor a vásárlók egy korszerű C-szegmensbe tartozó modellel szembeni elvárásainak túlteljesítésére törekedtek. A dinamikus menettulajdonságok, a tekintet csalogató, sportos formavilág, a hatalmas, sokoldalú belső tér és a kiemelkedő biztonsági felszereltség Zoom-Zoom stílusú kombinációját kínálja, s mindezt a gyártási minőség és a kidolgozás igen magas szintjén.

Az új Mazda3 kezdetben egy izgalmas ferdehátú formával jelenik meg, míg a szedán néhány hónap múlva követi. Agresszív, sportos formavilága ellenére kategóriája egyik legtágasabb modelljeként a ferdehátú Mazda3 nagyméretű, levegős utastérrel rendelkezik, elöl és hátul egyaránt óriási vállmagasságban mért belső szélességgel, míg hosszú tengelytávja és a hátsó ülések optimális kialakítása bőséges lábteret biztosít. Ezt intelligens rakodóhely-megoldások sokasága, illetve egy hatalmas és sokoldalú csomagtartó egészíti ki. 

A ferdehátú Mazda3 kezdetben két benzinmotorral - egy precízen kiegyensúlyozott 1,6 literes, 77 kilowatt / 105 lóerő teljesítményű MZR és egy erősebb, kétliteres 110 kilowatt / 150 lóerő teljesítményű MZR erőforrással - jelenik meg, mindkettő egy új, nyugodt járású, soros, négyhengerű DOHC benzinmotorokat tartalmazó sorozat tagjaként. Mindkét MZR benzines erőforrás szériakivitelben egy robusztus ötfokozatú manuális sebességváltóval készül. A Mazda3 1,6 literes MZR benzinmotorja a Mazda négyfokozatú "Activematic" automatikus sebességváltójával is kapható.

A Mazda3 új ötajtójú karosszériája a Mazda Fejlett Ütközésenergia-elosztó és -elnyelő Rendszerének (MAIDAS) terméke, tartalmazza a Mazda egyedi Tripla-H szerkezeti felépítését. Kiváló menetdinamikai tulajdonságokkal, kormányberendezéssel és fékrendszerrel, illetve az elektronikus fékerő-elosztóval (EBD) kiegészített blokkolásgátló berendezéssel (ABS), a mechanikus vészfékrásegítővel, a kipörgésgátlóval (TCS) kiegészített dinamikus stabilitás-ellenőrző rendszerrel (DSC), valamint hat légzsákkal, biztonsági fékpedállal és kormányoszloppal kombinálva a kategória egyik leggazdagabb biztonsági felszereltségét alkotja. 

Az idei Frankfurti Autókiállítás alkalmával ugyancsak premierjét ünnepelheti a Mazda2 alapjaira készült izgalmas koncepciómodell, a Kusabi designtanulmány. A négyüléses, sportos kiskategóriájú modell a mindennapi városi közlekedést élvezetessé és izgalmassá varázsoló tulajdonságok egyéni kombinációját kínálja. A Mazda Kusabi designtanulmány a korszerű és kisméretű sportautók minden előnyös tulajdonságával rendelkezik - stílusos és agresszív külső, eleven, 1,6 literes közös nyomócsöves dízelmotor, illetve kiváló menetdinamikai tulajdonságok - amelyeket a forradalmi Twin-Lift ferdehátú ajtórendszerrel, négy üléssel, illetve a belső funkcionalitás magas színvonalával egészít ki.

A Mazda stílusos és sokoldalú MPV egyterűjének felfrissített változata - az európai vásárlók rugalmasság, kifinomultság és biztonság iránti igényei szellemében áttervezve - ugyancsak a Mazda standjának szereplője. A tervek szerint még az idén megjelenik a kereskedőknél, külső és belső fejlesztéseivel, tökéletesített fékrendszerével és egy olyan kibővített modellkínálattal, amely öt- és hétülésű változatokat, illetve egy új hatülésű Karakuri-modellt is tartalmaz majd.

Frankfurt rivaldafényében két új Mazda erőforrás is osztozik - egy új 2,0 literes MZR-CD közös nyomóterű (common rail), részecskeszűrő rendszerrel felszerelt dízel, valamint egy 2,0 literes MZR PZEV benzines - mindkettő a motorok legfrissebb emissziós technikájának élvonalából. Nem csupán kiemelkedő környezetvédelmi tulajdonságokkal rendelkeznek a kibocsátott mérgező anyagok különösen alacsony szintje révén, hanem éppoly eleven és mozgékony menettulajdonságokat kínálnak, amelyeket a vásárlók immár elvárnak egy új generációs Mazda-motortól. Az új 2,0 literes MZR-CD közös nyomóterű Mazda-motor rendkívül alacsony emissziós szintje mellett dízel részecskeszűrő rendszerrel (DPF) is rendelkezik. A 2,0 literes MZR részben nulla emissziójú (PZEV) benzines erőforrás továbbfejlesztett égésfolyamata és emissziós technikája révén teljesíti az Egyesült Államok "zöld államai" normáit.