Audi TT 3.2 quattro V6 motorral és DSG váltóval

Az Audi TT Coupé és Roadster csúcsmodelljei hathengerű erőforrással és DSG sportváltóval is elérhetők 2003 nyarától.

A nyomatékosabb 250 lóerős (184 kW) motor és az önműködően kapcsoló DSG sportváltó kombinációja egyedien dinamikus vezetést eredményez az összkerék hajtású Audi TT-ben. Az egyedülálló DSG váltóban ötvöződik a hagyományos hatfokozatú váltó és a modern automatikus váltó előnye. Ez a versenysportból eredő erőátviteli rendszer a kettős kivitelű elektrohidraulikus tengelykapcsolónak köszönhetően villámgyors sebességváltást tesz lehetővé anélkül, hogy egy pillanatra is megszakadna az erőátvitel a hajtásláncban, így a vezető élvezheti az autó agilitását és nem utolsósorban gazdaságosságát is.

Az új fejlesztésű sebességváltóban két kifinomult elektrohidraulikus szabályozású lamellás tengelykapcsoló alkalmazásának köszönhetően egyszerre két menetfokozatot is be lehet kapcsolni. A soron következő sebességváltás felé közeledve az automatika a második tengelykapcsoló nyitott állásában előre kapcsolja a következő menetfokozatot. Az ezt követő sebességváltáskor nyit az aktív menetfokozat tengelykapcsolója, és bizonyos átfedéssel, de egyidejűleg zár a már bekapcsolt következő menetfokozat tengelykapcsolója is. A végeredmény az, hogy a sebességváltás terhelés alatt valósul meg, vagyis folyamatos a hajtóerő.

A megfelelő fékhatást az Audi RS 4-ből átvett 17 colos dupla dugattyús fékberendezés adja. Ehhez hozzájárulnak a belső szellőzéssel ellátott 334 milliméteres első és a 265 milliméteres hátsó maroknyerges fékek is. Az összes TT modellhez hasonlóan az új 3.2 literes quattroban is megtalálható a fékasszisztenssel felszerelt ESP.

Az autó dinamizmusát többek között a 225/44 méretű 17 colos könnyűfém keréktárcsák is visszatükrözik. A TT levegőbeömlő nyílásait is megnövelték. 

A 250 lóerős Audi TT Coupé 3.2 quattro 6,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/h sebességre, maximális forgatónyomatéka 350 Nm. Az autó kombinált fogyasztása 9,8 liter. 

A TT 3.2 quattro V6 motorral kézi váltóval augusztustól, DSG váltóval ősztől rendelhető Magyarországon.   .