Idézet dr. Gál Péter, a győri AUDI Belsőégésű Motorok Tanszék ny. docensének írásából:

"Hagyományos szelepvezérlés esetén a forgattyús tengely és vezérműtengely között merev kapcsolat van, azaz egymáshoz viszonyított helyzetüket csak a kettőjük közti áttétel határozza meg. Ez azt jelenti, hogy a vezérlési karakterisztika – a motor üzemi állapotától függetlenül – állandó. Mivel a töltetcsere-folyamatot a vezérlésiparaméterek határozzák meg, hagyományos szelepvezérléssel csak egy szűk üzemi tartományra optimalizálható a motor működése. Hogy a motor több tartományban vagy a teljes üzemi tartományban ideálisan vagy közel ideálisan működjön, változtatható paraméterű szelepvezérlést kell alkalmazni. Ez egyrészt azért fontos, mert különböző fordulatszámok és terhelések mellett mások az áramlási és hőmérsékleti viszonyok a töltetcsere során, másrészt más és más motorjellemző kap prioritást az egyes üzemi tartományokban.

Részterhelés esetén, alsó fordulatszám-tartományban a kis tüzelőanyagfogyasztás és károsanyag- kibocsátás kívánatos, közepes fordulatszám és részterhelés mellett a lehető legjobb fajlagos fogyasztás (hatásfok) az elsődleges, teljes terhelésen pedig a legnagyobb elérhető nyomaték és teljesítmény elérése a cél. 
Hogy egy motor mindezen követelményeknek megfeleljen, szükséges bizonyos vezérlési paraméterek üzem közbeni változtatása, mint: 

      • a vezérlési idők (vezérműtengely-fázis által),
      • a szeleplöket és szelepnyitási időtartam (bütyökprofil által),
      • a töltet áramlási sebessége és formája (szeleplekapcsolás által),
      • a motor fajlagos terhelése (hengerlekapcsolás által)."

 A különböző megoldásokat három csoportba osztottam:

..................... ....