..Dynaflow sebességváltó vezérlése
...
Üres állás

Mint látható, a vezérlőrúdnak négy állása lehetséges: 

0 - üres 
D - direkt (előre) 
L - terep (lassúmenet előre) 
H - hátramenet 

A rendszerben három működtetendő szerkezet van, egy tengelykapcsoló és két szalagfék. 

Az olajellátás alulról érkezik. 

Az L és a H működtetésekor az olajnyomás nem csak a dugattyúkra hat, hanem egy vezeték visszacsatol a nyomásszabályzóhoz, emiatt az olaj nyomása ebben a két fokozatban kétszeres.

Direkt állás üresből

Az 1 rúdnak egy osztással való balra tolásakor két csatornában jelenik meg az olajnyomás: egyrészt balról - egy lassítón keresztül - zárja a D tengelykapcsolót és két helyen hozzáfér a 2 dugattyúhoz,  másrészt középen eljut a dugattyú palástjához is, de annak egyelőre nincs következménye. 

A 2 dugattyú nem mozdul, mivel a rugó miatt az eddig is le volt szorítva.

Lassú menet direkt állásból
(1. fázis)

A D tengelykapcsolóban a nyomás megszűnik, egyidejűleg nőni kezd az L szalagféket működtető dugattyú fölött. 

Mivel egy csatornán keresztül a nagy nyomás visszacsatolódik a nyomásszabályzóhoz, a nyomás nagysága ilyenkor kétszeres. 

Lassú menet direkt állásból
(2. fázis)

A szalagfék megfeszül, a súrlódó nyomaték következtében a szalag másik vége elindul balra, s felemeli a 2 dugattyút. Ennek következtében csatornaváltás következik be, az L dugattyúja egy másik csatornán keresztül kapja a nyomást, de ennek most nincs jelentősége.

Direkt állás lassúmenetből

Abban a pillanatban, amikor az 1 rudat L állásból D állásba toljuk, a 2 dugattyú még felső helyzetében van, emiatt az L fék dugattyúja nyomás alatt marad. Viszont amilyen ütemben záródik a tengelykapcsoló, olyan ütemben enyhül az L szalagfékre jutó nyomaték, ezért a 2 dugattyú a fölötte lévő nagy nyomás miatt előbb-utóbb elindul lefelé, az L fék dugattyúja fölötti tér összeköttetésbe kerül a visszafolyó csatornával, s beáll a 2. ábrán látható állapot. 

E folyamat eredményeként a váltás alatt egy pillanatra sem szakad meg a sebességváltón való nyomatékátvitel,  a váltás rántás nélkül megy végbe.

Hátramenet 

Olajnyomás csak a hátrameneti szalagfék dugattyújánál van (és természetesen a nyomásszabályzóhoz menő csatornában a kétszeres nyomás érdekében).