Fejlődés - csendes forradalom

  A Land Rover ősszel jelentette be a mércét állító Discovery teljes körű átformálását. Az új Discovery egy újabb mérföldkövet jelent, a kifinomultság és a technológia új szintjével ismertetve meg a négykerékhajtású gépjárművek piacát.

Az új Discovery kiemelkedő, csúcstechnikájú termék, amely a nagyméretű szabadidő autók szegmensében száll ringbe, és ez a kapható négykerékhajtású autók közül az egyik legsokoldalúbb és legdinaxnikusabb típus. A márka 1989-ben történt rendkívül sikeres bemutatása óta - amikor új kategóriát teremtett a terepjáró járművek piacán - ez a mostani lépés jelenti a modell első teljes megújulását.

A terepjárók tervezése képezi a Land Rover legendás szakértelmét, amelyre a cég 50 év során tett szert. Egyértelműen ezt bizonyította a Freelander is, amellyel a vállalat betört a kis és a közepes méretű négykerékhajtású szabadidő-autók piacára. Csakúgy, mint a Freelander, az új  Discovery is ízig-vérig Land Rover - olyan szintű tervezési kifinomultságot kínál, amely eleddig ismeretlen volt ebben a kategóriában. Tom Purves, a Rover Csoport értékesítési és marketing igazgatója így nyilatkozott: "Az új Discovery egy sikeres növekedési periódusban lévő vállalat terméke, és legalább annyira izgalmas, mint elődje, a Freelander."

Újszerű aktív felfüggesztés

Az új Discoveryben is alkalmazásra keriilt az a technikai tudás és bőséges tapasztalat, amely a Land Rover Range Rover, Discovery, Freelander és Defender modelljeit a világ vezető négykerékhajtású jázműcsaládjává tette. Az iparágban elsőként alkalmazott megoldás – ami jól jellemzi azt az innovatív megközelítést, amellyel a Land Rover egy igazi terepjáró és a tökéletes közúti kezelhetőség összeegyeztetésében rejlő kihíváshoz hozzááll - az aktív kanyarodás-segítő rendszer (Active Cornering Enhancement - ACE).

A szintszabályozós felfüggesztéssel (Self I,evelling Suspension - SLS) kombinálva az ACE az új Discoveryt az autózás új szintjére emeli azáltal, hogy a közúton személyautós reakciókat tanúsító járműnél a terepjáró képesség tekintetében sem enged kompromisszumokat. A közúti futás és kezelhetőség, illetve a stabilitás abszolút a legjobb. Az SLS légrugózást használó rendszere kitűnő menetkényelmet és irányíthatóságot biztosít a terhelési feltételek széles skáláia mellett.

A légrugózás egy nagyszerű kényelmi funkciót is kínál, ami különösen azok számára lesz vonzó, akik vontatásra is használják a járművüket. Egy kézben tartható "kapcsoló" segítségével a hátsó futómű akár 60 mm-rel is lejjebb engedhető, hogy az autó szintbe kerüljön az utánfutó vonórúdjával, majd a vonórúd alá állva ismét visszaemelhető a normál magasságba. Ez a jellemző ismét jó példát szolgáltat a Land Rover elkötelezettségére, hogy a technika képességeit a lehető legátfogóbb módokon maximálisan kihasználja.

Lejtmeneti vezérlés - a Freelander újdonsága

Az új Discovery erőátviteli rendszerei között szerepel az elektronikus kipörgésgátló mind a négy keréken (ETC), - az először a Freelanderen bemutatkozott - lejtmenetvezérlő (HDC) és az elektronikus fékerőelosztó (EBD), amelyek mindegyike azt a célt szolgálja, hogy a jármű képességeit mind közúton, mind terepen automatikusan javítsa anélkül, hogy a vezetőnek bármit is tennie kellene.

A négy modellből álló választék ugyanarra az ötajtójú karosszériára épül, amihez két motor közül lehet választani. Az elektronikus befecskendező egységnek négykerékhajtású autóban először történő alkalmazásával az új Discoveryben debütál a teljesen új Td5 dízel erőforrás. Az 1950-es percenkénti fordulatszámon 101 kW (136 LE) maximális teljesítményt és 315 Nm maximális nyomatékot produkáló új dízel "erőmű" nagyszerű teljesítményt és kis fordulaton is nagy vonóerőt nyújt. A kategóriában verhetettlen fogyasztással párosuló 20.000 km-es szerviz intervallumok gondoskodnak a kis üzembentartási költségekről. Sőt mindez úgy vált elérhetővé, hogy egyetlen piacon sincs szükség katalizátorra. A benzines erőforrás a megbízható 4,0 literes V8-as motor továbbfejlesztett változata, amely most nagyobb teljesítménnyel és nyomatékkal, kisebb károsanyag-kibocsátással és sokkal kedvezőbb zaj, vibráció és rázkódás (NVI) értékekkel büszkélkedhet. Mindkét motorhoz kapható az új kettős üzemmódú, intelligens, elektronikus vezérlésű, négy fokozatú automatikus sebességváltó is.

