..............--------..................VISSZA:Vissza a Volkswagen menübe
        Megérkezett a Volkswagen Touareg

        A Volkswagen Touareg:
        terepjáró, felső osztályú limuzin és sportautó egyben

        A Touareg kompromisszumok nélkül ötvözi magában a terepjárók és a közúti autók legjobb tulajdonságait. A párizsi világpiaci bemutatkozással a sport-szabadidőjárművek (Sport Utility Vehicle - SUV) új filozófiája ölt testet.

        A Volkswagen a 2002-es Párizsi Autószalonon mutatta be a világnak a felső osztályú limuzinokhoz sorolt Touareg terepjáróját, amely még ősszel megjelent a német piacon is. A Passat W8-as és a Phaeton modellek bemutatását követően most már tehát a harmadik szakaszába lépett a Volkswagen termékoffenzívája a felső járműosztályban. A Touareg mind látványában, mind pedig műszaki megoldásaiban egy olyan járműkoncepciót képvisel, amely merőben új irányzatot teremt az élvonalában, mert a kialakítása az ide sorolt korábbi modellekkel szemben egyesíti a színvonalas terepjáró tulajdonságait egy felső járműosztályú limuzin kényelmével, valamint egy sportautó dinamikus tulajdonságaival.

        Az új Touareg modell egy 3,2 literes V6-os benzinmotorral és egy 5 literes V10-es TDI dízelmotorral jelenik meg a piacon. A V6-os motor teljesítménye 162 kW  (220 lóerő), nyomatéka pedig eléri a 305 newtonmétert. A V10-es TDI a világ egyik leginkább figyelemre méltó dízelmotorja: az erőforrás 230 kW (313 lóerő) teljesítményű, a nyomatéka pedig lenyűgöző 750 newtonméter, már percenként 2.000-es fordulatszámon. A Touareg modellhez két további motor, egy 2,5 literes öthengerű TDI, valamint egy 4,2 literes V8-as benzinmotor is rendelhető (utóbbi már most is rendelhető Magyarországon).

        A gyári alapkivitelhez tartozik az összkerékhajtás három differenciálművel, valamint központi differenciálzárral

        Valamennyi Touareg sebességváltója hatfokozatú, a beépített erőforrástól függően vagy kézi, vagy pedig új fejlesztésű automata működtetésű. A 4XMOTION állandó összkerékhajtásban a motorból eredő hajtóerő egy, az alapfelszereltségben is beépített, kapcsolható terepfokozattal ellátott elosztóművön, majd a központi, első- és hátsó-differenciálművön jut el a kerekek felé. A központi differenciálmű alapkivitelben, a hátsó tengelyre szerelt pedig felár ellenében zárható. A központi differenciálzár lamellás tengelykapcsolójának önműködő szabályozásáról a futómű elektronikus vezérlése gondoskodik. 

        Általános esetben, vagyis mind a négy keréken azonos útfelület mellett, gyorsítás vagy lassítás nélkül a hajtóerő 50:50 százalékban oszlik meg a tengelyek között, de a mindenkori haladási körülményektől függően a hajtóerő akár 100 százaléka is egy tengelyre kapcsolható. A differenciálzárakat a középkonzolon elhelyezett forgókapcsolóval, kézi beavatkozással is be lehet kapcsolni, és a hajtóerő finom elosztását a valamennyi kerékre ható elektronikus differenciálzár-funkció (négykerekű EDS) segíti.

        A Touareg korábban ismeretlen kényelmi színvonalat képvisel a terepjárók között

        A Volkswagen legújabb modelljében a futómű is számos újítással szolgál: az első és hátsó futóműre egyaránt alkalmazott, akusztikailag különválasztott segédalvázas, kettős keresztlengőkaros felfüggesztés egyszerre nyújtja egy felső járműosztályba tartozó limuzin kényelmét és zajtalanságát, valamint a pontos kerékvezetésnek köszönhetően a sportautók precíz irányíthatóságát is. 

