.
Gyorsító szelep
 

.
Feladat: amikor kell, pillanat alatt kapcsolja össze az A és a B csatornát.  
A nyomás az 3 csatornában valamitől, pl. a gépkocsi sebességétől függően, a 1 csatornában mondjuk a gázpedál állásától függően változik. Amikor az 1 csatornában lévő nyomás le tudja győzni a rugó és a 2 csatornában lévő nyomás együttes erejét, el kell tolnia a dugattyút jobbra, éspedig hirtelen, nem pedig fokozatosan nyomva össze a rugót. 
Abban a pillanatban, amikor az 1 csatornában lévő nyomásnak sikerül megmozdítania a dugattyút, a 2 csatornában lévő nyomás ellenereje pillanat alatt  megszűnik, mivel kinyilik a visszafolyó csatorna: a fojtás miatt nincs akkora utánpótlás, ami a dugattyút balra szorítva tarthatná.
A dugattyú itt már átvágódott jobb szélső helyzetébe, a B csatornába küldött nyomás határozottan tudja zárni a féket vagy a tengelykapcsolót. A 2 csatornában a nyomás nem változik, a fojtás nem engedi.
A B csatornában lévő nyomásnak akkor kell megszünnie, amikor a 3 csatornában megjelenik a nagy nyomás.
A 3 csatornában megjelenő nyomás azonnal visszatolja a dugattyút bal szélső helyzetébe, a B csatorna a visszafolyó nyíláshoz kapcsolódik, az addig zárt fék vagy tengelykapcsoló old.