Egyedi forma - fejlődés - csendes forradalom

A Discovery egyedi sziluettjét világszerte 125 piacon ismerik. Külső formáját az autó egyik legvonzóbb jellemzőjének tartják. Az új Discovery hosszabb és szélesebb, mint elődje, azonban - a vásárlók körében végzett felmérések határozott visszajelzésein alapulva -- megtartja sok eredeti formai elemét. így azonnal felismerhetően Land Rover marad.

Ismerős megjelenése ellenére, az új Discovery minden karosszériaeleme új, míg a szélesebb karosszéria és nyomtáv erőteljesebb kiállást ad az autónak. A gyártási minőség a Freelander által felállított szabványokat követi és sokat profitál az angliai West Midlands-ben található Solihull-i Land Rover gyár új létesítményeinek beruházásaiból.

Nagyobb kényelem mind a hét utazó számára

Az új Discovery belsejében új ülések találhatók, amelyek minden utasnak jobb tartást és nagyobb kényelmet nyújtanak. A vezető és az első utas kényelmesebben ülhet az új kialakítású ülőlapoknak és háttámláknak, illetve az állítható kartámasznak köszönhetően, míg a hátul utazók az első ülések fejtámlájába épített kapaszkodó kényelmét élvezhetik. Ötletes megoldás, hogy a középső hátsó ülés fejtámlája a középső kartámasz lehajtásakor lejjebb húzódik, így a vezető jobban lát hátra. A választék csúcsát képező ES modellen alapfelszerelés, míg a többi modellen extraként rendelhető az a fűtő és szellőztető rendszer, amely automatikus kettős hőmérséklet-szabályozást és LCD kijelzőt kínál mind a vezető, mind pedig az első utas számára. A kívánt hőmérséklet beállítása után a rendszer a kiválasztott koxnfortos hőmérsékletet automatikusan fenntartja.

Az előre való kilátást magasabb szélvédő javítja, míg a hatodik és hetedik utas ülőhelye teljesen újra lett tervezve. Az új ülések előrefelé néznek és lehajtható fejtámlával is el vannak látva. Az ülések könnyen és biztonságosan összecsukhatók, amivel hasznos csomagtér nyerhető. Az új Discovery minden ülésén 3 pontos biztonsági öv és külön kartámasz található.

Bár az autós szórakoztató rendszer már széria kiépítésben is kiváló minőségű, azonban extraként megrendelhető a 320 watt teljesítményű Harman/Kardon "koncert terem" is. A nem kevesebb, mint 12 hangszórót és műsorforrásként rádiót, magnót vagy CD lejátszót használó rendszer a zene legtökéletesebb élvezetéről gondoskodik. A harmadik üléssorhoz külön kapcsolókkal felszerelt fejhallgató rendszer kapható. Ez lehetővé teszi, hogy a harmadik sorban helyet foglaló utasok magnót hallgassanak, miközben a vezető és a többi utas - például - rádiót hallgatnak.

Védelmi rendszer - a díjnyertes Range Rover nyomában

Minden modellen alapfelszerelés a továbbfejlesztett, osztályelső védelmi rendszer - amely hasonló a Range Roveren és az új Freelanderen alkalmazotthoz. Az új funkciók között szerepel a "teljes zárás" (superlock) - amely kikapcsolja a belső ajtókilincseket és nyitó/zárógombokat, és a belső térvédelemmel ellátott riasztó, amely a betört ablakon át az utastérbe való behatolást érzékeli. A zárás, teljes zárás funkciókat és a riasztót egy rádiófrekvenciás adó vezérli, amely a jármű kulcsába van beépítve.

A motor - akár benzines, akár dízel - indításgátlójának aktiválása és kikapcsolása felhasználóbarát, passzív módon történik, a kulcsban található transzponder lekérdezése útján.

"Az új Discovery egy sikeres növekedési periódusban lévő vállalat terméke, és legalább annyira izgalmas, mint elődje, a Freelander."

Tom Purves, a Rover Csoport értékesítési és marketing igazgatója