A jámű sebességétől függő nyomásszabályzó (háromfokozatú)

A röpsúly itt is két részből áll. Szintén rugón keresztül kapcsolódnak egymáshoz, de ellenkező oldalról. Alaphelyzetben (sem olajnyomás, sem forgás) a két rész egymáshoz feszül, mindkettő felütközik a házon, illetve a tengelyen.

Az olaj megjelenésekor a nyomás a dugattyút balra elhúzza, így záródik a beömlő furat, és csak akkora nyomás tud kialakulni, amelyik éppen egyensúlyt tart az aktuális F1 centrifugális erővel (hozzá számítva az R0 rugóelőfeszítést):

A viszonylag lassú forgás miatt a belső röpsúly-részre ható centrifugális erő nem adódik át a fölső részre (csak a rugó leszorító ereje csökken fokozatosan), így a parabola meglehetősen lapos, de így is metszi az egyenest. Bizonyos fordulatszámnál a belső röpsúly-részt a reá ható centrifugális erő fel tudja emelni, s attól kezdve az hozzáadódik a felső részre ható centrifugális erőhöz: F = F1 + R. A következmény: a nyomásnövekedés intenzitása fokozódik, a karakterisztákában egy meredekebb parabola-szakasz jelenik meg, ezért az megint metszi az egyenest:

 

Újabb fordulatszám-értéknél a belső röpsúly-rész ugyanúgy felütközik a házon, mint a kétfokozatúnál, ezért a karakterisztika ismét laposabb (az első fázishoz hasonló, csak megemelt) parabolával folytatódik, jól közelítve a kívánatos lineáris karakterisztikát: