MAZDA CX-9
ZOOM-ZOOM SZELLEMISÉG ÉS BŐSÉGES HELYKÍNÁLAT
A Mazda Észak-Amerikai Leányvállalata (Mazda North American Operations - MNAO) 
a New York-i Nemzetközi Autószalonon bemutatta a Mazda CX-9 elnevezésű, 
hétülésű sport terepjárót. 

ERŐS, MODERN MOTOR ÉS HAJTÁSLÁNC
A CX-9-ben új fejlesztésű, 3,5 literes, V6-os elrendezésű benzinmotor dolgozik, 250 lóerő körüli teljesítményt nyújtva. Az erőforrás számos műszaki különlegességet vonultat fel: két, felül fekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep, változó szelepvezérlés, nagy sűrítési arány és elektronikus vezérlésű fojtószelep. A hatfokozatú automatikus váltómű ritkaságnak számít a sport-terepjárók prémiumszegmensében is, ám a Mazda ezt szériafelszerelésként kínálja a CX-9-hez. 

A CX-9 kétféle hajtással rendelhető: elsőkerékhajtással vagy a Mazda saját fejlesztésű, aktív nyomatékelosztású összkerékhajtási rendszerével. Az összkerékhajtású változat az autó különböző pontjain elhelyezett érzékelőktől beérkező jelek alapján osztja el a nyomatékot a kerekek között, hogy minden helyzetben megfelelő tapadást nyújtson. A hátsó differenciálmű elé épített, számítógép által vezérelt kuplungszerkezet gondoskodik az első és hátsó tengelyek közötti nyomatékelosztásról. Amennyiben azt a tapadási viszonyok megkívánják, a hajtás 50 százaléka a hátsó tengelyre jut. 

2006. 04. 13.
. . . . .