A Mazda megkezdte a kis,
közvetlen befecskendezésű dízelmotor gyártását

A Mazda Motor Corporation a mai napon megkezdte egy tökéletesen új, kisméretű, közvetlen befecskendezésű, 2000 cm3-es dízelmotor gyártását, amelyet kezdetben az európai piacra szánt új 626-os lépcsőshátú és lejtőshátú személyautókba épít be. Az új motor további pályafutása: május folyamán jelenik meg az európai kombiban, júniusban az új Capella limuzinban, majd júliusban a japán piacon értékesített kombiban.

Kisméretű, közvetlen befecskendezésű motorján a Mazda a legkorszerűbb technológiát használta fel. A hengerenként négy szelep központi helyzetű befecskendező fúvókát vesz körül, a befecskendezést elektronika szabályozza, a turbófeltöltő átlós áramlású. Ezeknek köszönhetően csökkent a légkör felmelegedéséért felelősnek tartott szén-monoxid, a nitrogénoxid és a részecskék kibocsátása. A Mazda-tulajdonosok előnye a kisebb fogyasztás, a nagyobb teljesítmény és a csendesebb működés.

A Mazda eddig is vezetett be környezetbarát megoldásokat, például a szegény keverékkel működő, vagy a Miller-motort. Ezek az erőfeszítések mind a mai napig folytatódnak, a motorépítés további fejlesztését eredményezve. Gyakorlati eredményük az új, közvetlen befecskendezésű dízelmotor. A közvetlen befecskendezésű benzinmotor kifejlesztése folyamatban van.

Közben a Mazda tovább dolgozik a Demio villanyautóban bemutatott tüzelőanyag-cellás technológián is. A legújabb előrelépésként a Mazda áprilisban résztvevőként csatlakozott a Daimler-Benz AG, a Ballad Power Systems (Kanada) és a Ford Motor Company környezetvédelmi világszövetségéhez, amelynek célja a jövő tüzelőanyag-cellás technológiájának kifejlesztése.