.
 

.
Olajellátás nyomásszabályzója

SZ1 - szivattyú a sebváltó bemenő tengelyén
...........(a motorral együtt forog)
SZ2 - szivattyú a sebváltó kimenő tengelyén
...........(fordulatszáma a jármű sebességével arányos)

A dugattyú fölött kialakuló nyomás mindig egyensúlyban van a rugóerővel. Növekvő folyadékszállításkor minimálisan nő a nyomás, a dugattyú lassan sülyed, a fojtórés mérete nő, illetve ujabb rés nyílik, hogy a növekvő mennyiségű folyadék vissza tudjon folyni a tartályba.

Amikor a visszavezetett nyomás segít a rugónak, nagyobb nyomás alakul ki a rendszerben.
.



A rendszerben nincs olajnyomás


Egy pillanatra kinyílik a szelep, 
a rendszerben kis nyomás alakul ki


A nyomás a dugattyút annyira nyomja le, hogy az olaj
(fojtással!) tudjon visszafolyni a tartályba


Mindkét szívattyú szállít, már két helyen tud az olaj 
(fojtással!) visszafelé folyni


Az első szívattyú tehermentesül, a második által szállított folyadék egy helyen áramlik visszafelé

A rendszerből olajnyomás kerül a dugattyú alsó részéhez, ami "segít" a rugónak: kétszeres nyomás!


Szintén kétszeres nyomás a rendszerből visszacsatolt nyomás miatt