OSMOSE - nem csak koncepcióautó
  + +  Kattintson a képre! + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + +
A Citroén a 2000-es Párizsi Autószalonon az OSMOSE bemutatásával bizonyítja, hogy a jövõben nemcsak megújulásra, hanem új dimenziók megalkotására is képes.

Nem csupán egy koncepcióautó bemutatásáról van szó - az autó bemutatása rávilágított olyan fontos, és eddig részben megválaszolatlan kérdésekre is, hogy hogyan lehet a 21. század jármûveinek mûködését még egyszerûbbé tenni, és hogyan lehet javítani a gyalogosok és az autósok "viszonyán".

A tervezés során ezeket az elveket szem elõtt tartva, figyelembe véve a vásárlók legszélesebb rétegeinek igényét - egyaránt figyelve az autósra és gyalogosra - a Citroén az OSMOSE-zal olyan autót alkotott, mely mérföldköve a két tábor kapcsolatának.

Az OSMOSE lehetõvé teszi a gyalogosok és az autóvezetõk számára egyaránt - az érdekeket összeegyeztetve -, hogy nyugodtan, békében élhessenek egymás mellett a mindennapokban - mely mindeddig nem létezett. Segít megosztania mobilitás pillanatait olyanok között, akiknek látszólag semmi közük egymáshoz, csupán annyi, hogy egy irányba haladnak, gyalogosan és jármûvön egyaránt.

Osmose, a városi közlekedés új megközelítése...

A OSMOSE három személyt képes a csomagjaikkal együtt szállítani az utastér elsõ részében, hátsó része pedig alkalmassá tehetõ két plusz utas befogadására. Egyedülálló megoldás, hogy a vezetõ menet közben is képes jelezni a kívülállóknak az általa választott irányt, errõl az autó jobb oldalán, hosszanti irányban elhelyezett tábla tájékoztatja az érintetteket. Egy WAP funkciós telefon segítségével az OSMOSE vezetõje fontos információkat kaphat a gyalogosoktól, például a helyes irány megválasztásában. Ez úgy érhetõ el, hogy az autó képes arra, hogy lokalizálja a hívást, és megerõsítõ üzenetet küldjön, melyben megadja a rendszámát.

Az OSMOSE-t olyan rendszerrel szerelték fel, mely a külsõ környezetbõl visszaáramló információkat a kormánykerék közepében elhelyezett képernyõn képes a vezetõvel közölni. A monitoron a forgalomról és saját utasairól is fontos információkat olvashat a jármû vezetõje.

Beszállás elõtt az utas mûködésbe hoz egy, a hátsó üléseknél elhelyezett érzékelõt, mellyel jelzi a vezetõnek érkezését a fedélzetre. Ezzel egyidejûleg a hátsó ablak a kivárt pozícióba emelkedik, és a két hátsó ülés beáll menetiránynak háttal.

Az utazás ideje alatt az OSMOSE vezetõje és utasai egy belsõ kommunikációs rendszeren (audio és video) "cserélhetnek eszmét". Kiszállás elõtt egy "virtuális kéz" aktiválásával jelezhetik, hogy szeretnék az ajtót nyitni, errõl a vezetõ úgy tájékozódik, hogy a kormány középsõ képernyõjén megjelenik egy kéz jele.

Az OSMOSE-t hibrid hajtással szerelték fel, ezzel a lehetõ legjobban ügyeltek a környezet védelmére, elektromos használatának köszönhetõen (7,EV üzemmód -- Zero Emission Vehicle). A ZEV üzemmód a városban való közlekedést leszi gazdaságosabbá, és sokkal tisztábbá.

Az OSMOSE kíméli a környezetet, valamint gondoskodik a levegõ minõségének javításáról is. Egy napenergiával mûködõ szûrõ megszûri a levegõt, mielõtt azt a külsõ környezetbe engedné. Az OSMOSE tehát igazi "mobil tüdõ".

...a vezetõ és az utasok jó közérzete érdekében

Az OSMOSE harmonikus és nagyon kellemes autó. A jármû kompakt és könnyen kezelhetõ a maga 1,70 centiméteres magasságával, amely miatt a belsõ tér rendkívül kényelmessé, otthonossá válik. Az autónak két oldalsó tolóajtaja van és hátsó tolóablaka, mely megkönnyíti az utasok hátsó részre történõ beszállását.

A belsõ design csak megerõsíti a szemlélõt abban, ami már elsõ pillantásra is világossá válik: a természet szeretete és tisztelete. A belsõ színek a fûzöld árnyalattól a meleg barnáig terjednek, az átlátszó tetõ a falevelek árnyékát vetíti a jármû padlójára. A tetõre festett levélformák egyúttal napkollektorok is, melyek az energiát szolgáltatják a levegõszûrõhöz.

A legújabb technológia, és az elektromos vezérlõk (irányítás, fék, gáz ...) kényelmessé teszik a vezetést. Az. irányítórendszer elöl, középen található.

A kormánykerék középsõ része a legfõbb információs zóna, ahol akkor is láthatóak a visszajelzések, ha a volánt elfordítja a vezetõ. A vezetõülés minden irányban állítható, könnyen beállítható a pedálokhoz, és a kormányhoz. A tökéletes komfort érdekében az ülés maga idomul a benne ülõhöz, felveszi annak testalkatát.

Egy radarrendszernek köszönhetõen, az OSMOSE képes érzékelni az eléje került gyalogost és megelõzni a vele való ütközést. Ha mégis bekövetkezne a baleset, akkor a külsõ légzsákok - melyek elöl és hátul is fel vannak szerelve - megvédik a nagyobb balesettõl a gyalogost.

Az OSMOSG olyan autó, mely tökéletesen a városi életmódra tervezett, ugyanakkor új korszakot nyit az ember és az autó kapcsolatában.