Evanda: olaszos eleganciájú, tágas új szedán

• A középkategóriájú modellcsalád 2002 őszétől váltja fel Európában a Leganzát
• Sima járású, kétliteres, 131 lóerős motor, automatikus erőátvitellel is
• Gazdag apafelszerelés ad kiváló ellenértéket a vételárért

Az új Daewoo Evanda a dinamizmus és az elegancia ötvözete. A négyajtójú, lejtőshátú kocsi a Párizsi Autószalonon mutatkozott be, és 2002. november végétől kapható lesz Magyarországon is.. E típus újabb bizonyíték arra, hogy a Daewoo következetesen megújítja európai modellválasztékát. Az új, középkategóriájú szedán nem csupán tágas méreteivel (hossz/szélesség/magasság: 4770/1815/1440 milliméter) és menetkényelmével hódít, hanem alapfelszereléseinek hosszú listájával is. 

Az Evanda elegáns vonalait az Italdesign rajzolta, Giorgetto Giugiaro vezetése alatt. Jellegzetes részlet az öblös kerékív, a határozott vállvonal és a fekete ablakkeret. Elölről az átlátszó üvegű, kerek ikerfényszórók, és a tekintetet a szembeötlő króm hűtőmaszkra vezető  géptető-domborulatok teszik karakteressé az autót.

Nagyvonalúan méretezett utastér, számos tálcával és rekesszel

Típuselődjéhez, a Leganzához képest tíz centiméterrel hosszabb és három centivel nagyobb tengelytávú lett az Evanda. E 4,77, illetve 2,70 méteres adat döntően meghatározza az utastér tágasságát. Különösen bőséges a hátsó lábtér. Előnyére vált a méretnövekedés a csomagtartónak is, amelynek térfogata most 420 liter (VDA módszerrel mérve). Nagyobb tárgyak elhelyezéséhez le lehet dönteni az aszimmetrikusan osztott hátsó üléstámlát. 

Számos rakodótálca és -rekesz segít rendet tartani az igényes kialakítású, fekete-szürke utastérben. A műszerfalon kártyatartót helyeztek el, ezenkívül aprópénz-tálca, kétszintes középkonzol, napszemüveg-tartó, az első ülések hátoldalán zseb, és kihajtható hátsó kartámasz szolgálja a kényelmet. Elöl-hátul két-két italtartót találunk.

Mind az öt üléshez fejtámla és hárompontos biztonsági öv tartozik. Front- és oldallégzsák, övfeszítő és erőhatároló fokozza a passzív biztonságot. 

Négyhengerű benzinmotor, 96 kW/131 LE teljesítménnyel

A fronthajtású Evandát sima járású, kétliteres, négyhengerű benzinmotor 96 kW/131 LE (5400/perc) teljesítménye mozgatja. A 181Nm nyomatékmaximum 4200-nál jelentkezik. A blokk és a hengerfej alumíniumöntvény, 16 szeleppel és két felülfekvő vezértengellyel.

Különösen ügyeltek a tervezők arra, hogy a hajtómű hidrobakjai elnyeljék a kis frekvenciájú vibrációkat. Az átlag feletti rezgéscsillapítás hatását számos hangszigetelő megoldás és csendes szívó-, illetve kipufogórendszer fokozza. Az utóbbi kettő térfogatát jelentősen fokozták a típuselődhöz képest.

Az alapfelszerelésbe tartozó ötfokozatú manuális sebességváltóval az Evanda eléri a mágikus 200 km/órás sebességet, és 10,7 másodperc alatt gyorsul százra. Ólmozatlan normálbenzinből 9.1 litert fogyaszt az MVEG szabvány szerint, úgyhogy a kis kompressziójú motor kimondottan étvágytalannak számít. Az autó megrendelhető a német ZF-nél készülő négyfokozatú automatával  is. Ez a korszerű, elektronikus felügyeletű berendezés alkalmazkodik a vezető stílusához és az út domborzati viszonyaihoz. 

Modern futómű, kimagasló komfort, nagy biztonsági tartalék

Szupermodern az Evanda komfortos, biztonságos futóműve is. Elöl MacPherson rugóstagokat, hátul többlengőkarú felfüggesztést találunk. A karosszériát gumiblokkok szigetelik el a rezgésektől. 

Alapfelszerelés a négy tárcsafék (az elsők hűtöttek) és a korszerű, négycsatornás blokkolásgátló is. A szervokormányt sebességfüggő rásegítéssel lehet megrendelni, SSPS (Speed Sensitive Power Steering) néven.

Gazdag alapfelszerelés: légkondicionáló és sok egyéb

Sok minden, amit egyébként csak a felső középkategóriában találunk meg, alapfelszerelés az Evandában, egyebek között az állítható magasságú vezetőülést vezető és utasoldali légzsákot, oldallégzsákot, első-hátsó elektromos ablakemelőt, központi zárat, hőszűrő üvegezést és légkondicionálót , 15 collos könnyűfém keréktárcsát..