Daewoo a 2003. évi Frankfurti Autószalonon

A teljesen új Lacetti mellett látható lesz a UniVerse egyterű tanulmányautó és az új Tacuma is GM Daewoo a 2003-as Frankfurti Autószalonon (IAA)

- Sportos: az új, ferdehátú Lacetti a kompakt szegmensben áll rajthoz
- Friss: a Tacuma/Rezzo új külső és belső dizájnnal
- Sokoldalú: UniVerse egyterű-tanulmány common rail dízelmotorral
 

A GM Daewoo folytatja modelloffenzíváját: a népszerű kompaktautók mezőnyében a sportos, teljesen új fejlesztésű Lacettit állítja rajthoz. Az új ötajtójú ferdehátú világpremierje szeptember 13. és 21. között, a Frankfurti Autókiállításon (IAA) lesz. Az új modellé lesz a főszerep a GM Daewoo standján, amely a 8-as csarnokban áll majd, közel a General Motors többi márkájához, az Opelhez és a Saabhoz. A Lacetti dinamikus formaterve a Giorgetto Giugiaro vezette ItalDesign stúdió munkája. 

A megnyerő külső mellett az újonc az átlagosnál nagyobb beltérrel is dicsekedhet, valamint nagyon átfogó a felszereltséggel és remek az ár-érték aránnyal. Az új modell háromféle négyhengerű motor egyikével lesz rendelhető: az 1,4, 1,6 és 1,8 literes erőforrások teljesítménye 92, 109 és 122 lóerő. A Lacetti 2004 februárjában kerül az európai kereskedők szalonjaiba. 

Szintén Frankfurtban lesz a premierje a GM Daewoo különlegesen praktikus egyterűjének, a megújult Tacumának. Az új hűtőmaszkot a belső tér teljesen új, modern kárpitozása, valamint a gazdagabb, a korábbinál átfogóbb felszereltségi szint egészíti ki. A GM Daewoo gyarapodó palettájának többi modellje, a Matiz, a Kalos, a Nubira és az Evanda is látható lesz Frankfurtban.

A GM Daewoo stand másik látványossága az UniVerse tanulmányautó, amely európai premierjét ünnepli Frankfurtban. A 4,67 méter hosszú egyterű (varia) bámulatosan jól variálható. A hátsó rész irodává vagy lakóautós alvórésszé alakítható, s természetesen csomagtartóként is beválik. Az új, common rail dízelmotorral szerelt egyterű számos high-tech megoldást is fölvonultat, például a legfrissebb infotainment (fedélzeti szórakoztató és információs) technológiát.

***

Lacetti: a sportos ferdehátú a kompaktok mezőnyében áll rajthoz
A Daewoo Lacetti orr-részét a mandula alakú, átlátszó burájú fényszórók, valamint a magabiztosságot sugárzó új hűtőmaszk uralja, amelyben a márka logója vízszintes krómcsíkba integrálódik. A hosszú tengelytáv és a rövid túlnyúlások, továbbá a hangsúlyos kerékívek és az emelkedő övvonal sportos profilt kölcsönöznek a Lacettinek. A Lacetti erőteljes ívelésű oldala a szintén sportos hangulatú, szemre is tetszetős lámpatestekkel díszített farban végződik. A ablak vonala alatt hátul is karakteres vonal fut végig. A kompakt ferdehátú vonalait a neves Giorgetto Giugiaro által alapított ItalDesign stúdió alkotta meg. 

A Lacetti számokban:

Hosszúság x szélesség x magasság (mm) 4,295 x 1,725 x 1,445
Tengelytáv (mm) 2,600
Nyomtáv elől/hátul (mm) 1,480/1,480
Csomagtartó térfogata (liter) 275 - 1,045
Saját tömeg (kg) körülbelül 1,200
Hajtóanyagtartály térfogata (liter) 60
 

Miközben az újdonságnak kompakt külső méretei vannak, az intelligens tervezésnek köszönhetően a beltér nagyon tágas lett. A Lacettiben hátul 932 milliméter az utasok lábtere, s ezzel ez a modell kategóriájának élvonalában van. A hátsó ülés aszimmetrikusan osztva dönthető, így megnövelhető a raktér befogadóképessége.

A háromtagú motorpaletta benzinmotorokból áll: az 1,4, az 1,6 és az 1,8 literes erőforrások teljesítménye 92-től 122 lóerőig terjed, nyomatékuk pedig 127 és 165 Nm között van. Mindhárom motor négyszelepes technikát alkalmaz, két felülfekvő vezérműtengellyel és fogazott szíjjal. A két nagyobb motorhoz rendelhető lesz modern, négyfokozatú automatikus váltómű a szériában szerelt ötfokozatú, manuális váltómű helyett. 

