Felfüggesztés szabályozása 
a biztonság és a kényelem javítása érdekében

Problémák:

- Az úttartás és az utazási komfort nem tehető tökéletessé csupán passzív elemek alkalmazásával a felfüggesztési rendszerben, ilyenekkel csak kompromisszumos megoldás érhető el.

- Bizonyos esetekben az elsődleges kerék-felfüggesztés nem módosítható, például nehéz tehergépkocsikban.

Elsődleges felfüggesztés-szabályozás

Személyautók
Labor tesztek:
- „Negyed-járműmodell” analízis: az alap modell vizsgálata, gyorsulás érzékelők és szabályozók alkalmazása a komfort és a kényelem növelésére.
- Szabályozók robosztusság vizsgálata, stabilitási problémák, nem lineáris jelenségek, az időkésedelem hatása.
- Zárt hurkú rendszerek vizsgálata és szabályozásuk tervezése.
- mű-analízis - a bizonytalan dinamikai rendszerek újfajta megközelítése.
- Félaktív felfüggesztés rendszerek csúszómód szabályozása.


 
 
„Negyed-járműmodell” tesztpad:
- Viszonylag egyszerű rendszer kutatási és oktatási célokra.
- Könnyen alkalmazhatóak rá a különféle szabályozási technikák.
- A valódi felfüggesztéseket megfelelő pontossággal közelíti.

 

A negyed járműmodell előnyei:

- Érzéketlen a paraméterek változására.
- A rejtett nem-linearitás a magas rendű dinamika már a tervezés fázisában figyelembe vehető.
- A szabályozó beállítható többparaméteres közelítéssel.
 


Másodlagos felfüggesztés szabályozás
Ülésfelfüggesztés szabályzása haszonjárművekben
Elméleti kutatások:

- Az emberi test rezonancia vizsgálata, biomechanikai vizsgálatok.
- Szabályozási elvek fejlesztése aktív és félaktív ülés-felfüggesztés szabályozáshoz.
 
 
 

Gyakorlati alkalmazás: Szabályozott ülés-felfüggesztés vizsgáló pad fejlesztése.