Mazda B2500: egy igazi ezermester
 
Az új B2500 modellek bevezetésével a Mazda alapvetően átdolgozott pickupot mutat be, amely további bizonyítékul szolgál a Mazda szakértelmére a világszerte növekvő terepjáró- és pickup-kategóriában. Négy karosszériaváltozatával, két erőteljes motorjával, illetve a hátsó- és összkerékhajtású erőátviteli rendszerek választékával, az új B2500 tökéletesen alkalmas munkára és magánjellegű használatra egyaránt.



.....................

.....................

.....................


A pickup-vásárló különleges szerzet. Nem mindennapi autót keres, hanem a járművek egy igen különleges fajtáját. A robusztus műszaki megoldások, valamint a terjedelmes tárgyak szállításának lehetősége akár terepen is, számukra az első és a legfontosabb szempontok közé tartozik, amikor a járművek e fajtáját választják. Ahogy azonban az autóknál lenni szokott, egy pickup választásának is vannak érzelmi alapjai. Például külső megjelenése már eleve olyan, amely kiemeli az európai országutak és autópályák járműfolyamából. Vagy az a tény, hogy sportos és kemény fellépése ellenére egy szedán szolgáltatási színvonalát kínálja.

A Mazda B2500 a pickup-vásárlók minden igényét kielégítette, amikor négy éve megjelent a piacon. Az idők azonban változtak azóta, nemkülönben az autók. A következő modellévtől kezdve a B2500 több módosítást tartalmazó, átdolgozott változata jelenik meg, az újítások legjelentősebbje a Freestyle Cab (Rap Cab) elnevezésű karosszériaváltozat. Ez a kivitel tulajdonképpen egy Stretch Cab fülkével ellátott karosszéria, amely nem rendelkezik B-oszloppal és amelynek hátsó ajtói a C-oszlopra függesztve nyílnak, különösen könnyű bejutást kínálva a hátsó ülésekhez.

A további külső változtatások, amelyek az új Mazda B2500 modellt elődjétől megkülönbözetik, a módosított lökhárítókat, fényszórókat és hűtőrácsot foglalják magukban. A belső kialakítás ugyancsak változott, az új kormánykerék, műszerfal és ajtókárpit révén. Az ülések ugyancsak teljes egészében újak. Határozottabb kontúrvonalakkal, vastagabb párnázattal és új kárpittal nem csupán az utasok kényelmét növelik, hanem a beltér környezetének felfrissített stílusú hangulatához is hozzájárulnak. E módosítások összessége vonzó és modern hangulatot kölcsönöz a B2500-nak, és a Mazda új „Zoom-Zoom"-filózófiájának tökéletes kifejezőjévé avatja.

A karosszéria alatt ugyancsak több változtatással találkozhatunk. Az új Mazda B2500 futóműve számos kifinomult részletmegoldást tartalmaz, amelyek a jármű optimális úttartási tulajdonságainak kialakítása érdekében működnek együtt. A kormányberendezés módosításai pontosabb és jobb általános irányíthatóságot eredményeznek. Továbbfejlesztették a fékberendezést is. A kétdugattyús féknyergek lerövidítik a B2500 fékútját és növelik a fékbetétek élettartamát. A fékrendszer blokkolásgátló berendezéssel (ABS) is kiegészíthető, akárcsak az elektronikus fékerőelosztó (EBD) rendszerrel, amely automatikusan nyújtja az optimális fékerőt elöl és hátul a
sebesség és a terhelés függvényében.
Változatlan maradt a motorok kínálata. Az alapváltozat egy 2,5 literes, négyhengerű turbófeltöltős dízel, amely takarékosan viselkedik a gázadások alkalmával is. A vezető egyéni ízlésének megfelelően a jármű 63 kilowatt (84 lóerő) teljesítményű hátsókerék-hajtású vagy 80 kilowattos (109 lóerős) összkerékhajtású változatban is kapható. Újdonság a B2500 erőátvitelében a továbbfejlesztett ötfokozatú manuális sebességváltó, amely az optimálisan kialakított szinkronszerkezeteknek köszönhetően igazán könnyen kapcsolható autóvá teszi a pickupot.

Ugyancsak továbbfejlesztették a Mazda B2500 biztonságát is. Az aktív biztonsági berendezések sora most a blokkolásgátló (ABS) és az elektronikus fékerő-elosztó (EBD) berendezést, illetve a kedvezőbb fényhatékonyságú fényszórókat is magában foglalja. A passzív biztonság a szerkezeti felépítés optimális kialakítása révén fejlődött. A karosszéria megerősített konstrukciója az új Freestyle-változat számára a fejlesztés legfontosabb irányelveinek egyikét képezte. A B-oszlop hiánya ellenére a Freestyle-kialakítás minden európai ütközésbiztonsági követelménynek megfelel. Menet közben a hátsó ajtók egyikét sem lehet kinyitni, mivel kilincseik mindaddig nem használhatók, míg az első ajtók csukott állapotban vannak.