A tágas Nubira kombival teljessé válik a "kompakt trió"

Premier a Genfi Autószalonon, a forgalmazás késő nyáron kezdődik

- 1.410 literes csomagtartó és az átlagnál tágasabb belső tér 
- A vonzó formaterv a Nubira limuzin és a Lacetti stílusjegyeit elegyíti
 

Az új Nubira kombi bemutatásával teljessé válik a GM Daewoo modern, alsó középkategóriás modelljeinek családja. A jelenleg a Nubira szedánból és a Lacetti ferdehátúból álló sorozat legújabb tagja a Genfi Autókiállításon (2004. március 4 - 14.) debütál, majd nyár végétől lesz kapható az európai márkakereskedésekben. Az újonc elsősorban átlagosnál tágasabb beltere révén tűnik ki kategóriája mezőnyéből. A vezető és a jobb első utas bőséges fejtere (1.000 mm), valamint a pazar hátsó lábtér (932 mm) egyaránt a szegmens legjobbjai közé sorolják a Nubira kombit.

A praktikus kombi (hosszúság/ szélesség/ magasság: 4.562 / 1.725 / 1.459 mm) nagy méretű hátsó ajtaja egy 400 - 1.410 literes (VDA szabvány szerint, előzetes adat) csomagtartót rejt. A 60:40 arányban osztva ledönthető háttámlákon túl az új Nubira olyan hasznos részletekkel szolgál, mint a szériafelszerelésként kínált, alumínium hatású tetősín, a csomagtérben kialakított 12V csatlakozó aljzat, valamint nem kevesebb mint 25 zseb, rekesz és egyéb tároló alkalmatosság a beltérben. 

A Nubira kombi üde formaterve a Pininfarina által megálmodott szedánén alapul, ám attól független karosszériatípusként fejlesztették ki a GM Daewoo új bupyongi (Dél-Korea) dizájn-központjának szakemberei. A krómozott hűtőmaszk és a méretes, minta nélküli fényszóróbúrák együtt különösen vonzó arcot kölcsönöznek a Nubirának, míg a tetszetős hátsó lámpatestek függőleges elhelyezése kifejezetten széles rakodónyílás kialakítását tette lehetővé. Ami a belső tér formatervét illeti, a Nubira kombi a sportos Lacettiből merített ihletett: azonos elem például a négy kör alakú, alumínium hatású gyűrűvel szegélyezett szellőzőnyílás. 

A Nubira kombi két modern, négyhengerű, hengerenként négyszelepű benzinmotorral lesz rendelhető. Az 1,6 literes hajtómű legnagyobb teljesítménye 80 kW/109 LE, amely 179 km/óra végsebesség elérését teszi lehetővé az elsőkerékhajtású modell számára. A hajtóanyag-fogyasztás visszafogott: 8,2 liter / 100 km (MVEG vegyes üzem szerint, előzetes adat). Az 1,8 literes motor teljesítménye magától értetődő módon még nagyobb. Ezzel a 90 kW/122 LE teljesítményű erőforrással a Nubira kombi végsebessége eléri a 183 km/órát. A nagyobb motor kívánság szerint egy modern, négyfokozatú ZF automatikus sebességváltóművel is rendelhető.

Bőkezű szériafelszereltségével és kedvező árával az új Nubira ismét jól példázza a GM Daewoo sikeres stratégiáját, azaz hogy a vásárlók sokat kapnak a pénzükért. Említésre méltó továbbá az elöl és hátul alkalmazott, kifejezetten az európai vezetési körülményekhez hangolt, független kerékfelfüggesztés, valamint a magas szintű aktív és passzív biztonság. 

"Az elmúlt 12 hónap során három új modellt mutattunk be a kompakt kategóriában, Európa legfontosabb gépjármű-szegmensében - mondta Erhard L. (Hardy) Spranger, a GM Daewoo Europe igazgatója. Habár a Nubira, a Lacetti és a Nubira kombi egyazon műszaki alapra épül, ez a három modell merőben eltérő alsó-középkategóriás vásárlótípusok igényeit elégíti ki. A növekedési potenciál pedig kiemelkedően ígéretes. Mindent összevetve a komplett modellcsalád első teljes gyártási évében, 2005-ben mintegy 50.000 Nubira és Lacetti értékesítését tervezzük Európában."