        A Touareg V10 TDI csúcsmodellben egy Skyhook elnevezésű, fokozatmentes lengéscsillapító-állítással is felszerelt CDC (Continous Damping Control) légrugózás nyújt a terepjárók körében páratlan utazási kényelmet terepen és aszfaltúton egyaránt.

        A tervezők a részletekben is a tökéletesre törekedtek: a kézi kapcsolású váltóval felszerelt Touareg modellekben az emelkedőn való induláskor például egy kisegítő rendszer óvja meg az autót a visszagurulástól. Ez a berendezés a tengelykapcsoló felengedésével arányosan csökkenti a fékerőt, egészen addig, amíg a Touareg biztonsággal el nem indult fölfelé. Lejtőn lefelé haladva az ESP elektronikus stabilitásnövelő program vezérlésébe épített motorfék-szabályozó akadályozza meg az autó véletlen és hirtelen meglódulását.

        A Touareg kitűnő tereptulajdonságait azonban nem csupán a meggyőző kapaszkodóképesség jellemzi, hanem többek között az is, hogy (álló helyzetben) akár 100 százalékos (vagyis 45 fokos) keresztirányú dőlésnél sem borul fel. A víz beszivárgását meggátló ajtótömítéseknek, a vízálló fényszóróknak és villamos csatlakozásoknak, az erőforrás különleges légszívó és gázelvezető rendszerének, valamint a csuklótömítéseknek köszönhetően a Touareg minden további nélkül képes áthaladni akár 50 centiméter (légrugós kivitelben pedig 58 centiméter) mélységű gázlókon, patakokon is.

        Bukkanón átkelve a rámpaszög 22 fokos (légrugózással 27,2 fokos) lehet, és a karosszéria elöl és hátul egyaránt rövid túlnyúlásainak köszönhetően a leküzdhető terepszög is 28 fok (légrugózással 33,2 fok), de a terepállóság alapvető mércéje, a 23,7 centiméter (légrugózással 30 centiméter)  szabadmagasság is egy lehengerlő terepjáróra vall.

        A tágas utastérre a célszerűség és a stílusos elegancia nyomja rá a bélyegét

        Az utastér kényelme és helykínálata szintén elsőosztályú. A Touareg utastere egyrészről az átgondolt célszerűség iskolapéldája, másrészről pedig olyan környezetet teremt, amellyel eddig a limuzinoknak is csak az élvonalában találkozhattunk. A Phaetonnal bemutatkozó, hátul is oldalanként külön szabályozható négyzónás klímaberendezés a Touareg modellhez is rendelhető, akár a kulcs nélküli ajtónyitó rendszer (ami azonban a V10 TDI kivitelben már alapfelszerelés). 

        Ennél a megoldásnál a transzponderrel egybeépített kulcs a vezető zsebében maradhat, mert az autó a transzponder segítségével ismeri fel a tulajdonosát, aki a kilincshez érve oldhatja fel az ajtók zárolását, és ilyenkor kulcs nélkül, gombnyomással indíthatja az autót. Meggyőző tágasságánál és – a V6-os modellnél – 555 literes csomagterénél fogva a Touareg ezenkívül ideális utazóautó akár öt személynek is.

        A műszaki kialakítás újszerűségével vetekszik a Touareg formavilága is. A SUV sport-szabadidőjárművek jellegzetes formajegyei állnak össze olyan formanyelvvé, amely egyrészről tudatosan érzékelteti a Phaeton közelségét, másrészről pedig a nagyméretű terepjáróhoz illő erőt és megbízhatóságot sugároz. Ehhez az elképzeléshez igazodik az utastér kialakítása is, hiszen a tágasan robusztus méretek és a nemes eleganciát sugárzó részletmegoldások összhangja teremti meg azt a modern luxuskörnyezetet, ami inkább egy luxuslimuzin, semmint egy klasszikus terepjáró stílusvilága.