Detroitban debütál a BMW 645Ci Cabrio

A Frankfurtban a közelmúltban bemutatott és hazánkban januártól kapható BMW luxuskupé, a 645Ci nyitott változatának világpremierjét a Detroiti Autókiállításon rendezik. A BMW mérnökei, ahelyett, hogy a már megtervezett Coupé tetejét vágták volna le, a BMW tervezői a Cabriot párhuzamosan fejlesztették. Ez azt eredményezte, hogy megmaradt a közel 50:50 arányú tömegeloszlás. Emellett könnyű tetőszerkezet szintén hozzájárul a kimagasló vezetési élményhez.

A tető rendelhető szürke vagy fekete színben, a vászon tető felnyitható és zárható a műszerfalon található gomb megnyomásával, vagy a kulcson lévő gombbal is. A folyamat 20 másodpercig tart és akár 33 km/h sebességnél is véghezvihető. A tetőt leengedve a vezető értékelni fogja a V8-as motor bizsergető hangját. Ellenben amikor le van zárva a tető, kívülről csak minimális zaj szivárog be köszönhetően a poliuretán habnak, amit a tető gumis külső és a belső rétege közé bélelnek be. A mérnökök az autó aerodinamikai tulajdonságainak alapos fejlesztésével minimálisra csökkentették, a sok kabrióban oly zavaró, szélzajt. Még a 160 km/h  sebességet meghaladva is csak minimális turbulenciát érzékelhetnek az elől ülők.    

Csukott tetővel a csomagtér 350 literes, leengedve 300 literes, ami nagyon szép szám ebben a kategóriában.

A 6-os Coupét és Cabriot ugyanaz a 4,4 literes V8-as benzines erőforrás hajtja. A V8-as motor teljesítménye 333 lóerő, amit 6100-as percenkénti motorfordulaton ad le, maximális forgatónyomatéka pedig 450 Nm, 3700-as fordulaton. Ezzel a motorral a Cabrio 6,1 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-s tempóra. A Coupéhoz hasonlóan háromféle sebességváltó rendelhető: kézi, automata és szekvenciális (SMG). A Driving Dinamics Control (DDC) rendszer szériafelszereltség mindhárom váltótípushoz és a középkonzolon található gombbal be és kikapcsolható. A DDC sportosabb vezetési élményt kínál a fokozott gázadási reakcióval a jobb gyorsulás eléréséért, és direktebb kormányzást biztosít. Az automata és a SMG váltó bekapcsolt DDC esetén magasabb fordulatszám tartományban vált fel.

A BMW 6-os Cabrio a biztonság terén is új mércét állít fel a nyitott autók közt. A hibrid-karosszéria lehetővé teszi, hogy viszonylag alacsony tömeg (1845 kg) nagyfokú merevséget érjenek el a mérnökök. A DSC és DTC menetstabilizáló rendszerek még a legextrémebb helyztetkben is megakadályozzák az autó kitörését, a Dynamic Drive pedig a karosszéria bedőlését előzi meg a kanyarokban. A 6-os Cabrio tulajdonságai szerint specifikált aktív kormány pedig kis- és nagy sebességnél is a lehető legprecízebb irányváltást szolgálja. 

A 6-os Cabriohoz is rendelhető lesz az 5-ösben debütált Head-up Display, ami a szélvédőre vetíti a kívánt információkat, illetve Európában ezen a modellen debütál a fékerőt kijelző féklámpa, amit az EU a közelmúltban fogadott el (és hamarosan megjelenik a 3-as és 5-ös sorozatban is Európában).