Dinamizmus, dizájn és exkluzív kialakítás
Az új Audi A3

Az Audi A3 második nemzedékének bemutatójával rajthoz áll a kompakt járműosztály prémium sportautója. A vezetésnek a sportos vonalvezetésű karosszériában megcsillanó élvezetéről az erős, akár 184 kW-os (250 lóerős) négy- és hathengerű motorok, a quattro összkerékhajtás és az új, önműködően kapcsoló DSG sportváltó, valamint a rendkívül dinamikus futómű közösen gondoskodik. A felszereltség és a felhasznált anyagok exkluzív jellege is az Audi-modellek jellegzetesen magas színvonalát ülteti át a kompakt járműosztályba.

Az új Audi A3-as mindazon adottságokkal rendelkezik, amelyek az elődmodell sikerének folytatásához szükségeltetnek. A második nemzedéket az egyértelműen sportos kialakítása, a kiemelkedő színvonalra fejlődött technológiája, valamint dinamikus formatervezése helyezi a versenytársak elé: arra az őt megillető helyre, amelyet az A3-as 1996-tól gyártott első nemzedéke már közvetlenül a bevezetésekor kivívott magának.

Emóció és precizítás: ez a két fő jellemzője az új Audi A3 belső és külső kialakításának. A jármű karosszériája atletikusabb és határozottabb formát ölt a négykarikás márkától megszokott exkluzivitással és kiváló minőséggel párosítva.

A 6,5 centiméterrel megnövelt tengelytávval, a 3 centiméterrel nagyobb szélességével és egyben 1 centiméterrel csökkentett magasságával az új Audi A3-as arányai már közel állnak egy klasszikus kupé megjelenéséhez. Ezt a benyomást csak fokozza az érzékelhetően erősebben megdöntött C-oszlop és a laposabb ablaksávok, valamint a karosszéria csekély túllógása az első és hátsó kerekeknél. A tetemesen megnövelt utastér és az ezáltal minden tekintetben kellemesebb térérzet előnyeit az első és hátsó utasok egyaránt élvezhetik.

A motorok elsőkerék-hajtással, bizonyos modelleknél pedig a quattro állandó összekerékhajtás segítségével adják le a hajtóerőt az útfelületre.

.....- 3,2 literes V6-s, 184 kW (250 LE), 320 Nm (2003. őszétől)
.....- 2,0 literes FSI, 110 kW (150 LE), 200 Nm
.....- 1,6 literes benzinmotor, 75 kW (102 LE), 148 Nm
.....- 2,0 literes TDI, 103 kW (140 LE), 320 Nm
.....- 1,9 literes TDI, 77 kW (105 LE), 250 Nm

A motortípustól függően öt- vagy hatfokozatú kéziváltó, valamint tiptronic választható. A hatfokozatú önműködő sebességváltó egyedülálló választási lehetőség a kompakt járműosztályban.

A legerősebb benzin- és TDI motorokhoz rövidesen rendelhető lesz az új, automatizált kapcsolású sebességváltó, a DSG.

Az új Audi A3-as futóművét a sportosan precíz irányíthatóság és az ezzel egyidejűleg kialakított nagyfokú stabilitás követelményeinek megfelelően alakították ki, ami mind az elsőkerék-, mind pedig a quattro összkerékhajtásnál kifejezetten élvezetessé teszi a kanyargós utakat is. A felfüggesztés harmadik kiemelkedő jellemzője a magasabb járműosztályokkal szembeni követelményeket is kielégítő utazási kényelem.

Az A3-as vezetési teljesítményét tovább növelik a látványelemként is kitűnő, 16" vagy 17"-os keréktárcsák (az utóbbiak az Ambition modellek alapfelszereltségében is megtalálhatók). A motorok teljesítményéhez méltó természetesen a megnövelt tárcsákkal ellátott fékrendszer is.

Az új Audi A3-asnál újdonságként jelenik meg a sebességfüggő rásegítésű servotronic elektromechanikus kormányszerkezet. Ez a megoldás az optimális kormányvisszajelzést párosítja az útfelület egyenetlenségeivel szemben tanúsított érzéketlenséggel és az kis energiafogyasztással.

Összefoglalva:

Karosszéria

.....- háromajtós karosszéria új, hangsúlyosan sportos formatervezéssel és előnyös helykínálattal
.....- méretek: hossza 4.203 mm, szélessége 1765 mm, magassága 1421 mm, nyomtáv 2578 mm, csomagtér: 350 liter

Motorok:

.....- 3,2 literes V6-os, 184 kW (250 LE), 320 Nm. 0-100 km/h: 
kb. 6,6 mp; csúcssebesség kb. 245 km/óra (2003. közepétől)
.....- 2,0 literes FSI, 110 kW (150 LE), 200 Nm.
0-100 km/óra: 9,1 mp; csúcssebesség 211 km/óra
.....- 1,6 literes benzinmotor, 75 kW (102 LE), 148 Nm. 0 100 km/óra 11,9 mp; csúcssebesség 185 km/óra
.....- 2,0 literes TDI, 103 kW (140 LE), 320 Nm. 0-100 km/óra: 
9,5 mp; csúcssebesség 207 km/óra; új, négyszelepes hengerfejjel
.....- 1,9 literes TDI, megnövelt teljesítménnyel: 77 kW (105 LE), 250 Nm. 0-100 km/óra: 11,4 s, csúcssebesség 187 km/óra 

Futómű

.....- öt- ill. hatfokozatú kézikapcsolású sebességváltó vagy hatfokozatú tiptronic
.....- a 3.2 quattro és a 2.0 TDI modellekhez rendelhető: DSG automatizált kapcsolású sebességváltó kettős tengelykapcsolóval (2003. közepétől)
.....- elsőkerékhajtás; a quattro állandó összkerékhajtás alapfelszereltség a 3.2-es kivitelnél; a 2.0 TDI motorral is rendelhető
.....- futómű: továbbfejlesztett McPherson első kerékfelfüggesztés háromszög-lengőkarokkal és sportosan precízen vezethető új, négylengőkaros hátsó felfüggesztés 
.....- új, servotronic elektromechanikus kormánymű sebességfüggő rásegítéssel
.....- 16 vagy 17 colos keréktárcsák 

Felszereltség

.....- három felszereltség: Attraction, Ambition, Ambiente
.....- gyári alapfelszereltség: többek között a hátulra beszállást megkönnyítő Easy Entry funkció az első ülésekhez, elektromos ablakemelők elöl, rádióval távirányított központi zár
.
.
.
.
.