A MAZDA Genfben - 2005.

Mazda6 facelift - egy nagyszerű autó még jobb lett

Az idei Genfi Autókiállítás másik fénypontja a Mazda6 felfrissített változatának bemutatója volt. Külső megjelenésében a Mazda6 felfrissített változatát az új formájú hűtőrács, az új első és hátsó lökhárító, a fényszórók és a hátsó lámpatestek fekete szegélyei, az új kialakítású kipufogóvégek, az új alumínium-ötvözet keréktárcsák és az opcionális ködfényszórók jellemzik. 

 A fejlesztések között szerepelnek az új műszerszegélyek, a jól átmarkolható ajtófogantyúk és az új sötét titán árnyalatú középkonzol, a kulcsnélküli ajtónyitási rendszer, a vezetőülés új memóriafunkcióval bővített elektromos állítása, az esőérzékelős ablaktörlők, az automatikus világításkapcsolás, a riasztóberendezés és a rendelhető első félkagylós ülések.

Kifejezetten az európai piac számára alakították ki a négyhengerű MZR-CD 2,0 literes common-rail turbódízel két változatát. A Standard Power verzió 89 kilowatt/121 lóerő legnagyobb teljesítményét 3500-as, míg 320 newtonméteres maximális forgatónyomatékát 2000-es percenkénti fordulatszámnál adja le. A High Power változat 105 kilowatt/143 lóerő legnagyobb teljesítményét 3500-as, míg 360 newtonméteres maximális forgatónyomatékát 2000-es percenkénti fordulatszámnál produkálja. Mindkét motor alapkivitelében dízel részecskeszűrővel és Euro 4 minősítéssel rendelkezik.

A benzinesek kínálata az 1,8 literes MZR alapmotorral indul, amely 88 kilowatt/120 lóerő legnagyobb teljesítményét 5500-as, míg 165 newtonméteres maximális forgatónyomatékát 4300-as percenkénti fordulatszámnál bocsátja rendelkezésre. Ezt a 2,0 literes benzines MZR követi, amely 108 kilowatt/147 lóerő legnagyobb teljesítményét 6500-as, míg 184 newtonméteres maximális forgatónyomatékát 4000-es percenkénti fordulatszámnál produkálja, miközben a még erőteljesebb 2,3 literes MZR 122 kilowatt/166 lóerő legnagyobb teljesítményét 6500-as,  207 newtonméteres maximális forgatónyomatékát pedig 4000-es percenkénti fordulatszámnál adja le. Új fejlesztésű hatfokozatú manuális sebességváltó csatlakozik mindkét dízel, illetve a 2,0 és a 2,3 literes benzines erőforrásokhoz. A korábbi négyfokozatút felváltó, új ötfokozatú Activematic sebességváltó a két nagyobbik benzines aggregáthoz opcióként rendelhető.

A Mazda6 facelift futómű-elemeinek szilárdságát tovább növelték, megerősítették a helyi karosszériamerevítéseket és átdolgozták az első és a hátsó felfüggesztést. A korábbi modellhez hasonlóan a Mazda6 facelift négy nagyméretű tárcsaféket, elektronikus fékerő-elosztóval kiegészített blokkolásgátlót, valamint elektronikus vészfékrásegítővel ellátott dinamikus stabilitásellenőrzőt is kínál. Az utastérben a frontális ütközés során a deformálódó biztonsági fékpedál segít a vezető lábsérülési kockázatának mérséklésében. A hat légzsák mellett a felfrissített Mazda6 a vezető biztonsági övének bekapcsolására hangjelzéssel hívja fel a figyelmet, de a gyerekes családok biztonságát növelve a hátsó ülések biztonsági övei is figyelmeztetővel rendelkeznek.