A jámű sebességétől függő nyomásszabályzó (egyfokozatú)
Amikor a rendszerben nincs olaj, a röpsúlyok lekonyulnak. Amikor megjelenik az olaj, az akadálytalanul át tud folyni a dugattyú fölé, majd onnan a bal oldali végéhez, ahol az olaj nyomása erőt fog kifejteni a szabályozó dugattyúra. Ez a nyomás ekkor még rendkivül kicsi, csak a röpsúlyokat egyenesíti ki.  
 Forgás esetén azonban a nyomás mindaddig nő, míg nyomóereje egyensúlyba nem kerül a centrifugális erővel, ami természetesen a fordulatszámtól függ: nagyobb fordulatszámhoz nagyobb nyomás tartozik. 
A fordulatszám (járműsebesség) változásával  változik a dugattyúra ható centrifugális erő is, ezért a dugattyú a változás idejére mindig kimozdul a rajzon látható helyzetből. De csak a fordulatszám-változás idejére! Növekvő fordulatszám esetén balra, csökkenő fordulatszám esetén jobbra mozdul. Utóbbi esetben a kiömlő csatorna nyílik ki, ezért olyankor csökken a nyomás, míg az új egyensuly be nem áll.

A nyomás  négyzetesen függ a fordulatszámtól.