A Lacetti műszaki adatai számokban:

1.4 1.6 1.8 
Lökettérfogat (cm3) 1,399 1,598 1,799
Legnagyobb teljesítmény (kW(LE)/rpm) 68(92)/6,000 80(109)/5,800 90(122)/5,800
Nyomaték (Nm/rpm) 127/3,600 150/4,000 165/4,000
Gyorsulás 0-100 km/óra (s) 11.6 10.7 (11.5) 9.5 (10.7)
Legnagyobb sebesség (km/óra) 172 187 (175) 194 (184)
Átlagfogyasztás (l/100 km) 7.2 7.1 (8.1) 7.5 (9.1)

Előzetes adatok (2003 augusztus), a zárójelben szereplő adatok az automatikus váltóművel szerelt változatokra vonatkoznak

Az új Lacetti nagy torziós szilárdságú vázszerkezettel rendelkezik, amelyet több mint kétmillió tesztkilométeren át tettek próbára. Az eredmény: magas szintű aktív és passzív biztonság, valamint nagyszerű úttartás. Az újoncnak kifinomult független kerékfelfüggesztése van, elől-hátul McPherson rugóstagokat találunk. A kerekek megvezetését elöl A-alakú lengőkarra, hátul pedig két további keresztlengőkarra és egy csatolt lengőkarra bízták. 

A Bosch által szállított ABS és a szintén szériában szerelt négy tárcsafék gondoskodik a jó lassítási képességről. Szintén szériaszerelvény az első és oldalsó légzsákok elöl, valamint az öt darab hárompontos biztonsági öv, s ezek közül az elsőket övfeszítővel is ellátták. 

Tacuma: a praktikus családi egyterű új arca

A Daewoo Tacuma új stíluselemekkel vág neki a 2004-es modellévnek. Az áttervezett frontrész a 4,35 méter hosszú kompakt egyterű eleganciáját és dinamizmusát emeli ki. A hűtőmaszkban végigfutó széles krómozott sáv a korábbinál harmonikusabban illeszkedik az olasz formatervező stúdió, a Pininfarina által megrajzolt lendületes vonalakhoz. A mandula alakú fényszórók azonnal elárulják, hogy a Tacuma a GM Daewoo járműcsalád tagja. Az új 15 collos könnyűfém kerekek (opció) teszik teljessé a Tacuma stílusos, új dizájnját. 

Az ötülésű belső tere is új hangsúlyokat kapott a modellfrissítés során. A két új kárpitozás, valamint az SX és CDX felszereltségi szintekhez opcióként rendelhető bőrkárpitozás otthonosabbá teszi a Tacuma utasterét. A csúcsmodellben fahatású betét ékesíti a műszerfalat, s ezt a változatot riasztóval kiegészített távirányítós központi zárral is fölszerelik. Kérésre az SX felszereltségi szinttől már rendelhető az automatikus klímaberendezés, amely mindig kellemes hőmérsékletet tart a belső térben.

UniVerse: sokoldalú egyterű-tanulmány common rail dízelmotorral

A UniVerse, a GM Daewoo legújabb tanulmányautója bepillantást enged a gyár terveibe az egyterűeket és a motortechnológiát illetően. Az autó neve mindent elárul: különlegesen jó átalakíthatóságának köszönhetően az egyterű tanulmányautó - amelyet Európában első ízben láthatunk - valóban univerzális jármű, hiszen üzleti és szabadidős célokra egyaránt használható. Amellett, hogy kilenc utast is szállíthat, a UniVerse könnyedén alakítható át akár alvó-vagy táborhellyé, akár mozgó irodává vagy nagy rakterű teherhordóvá. A két tolóajtón keresztül könnyű a ki- és beszállás az egyterűbe (hosszúság/szélesség/magasság: 4,673/1,997/1,721 mm) 

A tér minél jobb kihasználását a nagy tengelytáv (2,870 mm) mellett a modern, dobozos formaterv is elősegítette, amelyre a függőleges hátsó rész és a majdnem vízszintes tetővonal a jellemző. A tervezők új fejezetet nyitottak a belső tér tervezésekor: a műszerfalat hatalmas képernyők uralják. A UniVerse fedélzetén lévő legújabb infotainment technológia telematikus szolgáltatásokat nyújt, illetve lehetővé teszi, hogy a kilenc utas csúcsminőségű szórakoztatóprogramokat élvezzen. 

A Daewoo UniVerse hajtásáról kifinomult közöz nyomásterű dízelmotor gondoskodik. A háromliteres, V6-os egység hengerenként négyszelepű, és 140 kW/191 LE teljesítményt nyújt 3,000-es percenkénti fordulaton. A legnagyobb nyomaték is lenyűgöző érték (408 newtonméter) pedig már 2,000-es fordulatnál rendelkezésre áll.