Egyedülálló környezetben az August Horch Múzeum
.

Szeptember 10-én nyitja meg kapuit az August Horch Múzeum Zwickauban, az 1910-ben August Horch által alapított Audi gyár területén. A gyár a Walter Rathenau utcában található, melyet időközben Audi utcára kereszteltek át. 

Az építési munkálatok 2 évet vettek igénybe 9 millió eurós beruházás mellett, melyhez az Audi AG összesen 6,5 millió euróval járult hozzá. A Zwickau-i múzeumban az autógyártással kapcsolatos számos különleges és egyedülálló kiállítási tárgy tekinthető meg. A kiállítási területet teljesen áttervezték és tekintélyes 2500 nm-re bővítették. A földszint süllyesztésének köszönhetően növelni tudták a termek belmagasságát és hatalmas ablakokat szereltek a kiállító termekbe. A múzeumban egyedülálló a 30-as évekbeli Leipziger Strasse mintájára felépített utcakép, mely előtt autókat állítanak ki.

A felső emeleten a luxus Audi és Horch modellek tekinthetők meg. Többek között itt látható az 1936-os Union C típusú versenyautó és az a bizonyos 1914-es C típusú Audi, mellyel August Horch megnyerte az Alpok Ralit. Emellett itt állítják ki az utolsó Horch truckot 1916-ból, az M típusú Audi alvázszerkezetet 1927-ből és a 14-17 lóerős négy hengerű Horch motort 1927-ből is. A legidősebb gépkocsi a múzeumban az 1911-es Horch 12-28 Phaeton. Az alsó szinten hat teremben a Trabant történetét mutatják be.

Összesen 50 autó tekinthető meg a múzeumban több száz kisebb kiállítási tárgy mellett. Az August Horch Múzeum időszakos kiállításoknak is otthont ad majd: elsőként az NDK-ban épített prototípusokat mutatják be.

A hivatalos megnyitó alkalmából szeptember 11-én a Sachsenring Rali-nak otthont adó Zwickau-i versenypályán három különleges autó lesz látható: az A típus, mellyel Hans Stuck 1934-ben megnyerte az Európa Bajnokságot, a C típus, mellyel Bernd Rosemeyer 1936-ban lett EB bajnok és a D típus, mellyel Tazio Nuvolari végzett első helyen a Belgrád Grand Prix-n a II. világháború előtt. 

Az Audi logóban található négy karika az Audi, a DKW, a Horch és a Wanderer márkákat szimbolizálja, melyeket a későbbiekben az Auto Union fogott össze. Az 1969-ben történt Auto Union és NSU egyesülésnek köszönhetően számos jelentős fejlesztés jöhetett létre. Az Audi AG 1985-ben alakult az Audi NSU Auto Union AG utódjaként. Az Audi Tradition két nagy múltú céggel - Auto Union AG és NSU GmbH - karöltve őrzi és gondozza a márka szerteágazó történelmét.
  .

.

.