Hibrid és hidrogén
 
A BMW-nél kifejlesztett Intelligens Generátorvezérléssel (Intelligent Alternator Control - IAC) kombinált Fékenergia-visszanyerés az elektromos berendezés táplálására hasznosítja a tolóüzemben (motorfék) és fékezés közben felemésztett mozgási energia egy részét. Amikor viszont a motor hajtja az autót, kevesebb teljesítményt kell levenni róla áramfejlesztésre, így dinamikusabban viselkedik az autó. Mivel a jelen esetben indirekt az elektromos rásegítés, "mikro-hibridhatásról" beszélnek a mérnökök. Még hatékonyabbá teszi a primer- és az elektromos-energia összjátékát a következő fokozat, az enyhe-hibrid koncepció, amely közvetlen, kiegészítő áramtermelést irányoz elő, a belsőégésű motor egyidejű működtetésével. Az ezáltal keletkező aktív rásegítés révén a villanymotor fokozza a belsőégésű motorral elérhető dinamikát. Teljes-hibridről akkor beszélnek, ha bizonyos helyzetekben tisztán elektromosan is haladhat a jármű.

A BMW intelligens generátor-szabályozása a sorozatgyártás küszöbén áll. Teljes-hibrid koncepcióautót a 2005-ös Frankfurti Szalonon (IAA) mutatott be a BMW a Concept X3 formájában. Az aktív erőátvitellel és nagyteljesítményű kondenzátorokkal ellátott kísérleti gépkocsi jelentősen különbözik minden eddig látott elképzeléstől. Gyorsítása nagyon élénk, mivel a kétféle motor egyesített nyomatéka eléri a 600 newtonmétert. A BMW X3 típuson alapuló autó 6,7 másodperc alatt gyorsítja magát 100-ra, és 235 km/órás csúcssebességet ér el. 



Az itt alkalmazott motorban természetesen precíziós benzinbefecskendezés (High Precision Injection) van.
2
..

A jövő a hidrogénhajtásé! A hosszú távú energetikai stratégiát a BMW CleanEnergy (Tiszta Energia) koncepció vázolja fel. A BMW H2R kísérleti jármű mellett gyakorlati kipróbálás alatt állnak hidrogénüzemű BMW demonstrációs autók is. A hidrogénnel működtetett dugattyús motor könnyebb, nagyobb teljesítményű és olcsóbb a szintén szóba jöhető tüzelőanyagcellánál, gyártása pedig beilleszthető az eddigi technológiába. Nem lehet nem észrevenni a hidrogénhajtás teljesítőképességét és attraktivitását. A 12 hengerű, 210 kW/285 LE teljesítményű motorral felszerelt BMW H2R kísérleti autó számos rekordot állított fel a hidrogénhajtású járművek kategóriájában. Előkészületben áll egy sorozatgyártású modell bevezetése is, ennek megjelenése a következő két év folyamán várható.